کد خبر : 1653325 | 12 آذر 1398 ساعت 17:18 | 151.9K بازدید | 0 دیدگاه

به انتخاب کارشناسان و خوانندگان 

شیخ دیاباته بهترین بازیکن آبان ماه فوتبال ایران

بهترین بازیکن ماه آبان فوتبال ایران براساس آرای اعضای کمیته انتخاب بهترین های " ورزش سه" و همچنین نظرسنجی مردمی انتخاب شد.

شیخ دیاباته بهترین بازیکن  آبان ماه فوتبال ایران

به گزارش" ورزش سه" بعد از بررسی عملکرد بازیکنان تیم های حاضر در لیگ برتر و مسابقات برگزار شده در ماه آبان 98 ، هیات داوران انتخاب بهترین های فوتبال ایران در "ورزش سه" متشکل از آقایان امیرحاج رضایی، مجید جلالی، رحمان رضایی، علی سامره و پژمان راهبر ابتدا 5 بازیکن برتر و در نهایت یک نفر را به عنوان برترین بازیکن این ماه انتخاب کردند.

 


* نظر هیات انتخاب


پنج انتخاب نهایی در رقابت بهترین های ماه آبان فوتبال ایران سه بازیکن از استقلال به نام های شیخ دیاباته، وریا غفوری، مهدی قائدی ، مهدی ترابی از پرسپولیس و پیام نیازمند از سپاهان بودند. پیش از اعلام نظر هیات داوران ، انتخاب بهترین ها از میان 5 نامزد در سایت "ورزش سه" به نظر سنجی گذاشته شد. برای انتخاب بهترین بازیکن ماه امتیازات مربوط به هیات داوران و نظرسنجی جمع شده و بالاترین امتیاز مجموع به عنوان بهترین بازیکن آبان انتخاب شد. 


نکته: رتبه های اول تا پنجم به ترتیب نمره های 5 تا 1 را در نظرسنجی هیات داوران و نظرسنجی مردمی می گیرند.


نفراول: 5 امتیاز 
نفردوم : 4 امتیاز
نفر سوم: 3 امتیاز
نفر دوم: 2 امتیاز
نفر اول: 1 امتیاز

 

 

1455808

 


 

* بهترین بازیکن هیات داوران


براساس آمار هیات داوران شیخ دیاباته با 20 امتیاز در رده اول قرار گرفت. پیام نیازمند 19 امتیاز دوم، مهدی ترابی 17 امتیاز سوم، وریا غفوری 12 امتیاز چهارم و مهدی قائدی با 7 امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند.

 


**امیر حاج رضایی


1-ترابی (پرسپولیس)
2-نیازمند (سپاهان)
3-غفوری (استقلال)
4-قائدی (استقلال)
5-دیاباته(استقلال)

 


**مجید جلالی


1-شیخ دیاباته(استقلال)
2-پیام نیازمند(سپاهان)
3-مهدی ترابی(پرسپولیس)
4-وریا غفوری(استقلال)
5-مهدی قائدی(استقلال)

 


**رحمان رضایی


1-پیام نیازمند (سپاهان)
2-شیخ دیاباته(استقلال)
3-مهدی ترابی(پرسپولیس)
4-مهدی قائدی(استقلال)
5-وریا غفوری(استقلال)

 


**علی سامره


1-شیخ دیاباته (استقلال)
2-وریا غفوری(استقلال)
3-مهدی ترابی(پرسپولیس)
4-پیام نیازمند(سپاهان)
5-مهدی قائدی(استقلال)

 


**پژمان راهبر


1-شیخ دیاباته(استقلال)
2-پیام نیازمند(سپاهان)
3-مهدی ترابی(پرسپولیس)
2-وریا غفوری(استقلال)
1-مهدی قائدی(استقلال)

 

 


* آرا و نظر سنجی مردمی


در نظرسنجی مردمی اما آمار کاملا متفاوت است. در نظرسنجی انجام شده و از مجموع 334319 رای مهدی ترابی با 42% در صدر قرار گرفت. مهدی قائدی با 29% دوم ، شیخ دیاباته با 13% سوم، وریا غفوری 12% چهارم و پیام نیازمند با 4% در رده پنجم قرار گرفتند. 

 

 

1456202


نتیجه نظرسنجی مردمی در سایت "ورزش سه"




* بهترین بازیکن آبان ماه


 با توجه به مجموع امتیازات کسب شده توسط هر بازیکن ، شیخ دیاباته با 23 امتیاز به عنوان بهترین بازیکن ماه آبان انتخاب شد. مهدی ترابی با 22 امتیاز دوم شد و پیام نیازمند با 20 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. وریا غفوری با 14 امتیاز و مهدی قائدی با 11 امتیاز رتبه های چهارم و پنجم را قرار گرفتند.

