کد خبر : 1650682 | 29 آبان 1398 ساعت 12:58 | 84.4K بازدید | 2 دیدگاه

انتقاد از مربی‌گری آقای خاص در تاتنهام

یادداشت: چرا مورینیو برای تاتنهام انتخاب اشتباهی است؟

دیلی‌میل در یادداشتی به انتقاد از منصوب شدن مورینیو به عنوان سرمربی جدید تاتنهام پرداخته و معتقد است سبک کاری او می‌تواند به ضرر تاتنهام باشد.

یادداشت: چرا مورینیو برای تاتنهام انتخاب اشتباهی است؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه دیشب باشگاه تاتنهام اعلام کرد مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی این تیم را اخراج کرده و به فاصله چند ساعت بعد اعلام شد که ژوزه مورینیو به جای او سکان هدایت اسپرز را بدست گرفته این نقل و انتقالات در دنیای فوتبال مثل بمب صدا کرد اما یادداشت نویس روزنامه دیلی‌میل با اشاره به روحیات و سبک کاری مورینیو و اختلاف او با سبک کاری و اخلاق پوچتینو معتقد است انتخاب ژوزه برای تاتنهام انتخاب مناسبی نبوده است.

 

1452663

 

این یادداشت با ماجرای چند سال پیش مورینیو با کوین دی‌بروین، ستاره بلژیکی امروز منچسترسیتی آغاز می‌شود. زمانی که دی‌بروین در چلسی وضعیت بغرنجی داشت و منتظر بود تا با حمایت سرمربی این تیم، مورینیو، خود را ثابت کند. اما دی‌بروین در نهایت از فهرست چلسی خط خورده و باشگاه به او اعلام می‌کند باید با مورینیو صحبت کند. مورینیو بعدا درباره دی‌بروین می‌گوید:" وقتی شما بازیکنی دارید که هر روز به اتاق‌تان می‌آید و گریه می‌کند و می‌خواهد برود باید تصمیم بگیرید. دی‌بروین بازیکنی بود که آماده رقابت نبود". تاریخ اما در سالهای بعد ثابت می‌کند که حق با مورینیو نبود.

 

سبک کاری پوچتینو در تاتنهام بر پایه جمع‌گرایی بنا شده بود. او زمانی گفته بود مهم این است که هدف فوتبالیستهای یک تیم هدف مشترک باشد نه فردی. اما فلسفه مورینیو در منچستریونایتد بر پایه اشاره دائمی به برتری فیزیکی بازیکنان لیورپول مثل اندی رابرتسون، صلاح، سادیو مانه، نبی کیتا و فابینیو و انتقاد از بازیکنان خودی بنا شده بود. او حتی گفته بود کیفیت فوتبالیست‌ها ذاتی است و وقتی کسی توان مشخصی دارد نمی‌توان از او انتظار بیشتری داشت.

 

1452664

 

مورینیو در منچستریونایتد، سرمربی مغروری بود که به ظاهرش بیشتر از باشگاه اهمیت می‌داد و خیلی سریع از چشم هواداران این تیم افتاد. برای ناظرین فوتبال انگلیس خیلی عجیب بود که مورینیو ماه‌ها زودتر از آنچه اتفاق افتاد از یونایتد اخراج نشده بود.

 

اما تاتنهام در دوران پوچتینو به یکی از درخشان‌ترین‌های لیگ برتر تبدیل شده بود و ثابت کرده بود که به جز ولخرجی‌های گزاف هم می‌توان موفق شد و حتی بزرگترین تیمهای اروپایی را به چالش کشید. به همین خاطر است که منصوب کردن مورینیو به عنوان جانشین پوچه می‌تواند برای تاتنهام یک فاجعه باشد. باشگاه تاتنهام و فوتبال انگلیس تنها می‌توانند امیدوار  باشند که دوران صدارت مورینیو در این تیم یک دوران موقت چند ماهه باشد و مورینیو با اخلاق جنجالی و سبک کاری عجیب و غریبش، هر آنچه در این سالها در تاتنهام رشته شده بود را پنبه نکند.

 

دیدگاه‌ها