کد خبر : 1650231 | 26 آبان 1398 ساعت 12:45 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

ایران یکه‌تازی آسیا را از دست می‌دهد

سه تا پنج پله سقوط در انتظار تیم ملی

شکست برابر عراق و از دست دادن فیفادی روز 28 آبان باعث می شود تا برای دومین ماه متوالی جایگاه ایران در رنکینگ فیفا در مسیر سقوط قرار بگیرد.

سه تا پنج پله سقوط در انتظار تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، دومین باخت متوالی مقابل حریفان عربی این دفعه در شهر امان پایتخت اردن مقابل عراق رقم خورد تا نه تنها رویای رسیدن به صدر جدول گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از بین برود بلکه این اتفاق یک بار دیگر جایگاه تیم ملی در رنکینگ فیفا را با خطرات بیشتری روبرو کند.

 

برحسب فرمول امتیازدهی فدراسیون جهانی فوتبال به تیم های ملی با شکست ایران برابر تیمی مثل عراق که در جایگاه 74 آخرین رنکینگ فیفا در نوامبر 2019 قرار دارد، اثر منفی زیادی روی امتیاز تیم ملی می گذارد ضمن این که از دست دادن فیفادی 19 و 20 نوامبر نیز بیشتر از قبل روی این افت امتیاز تاثیرگذار خواهد بود تا برای دومین ماه متوالی جایگاه ایران روند سقوطی در پیش بگیرد.

 

در این بین عملکرد سایر تیم های ملی در تعقیب ایران نیز مزید بر علت خواهد بود تا حداقل 3 تا 5 پله سقوط بیشتر و خارج شدن از بین 30 تیم برتر دنیا در انتظار تیم ملی باشد. تیم هایی مثل تونس، ترکیه، رومانی و... از جمله رقبایی هستند که به احتمال فراوان بالاتر از ایران قرار خواهند گرفت، ضمن این که به این جمع باید سامورایی های آسیا یعنی ژاپن را هم اضافه کرد.

 

تیم ملی ژاپن که با اختلافی 32 امتیازی در آخرین رنکینگ در همسایگی ایران قرار گرفت علاوه بر برتری مقابل قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی در آسیا در فیفادی پیش رو با ونزوئلا در توکیو روبرو خواهد شد و همین امر قطعا آنها را در جایگاهی بالاتر از ایران قرار می دهد تا یکه تازی قاره کهن بعد از سال ها از دست ملی پوشان خارج و به سامورایی ها برسد.

 

دیدگاه‌ها