کد خبر : 1649222 | 20 آبان 1398 ساعت 12:31 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

پول از بودجه صداوسیما به وزارت ورزش می رسد

راهکار جدید برای دریافت حق پخش تلویزیونی

معاون وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد راهکار جدیدی را برای احیای پخش تلویزیونی در نظر گرفته اند که در آستانه نهایی شدن است.

راهکار جدید برای دریافت حق پخش تلویزیونی

به گزارش "ورزش‌سه"، موضوع پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی از مدت ها قبل وجود داشته است. فوتبالی ها در سال های گذشته بارها نسبت به این مساله انتقاد کردند اما هیچ راه حلی به دست نیامده تا وزارت ورزش مجبور شود از راهی دیگر این مساله را پیگیری کند.


ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش با اشاره به جلسه های متعدد با مدیران صدا وسیما در دو سال گذشته برای تعیین و تکلیف حق پخش ورزش کشور گفت : مذاکرات ما با صدا وسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته است و در آن سازمان اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی‌روند.


معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: احیای حق پخش تلویزیونی و ورزش جزو تکالیف قانونی وزارتخانه است و برای همین با تدبیری که صورت گرفته است با درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه به میزان کارشناسی شده حق پخش ورزش کشور از سرفصل اعتبارات سازمان صدا وسیما کاسته و به سرفصل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اضافه خواهد شد.


فرامرزیان در پایان افزود: در واقع تهاتر اعتبارات با کمک دولت و سازمان برنامه و بودجه بهترین و قانونی ترین راه حل برای احیای حق پخش تلویزیونی و ورزش است و امیدوارم صدا و سیما تمکین کند و قطعا با این حرکت بزودی بخش مهمی از نیازهای ورزش کشور بخصوص در بخش فوتبال ملی و باشگاههای پر طرفدار استقلال و پرسپولیس در آستانه ورود به فرابورس حل می شود.


با این شرایط سازمان بودجه کشور از سال آینده باید مبلغ حق پخش تلویزیونی را از بودجه صداوسیما کسر کند و به بودجه وزارت ورزش اضافه کند تا فدراسیون های مختلف از آن بهره مند شوند. اینکه چنین موضوعی عملی خواهد شد یا نه هم مساله ای است که گذر زمان آن را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها