کد خبر : 1650705 | 29 آبان 1398 ساعت 15:01 | 40.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش آاس؛

بازگشت انریکه و ابهامات در ترکیب آینده لاروخا

با بازگشت لوئیس انریکه به نیمکت اسپانیا باید دید این تیم چه تغییر و تحولاتی نسبت به دوران روبرت موره نو به خود خواهد دید.

بازگشت انریکه و ابهامات در ترکیب آینده لاروخا

به گزارش "ورزش سه"، تغییر و تحولات اخیر روی نیمکت تیم ملی اسپانیا قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت. در چند بازی اخیر اسپانیا این روبرت موره نو بود که سرمربی بود و با نتایج خوب خود اسپانیا را به دور نهایی یورو 2020 رساند؛ با این حال پس از بهبود شرایط روحی لوئیس انریکه، فدراسیون فوتبال اسپانیا طبق قرار قبلی این مربی را به پست خود برگرداند و موره نو از هدایت لاروخا برکنار شد.

 

 

1414008

 

 

زمانی که لوئیس انریکه تصمیم به کناره گیری موقت از هدایت اسپانیا گرفت، این داوید دخیا بود که گلر اصلی محسوب می شد اما در زمان روبرت موره نو پست دروازه بانی لاروخا به کپا آریسابالاگا رسید. این یکی از چالش های لوئیس انریکه در بازگشت خود به نیمکت اسپانیا محسوب می شود. او حالا باید تصمیم بگیرد که کپا گلر اول بماند یا دخیا به پست خود برگردد. در هشت بازی اخیر اسپانیا دخیا متحمل 9 گل شده و کپا تنها 4 بار دروازه خود را باز شده دیده است.

 

 

1442546

 

 

موره نو از 39 بازیکن مختلف در ترکیب اسپانیا استفاده کرد و لوئیس انریکه از 41 بازیکن. در زمان موره نو اونای و پائو تورس دو مدافع میانی، پابلو سارابیا(هافبک) و دو مهاجم یعنی دنی اولمو و جرارد موره نو اولین بازی های ملی خود را تجربه کردند. البته الان زود است که بخواهیم نتیجه گیری کنیم این بازیکنان با لوئیس انریکه نیز جایگاهی در تیم ملی خواهند داشت یا خیر ولی جرارد موره نو و سارابیا با نمایش های خیره کننده خود، بعید است که از فهرست لاروخا با انریکه نیز کنار بروند. دشوار بتوان تصور کرد که انریکه این بازیکنان را به این دلیل که با موره نو اولین بازی های ملی خود را تجربه کردند، از یورو 2020 کنار بگذارد.

 

 

1432429

 

 

 چالش دیگر در سمت راست خواهد بود جایی که خسوس ناواس با روبرت موره نو توانست دنی کارواخال را کنار زده و مدافع راست فیکس لاروخا شود. در اسپانیای تهاجمی موره نو برابر مالت، نقش ناواس غیر قابل انکار بود. موره نو همچنین روی فوتبالیست های باتجربه ای چون خسوس ناواس، سرخیو راموس، رائول آلبیول، سرخیو بوسکتس و کاسورلا حساب ویژه ای باز کرده بود. باید دید نظر انریکه روی این دست بازیکنان چه خواهد بود.

 

 

1451997

 

 

در دوره اول حضور انریکه در اسپانیا، یاگو آسپاس یکی از مهاجمان محبوب او به شمار می رفت ولی او با موره نو جایگاه خود را در تیم ملی از دست داد. آسپاس شاید با بازگشت انریکه جایگاه خود را پس بگیرد. یا ایسکو که بازیکن محبوب انریکه در خط میانی بود ولی در زمان موره نو به تیم ملی دعوت نشد.

همچنین باید دید نظر انریکه روی آنسو فاتی مهاجم 17ساله بارسا و نیز گابریل پائولیستا مدافع والنسیا چه خواهد بود. هر دو به تازگی و با تغییر ملیت، اسپانیایی شده اند.

 

 

1451996

 

 

اسپانیا شنبه دو هفته دیگر و با برگزاری قرعه کشی دور نهایی یورو 2020 در بخارست رومانی، حریفانش را خواهد شناخت. بازی های اسپانیا در گروه E خواهد بود. هنوز مشخص نیست که در این مراسم لوئیس انریکه حاضر خواهد بود یا خیر. مراسمی که از ساعت 18 آغاز خواهد شد و 24 تیم در شش گره چهار تیمی قرار خواهند گرفت. فعلا تکلیف صعود 20 تیم مشخص شده و 4 تیم دیگر پس از پلی آف به این تیم ها اضافه خواهند شد.

بازی ها در 12 شهر مختلف برگزار می شود و تیم هایی که صعود کرده اند و یکی از شهرهای شان میزبان است، حداقل دو بازی را میزبان خواهند بود. اگر ایرلند به دور نهایی صعود نکند، اسپانیا هر سه بازی دور گروهی خود را در ورزشگاه سن مامس بیلبائو میزبان خواهد بود.

پیش از برگزاری دور نهایی یورو، برای اسپانیا دو بازی دوستانه در ماه مارس پیشبینی شده است. نام حریفان هنوز رسما مشخص نشده ولی احتمالا  24 مارس اسپانیا در برنابئو میزبان آلمان است و یک هفته بعد نیز در آمستردام به مصاف هلند می رود.


 

دیدگاه‌ها