 


1-شیخ دیاباته(استقلال) 23 امتیاز- بهترین بازیکن ماه(آبان)


نفر اول هیات داوران/ نفرسوم نظرسنجی مردمی

 


2-مهدی ترابی (پرسپولیس) 22 امتیاز


نفر سوم هیات داوران/نفر اول نظرسنجی مردمی

 


3-پیام نیازمند (سپاهان)20 امتیاز


نفر دوم هیات داوران/نفر پنجم نظرسنجی مردمی

 


4- وریا غفوری (استقلال)14 امتیاز


نفر چهارم هیات داوران/نفر چهارم نظرسنجی مردمی

 


5-مهدی قائدی(استقلال) 11 امتیاز


نفر پنجم هیات داوران/ نفر دوم نظرسنجی مردمی

 

 


* بهترین ها چه کسانی هستند؟


علی سامره یکی از اعضای هیات داوران انتخاب "بهترین های ورزش سه" در رابطه با انتخاب بهترین بازیکن آبانماه گفت:" هر هفته که بازی ها انجام می شود می بینیم که بازیکنانی هستند که عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشته اند." او افزود:" طبیعتا بیشتر از 5 بازیکن می توانستند به عنوان انتخاب نهایی در این لیست حضور داشته باشند و شاید در نگاه اول به نظر برسد بازیکنان دیگر تیم هایی که نامشان در لیست نیست دیده نشده اند. واقعیت این است که بهترین بازیکن ماه فوتبال ایران شدن کار سختی است و صرفا نمی توان به یک یا دو بازی اکتفا کرد. بازیکنان باید قدرت این را داشته باشند تا از نظر بدنی هرهفته بهتر شوند و کیفیت بالاتری را نشان بدهند."


سامره با بیان اینکه تمام مسابقات لیگ برتر دیده شده و بهترین ها براساس امتیازات آن ها نسبت به عملکرد فنی هرکدام انتخاب شده اند گفت:" در هشت هفته گذشته استقلال یکی از آماده ترین تیم ها بوده است. قطعا تیمی که هشت هفته بازی پشت سر هم می برد بازیکنانش شرایط خوبی دارند."


عضو هیات داوران "بهترین های ورزش سه" اضافه کرد:" ضمن اینکه کاری که ما می خواهیم انجام بدهیم یک کار جدید است و باید به آن زمان داد تا نواقصی که دارد برطرف شود؛ اما این یک کار بزرگ است و اگر جا بیفتد می تواند باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان و در نهایت منجر به پیشرفت آن ها شود."

 

او در ارتباط با بهترین های این ماه گفت:" پیام نیازمند در این ماه خیلی خوب کار کرده و یکی از بهترین ها است. از تیم استقلال علاوه بر وریاغفوری ، مهدی قائدی و شیخ دیاباته ، علی کریمی هم می توانست در این لیست باشد. با این حال انتخاب اول خودم شیخ دیاباته است. نفر دوم وریا غفوری، سوم مهدی ترابی ، چهارم پیام نیازمند و مهدی قائدی هستند. دلیل اینکه قائدی و نیازمند با وجود نمایش خوبشان در لیست من چهارم و پنجم شدند ، این است که اعتقاد دارم این دو بازیکن جوان هستند و باید خیلی بیشتر تلاش کنندو تعداد حضورشان را در بین بهترین های هر هفته و هر ماه بالاتر ببرند. قائدی و نیازمند باید خیلی بیشتر از این کار بکنند تا به آینده درخشانی برسند."


رحمان رضایی یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب " بهترین های ورزش سه" گفت:" انتخاب اول من پیام نیازمند است چون توانست درون دروازه سپاهان عملکرد خوبی داشته و رکورد گل نخوردن را بشکند. نفر دوم من شیخ دیاباته است به خاطر گل های خوب و حساسی که زده و توانسته امتیازات خوبی برای تیمش بگیرد. همچنین مهدی ترابی نفر سوم لیست من است که او هم گل های خوب و حساسی را به ثمر رسانده است. مهدی قائدی را به دلیل بازی های خوب و عملکرد خوب و گل هایی که به ثمر رساند به عنوان نفر چهام انتخاب کردم. وریا غفوری در این ماه خوب بود اما بازیکنان دیگر عملکرد بهتری در آبان از او داشتند."


 

دیدگاه‌ها