کد خبر : 1654500 | 23 آذر 1398 ساعت 23:50 | 4.2M بازدید | 0 دیدگاه

پیغام ناگهانی استراماچونی به هواداران؛

لحظه به لحظه با تحولات باشگاه استقلال

در شرایطی که همه منتظر بازگشت سرمربی ایتالیایی هستند اما استراماچونی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که اوضاع از 9 روز قبل تا حالا تغییر نکرده است.

لحظه به لحظه با تحولات باشگاه استقلال

به گزارش "ورزش سه"، آندره استراماچونی ویدیویی را در صفحه خود منتشر کرد و پیامی ناگهانی را به هواداران استقلال رساند. او ضمن آرزوی موفقیت برای شاگردانش، اعلام داشت که در این 9 روز اتفاق خاصی نیفتاده و حقوقش پرداخت نشده است. این در حالی است که مدیران ارشد وزارت ورزش و باشگاه استقلال، امیدوار بودند استراما فردا در ایران باشد!

 

 

در این مطلب اخبار لحظه به لحظه تحولات استقلال را خواهید خواند:

 

 

 

 

23:50- به نظر می‌رسد ارتباط استراماچونی با کادرفنی و بازیکنان استقلال از راه «اپل واچ» مترجمش بوده و او به این شکل مسابقه استقلال - شاهین که با پیروزی پرگل آبی پوشان همراه بود را دنبال می‌کرد.

 

 

 

23:15- بنا به آنچه که سلطانی، معاون و نماینده باشگاه استقلال در مذاکره با استراما ادعا می‌کند «استراماچونی از هفته گذشته تاکنون آماده است تا به محض برطرف شدن مشکلات مربوط به قراردادش به ایران بازگردد.» سلطانی درباره مذاکرات انجام شده با استراماچونی گفت: تنها نکته تاریک برای ایشان مسئله نحوه پرداخت مطالبات است، به نحوی که مشکلی برایشان ایجاد نشود.  این تنها درخواست ایشان از باشگاه استقلال است. نماینده باشگاه استقلال در ادامه گفت: آقای استراماچونی تمام کارها را به وکیل خود واگذار کرده و می گوید هروقت وکیلم اعلام کند که مشکل حقوقی نداریم، مشکل انتقال پول و مشکل بلاک شدن حساب‌ حل شده است، من آماده بازگشت به تیم هستم.

 

 

 

22:00- ادامه مواضع و صحبت‌های نامشخص سخنگوی وزارت ورزش

مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش دقایقی پیش اعلام کرد انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان عضو هیئت مدیره هنوز قطعی نیست. این درحالی‌ است که درست یک ساعت قبل ناظمی در گفت و گو با بخش خبری از انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان جانشین امیرحسین فتحی خبر داده بود.

 

 

21:30- مترجم استراماچونی: او از رفتار استقلالی‌ها ناراحت است

شهرام دانشیار مترجم استراماچونی در استقلال درباره ناراحتی استراماچونی و انتشار ویدئو از سمت او گفت: ابتدا به این دلیل بوده که چرا عزم و اراده‌ای جدی برای فراهم شدن سازوکار بازگشتتش به ایران فراهم نشده و دوم اینکه چرا وقتی پول به حسابش واریز نشده در خبر‌ها این‌طور اعلام کرده‌اند که پول کاملاً پرداخت شده است. استراماچونی گفت رسید بانکی که امروز رسانه‌ای شد برای حساب او نبوده و تنها رسید انتقال پول به یک بانک دیگر در ایتالیا بوده که بانک واسطه به حساب می‌آید. البته خود استراماچونی نیز تعجب کرده بود که چرا این پول به بانک سپه که جزو اولین بانک‌های تحریم شده بود واریز شده است.

دانشیار در ادامه گفت: من تازه با او صحبت کردم و گفت که اگر پول تا دوشنبه به حسابش واریز شود قطعاً به استقلال بر می‌گردد.

 

 

 

1460086

 

 

20:45-  پاسخ استراماچونی به سردبیر "ورزش سه":

 

عصر بخیر پژمان 


من به شما احترام می گذارم و به همین دلیل جواب شما را می دهم. 
 

آنها یا به دلیل تحریم ها نمی توانند پول من را بدهند یا به دلیلی که نمی دانم، نمی خواهند به شکل قانونی پول من را بدهند. 
 

فرقی ندارد. در این شرایط من نمی توانم کار کنم.

 

 

 

20:15-  چشمی: لطفا سریع‌تر تکلیف را مشخص کنید

 

 روزبه چشمی درباره بلاتکلیفی باشگاه استقلال و ماجرای قهر و آشتی‌های آندره‌آ استراماچونی گفت: هر اتفاقی افتاده است فقط تکلیف را سریع‌تر مشخص کنند. سریع‌تر کارها را انجام دهند تا بلاتکلیف نمانیم و نباشیم. من شنیدم قبل از بازی استراماچونی مصاحبه‌ای انجام داد، نه موضوع را می‌دانم و نه چیزی دیگر، اما فکر می‌کنم روند طولانی شده و باید تصمیم‌گیری سریع‌تر انجام شود.

وی در مورد اینکه موضع بازیکنان استقلال چه بوده است، تصریح کرد: همان‌طور که گفتم فکر می‌کنم روند دارد طولانی می‌شود .نه من، بلکه تمام بچه‌ها همین را می‌گویند، اگر بنا به هر کاری است سریع‌تر تصمیم‌گیری شود. هر کسی می‌خواهد بیاید و هر طوری می‌خواهند پول دهند، سریع‌تر لطفا.

 

 

20:10- وریا غفوری: این وضعیت استقلال در تاریخ سابقه ندارد

 

کاپیتان تیم استقلال که به جای سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی مقابل شاهین بوشهر شرکت کرد، گفت: نمی توانم یک سری موضوعات را توضیح بدهم زیرا مسائل درون تیمی است. ترکیب این دو مسابقه را استراماچونی انتخاب کرد و او از راه دور به ما کمک کرد. مخصوصا در بازی ترکیب، ترکیب ایشان بود و او به همه شکل تیم را انتخاب کرد و کمک کرد تا برنده باشیم.

غفوری در ادامه در رابطه با شرایط تیم گفت:  وزارت ورزش و شخص آقای خلیل زاده تلاش می کنند تا مشکل حل شود. صحبتی که من با باشگاه داشتم، قرار شد تا مشکل ایشان دوشنبه حل شود و اگر این صحبت ها درست باشد، او دوشنبه به تهران باز می گردد.

غفوری در پاسخ به این سوال که چه کسی مسئولیت تعویض های این تیم را بر عهده داشت، اضافه کرد: ما از استراماچونی برای ترکیب و تعویض کمک گرفتیم.

 

 

19:43- مازیار ناظمی در گفت‌وگو با بخش خبر ورزشی شبکه سه تاکید کرد  اگر استراماچونی روز جمعه تنها ۲ ساعت زودتر شماره حساب خود را به آن‌ها اعلام می‌کرد پول  اکنون در حسابش وجود داشت.

 

 

19:35- به گفته مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش علی فتح‌الله‌زاده به هیئت مدیره استقلال اضافه شد و احتمالا توسط هیئت مدیره بعنوان مدیرعامل استقلال معرفی خواهد شد.

 

19:25- همه در انتظار صحبت‌های بازیکنان و واکنش آن‌ها به بیانیه استراماچونی هستند.

 

 

 

 

 

19:20- استقلال در نیم فصل اول با ۳۲ گل زده تهاجمی‌ترین تیم لیگ بوده است و آمار شگفت‌انگیز از خود به جا گذاشته است.

 

 

19:19- در نهایت استقلال درغیاب آندره‌آ استراماچونی، با یک بازی فوق العاده و تهاجمی شاهین شهرداری بوشهر را با چهار گل مغلوب کرد و در صدر جدول قرار گرفت.


 

 

 

 

19:06- دیاباته- قائدی؛ رقابت درون تیمی برای آقای گلی: در دقیقه 69 بازی یک و دوی زیبای قائدی و میلیچ با سانتر دیدنی این مهاجم جوان همراه شد و شیخ دیاباته با یک استوپ سینه زیبا و ضربه محکم دروازه شاهین را برای بار چهارم باز کرد.  شیخ استقلال با این گل 7 گله شد و بعد از مهدی قائدی و به همراه شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر در رده دوم گلزنان لیگ برتر قرار گرفت. شیخ بعد از زدن گل شادی همیشگی اش را به هواداران استقلال نشان داد و آنها را حسابی سر کیف آورد.

 

 

 

 

19:00- نمایش فوق‌العاده استقلال در مقابل شاهین بوشهر در غیاب استراماچونی نشان از انگیزه بازیکنان این تیم دارد و فراتر از انتظار بسیاری از ناظران است.

 

 

18:43- سلطانی، معاون ورزشی استقلال، لحظاتی پیش به خبرنگار ما گفت استراماچونی ترکیب این بازی را داده و با نیمکت نیز در ارتباط است.

 

 

 

 

 

18:41-روزهای خوب آرش رضاوند با پیراهن آبی ادامه‌ دارد. آرش رضاوند که در بازی گذشته مقابل پیکان با یک پاس خوب زمینه‌ساز گل دوم این تیم مقابل پیکان بود در بازی امروز هم پس از اینکه با یک ضربه دیدنی دیرک دروازه شاهین را به لرزه در آورد در ادامه با یک بغل پای مطمئن دروازه ماکسیم کوویلیتایا گرجستانی را گشود تا آبی‌ها با اعتماد به نفس بالاتر بازی را در اختیار بگیرند.

 

 

 

 

18:30- تصویری ناراحت‌کننده از نیمکت تیم استقلال که حاصل بی‌تدبیری مدیریت این ‌روزهای تیم استقلال است. در بازی امروز صالح مصطفوی، آنالیزور این تیم مسئولیت فنی تیم را به عهده گرفته است و نکات فنی توسط مدد جباری و دکتر ستوده به بازیکنان منتقل می‌شود.

 

 

17:50- خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال در خصوص ویدیوی صحبت های استراماچونی گفت: صحبت های آقای استراماچونی ناشی از یک سوتفاهم است. شب گذشته هم گفتم که پول ایشان روز دوشنبه به حساب ایشان واریز می‌شود. فیش منتشر شده هم نشان می‌دهد که پول در بانک سپه هست و آن پول قرار است به صبح دوشنبه در حساب ایشان باشد.

 

 

 

17:30 - نکته مهم این است که استراماچونی از واژه خداحافظی استفاده نکرده و اگر چنین خبری منتشر می‌شود، برداشتی است که انجام شده. در نهایت باید دید این بازی چه سرانجامی خواهد داشت.

 

 

17:06 - مهم ترین بخش صحبت های استراماچونی که به نوعی خداحافظی از استقلال تلقی می‌شود، جایی است که می‌گوید دیگر نمی‌تواند با این باشگاه مذاکره کند. شاید به خاطر این که در ۹ روز اخیر تلاش ها به نتیجه ای نرسیده است.

 

 

 

1459931

 

 

17:04- همسر استراماچونی دو استوری در صفحه خود منتشر و در پایان آن پرداخت هرگونه مبلغی را تکذیب کرد. او گفت که به دنبال حل مشکلات با باشگاه به صورت دوستانه بوده است.

 

 

17:01 - صحبت های سرمربی ایتالیایی استقلال حدود 45 دقیقه پیش از شروع بازی این تیم با شاهین منتشر شد تا هواداران این تیم در شوک عجیبی فرو بروند. احتمالا این خبر به گوش بازیکنان هم رسیده باشد ولی فعلا واکنشی نشان نداده اند.

 

 

16:57 - ویدیوی صحبت های استراماچونی به عقیده بسیاری، پایان کار او در ایران و تیم فوتبال استقلال است. او برای تیم آرزوی موفقیت کرده و گفته که از این وضعیت خسته است. درچنین شرایطی بعید به نظر می رسد او به ایران بازگردد.

 

 

16:52 - نکته جالب این که مازیار ناظمی و همچنین افرادی نظیر کامروان منزوی از باشگاه استقلال، تاکید داشتند که استراماچونی در بازی با شاهین روی نیمکت استقلال خواهد نشست و سپس گفتند بلیت او برای روز یکشنبه است اما حالا استراما می گوید اوضاع تغییر نکرده!

 

 

16:48 - این در حالی است که از روز گذشته مدیران ارشد باشگاه استقلال و وزارت ورزش از انتقال پول از طریق سفارت ترکیه به سفارت ایتالیا خبر داده بودند.

 

 

 

16:45- فوری:


دقایقی پیش آندره استراماچونی در پیامی ویدئویی گفت: دیگر نمی توانم با این شرایط مذاکره کنم و رفتار باشگاه چهره حرفه ای من رو مخدوش کرده است.

 او در مورد تلاش باشگاه استقلال در مورد بازگشت خود ایران هم گفت: نمیدانم  این افراد میخواستند مرا به استقلال برگردانند یا خیر. خسته شده ام. برای هواداران استقلال و تیم آرزوی موفقیت می کنم.

 

 

 

14:45- دلیل صادر نشدن حکم فتح‌الله‌زاده توسط وزارت ورزش برای مدیرعامل باشگاه استقلال: 

 

اسماعیل خلیل‌زاده، به عنوان نماینده باشگاه، خارج از کشور برای تسویه حساب با استراماچونی و بازگرداندن وی تلاش می کند و وزارت ورزش صلاح نمی داند در حالی که نماینده رسمی باشگاه در این سفر حضور دارد، مدیرعامل جدید را معرفی نماید. اگر اتفاق خاصی روی ندهد به زودی فتح الله زاده برای چهارمین بار بر صندلی مدیریت آبی‌ها تکیه خواهد زد. (مهر)

 

 

 

 

1459849

 

13:45- سایت کوریره دلا اسپورت با انتشار ویدیویی با عنوان "استراماچونی برگرد" که با زیرنویس انگلیسی منتشر شده، از علاقه هواداران استقلال به بازگشت او به ایران خبر داد و نوشت که این ویدیوی رپ‌فارسی بارها در اینترنت منتشر شده است.‌‌

 

 

12:30- خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی استقلال: بلیت استراماچونی برای دوشنبه بعدازظهر رزرو شد. صبح دوشنبه پول به دست استراماچونی می‌رسد و بلیت او برای دوشنبه بعد از ظهر رزرو شده است. بدین ترتیب او از روز سه شنبه در تمرین استقلال حاضر خواهد شد. (خبر آنلاین)

 

 

 

11:45 - در بین مطالب منتشر شده از آندره استراماچونی، مقاله روزنامه فایننشیال تایمز از این موضوع بیش از دیگر مطالب مورد توجه قرار گرفته و در صفحه توییتر شر شده است. مقاله ای که به فضای تحریم در فوتبال ایران پرداخته است.

 

 

 

1459835

 

11:41 - مازیار ناظمی معاون وزیر ورزش بعد از هشتگ طلوع، حالا از هشتگ تازه ای استفاده می کند: معجزه. او در توییت آخر خود نامه پرداختی به آندره استراماچونی را منتشر کرده است. پرداختی که باتوجه به تحریم ها به دشواری صورت گرفته است.

 

 

11:20 - با بازگشت آندره استراماچونی می توان درباره کم و کیف تصمیم او و جدایی غیر مترقبه اش از استقلال در کمرکش رقابت های حساس لیگ صحبت بیشتری به عمل آورد.

 

 

11:26 - امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان، باتوجه به در اختیار گذاشتن بازیکنان جوان خود به تیم امید از سازمان لیگ درخواست کرده، مسابقه حساس استقلال - سپاهان در جام حذفی در زمان دیگری برگزار شود. باتوجه به مسائل اخیر باشگاه استقلال، این پیشنهاد با موافقت باشگاه استقلال نیز همراه خواهد بود.

 

 

11:14 - باتوجه به این که همه امیدوار بودند آندره استراماچونی در مسابقه امروز روی نیمکت استقلال بنشیند، این مسئله در نهایت به سرانجام نرسید تا فضای بازی اروز بازهم تحت تاثیر این غغیبت طولانی مدت باشد.

 

 

11:10- جواد زرینچه در خصوص شایعاتی که پیرامون حضورش روی نیمکت استقلال در بازی امروز مطرح شده است اظهار داشت: این خبر صحت ندارد. برای همیشه از استقلال رفته‌ام و آنهایی که علیه من شعار دادند را به خدا واگذار می‌کنم. سرپرست مستعفی استقلال در ادامه تصریح کرد: یادتان باشد نه امروز بلکه برای همیشه از استقلال رفتم، رفتم تا آنهایی که فکر می‌کنند رفتارها و کارهایشان درست است ادامه بدهند. فقط امیدوارم روزی متوجه شوند چه اشتباهاتی کرده‌اند. (فارس)

 

 

11:08 - دیدار امروز استقلال در ورزشگاه آزادی با اعلام قبلی برگزار می‌شود و باید دید چه میزان تماشاگر از تیم بدون سرمربی حمایت خواهند کرد و فضای بازی چگونه خواهد بود.

 

 

11:05 - شاهین به همراه ایرانجوان دو قطب اصلی فوتبال بوشهر محسوب می شوند که هریک به تناسب در سال هایی در سطح اول فوتبال ایران حاضر بوده و همواره بازیکنان با استعدادی را به فوتبال ایران معرفی کرده اند.

 

 

10:59 - شاهین بوشهر حریف استقلال با تغییر و تحولات فنی و استخدام سرمربی جدید، با او هرگز شکست را تجربه نکرده و برای پنجمین مسابقه به میدان خواهد رفت. جالب این که میشو کریستوویچ کروات چهار تساوی مقابل حریفان به دست آورده است.

 

 

 

1459833

 

10:52 - استقلال امروز دومین بازی خود را بدون سرمربی و این بار با هدایت صالح مصطفوی که یک بار بعد از علیرضا منصوریان به همراه میک مک درموت استقلال را در دیدار مقابل سپیدرود در رشت هدایت کرده، به میدان خواهد رفت.

 

 

10:44 - موضوع کسر یک ساله از قرارداد علاوه بر پرداخت مدنظر استراماچونی، در قرارداد جدید این سرمربی با استقلال اعمال می‌شود.

 



10:30 - گفته می‌شود زمان بازگشت استراماچونی روز دوشنبه خواهد بود. البته به شرطی که توافق رسمی انجام بشود و روی کاغذ بیاید.

 

 

1459798

 

1:42 - طبق اعلام بانک ایتالیایی، 159 هزار یورو واریزی مسئولان باشگاه استقلال به حساب استراماچونی رسیده است و مسئولان بانک سپه ایران در رم، از سرمربی ‌آبی‌های پایتخت رسید دریافت پول را اخذ کرده اند. 

 

 

01:20- علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با ارسال پیامکی به مجری برنامه ورزش از نگاه دو بابت نحوه پیگیری بازگشت استراماچونی و برانکو به استقلالی‌ها کنایه زد و گفت: مگر نخ کت سرمربی استقلال از طلاست؟!

 

 

00:45- علی فتح‌الله‌زاده در برنامه ورزش از نگاه دو اعلام کرد بازنشسته است و مشخص نیست وزارت ورزش چگونه می‌تواند مسئله بازنشستگی این مدیر سابق استقلال را حل کند. پیش از این حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس با وجود صعود به فینال آسیا بدلیل بازنشستگی شغل خود را در این باشگاه از دست داده بود.

 

 

00:30- اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست مدیرعاملی استقلال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش از نگاه دو اعلام کرد بعد از ارسال ۱۶۰ هزار یورو برای استراماچونی از طریق سفارت ایران در ترکیه، خود نیز فردا به رم خواهد رفت تا مذاکرات با این سرمربی ایتالیایی را ادامه دهد. بنا بر گفته او تمام تلاش باشگاه این است که این مربی (بزرگ) در استقلال به کار خود ادامه دهد. با این وصف آندره‌آ استراماچونی فردا روی نیمکت استقلال نخواهد نشست.

 

 

00:20- علی فتح‌الله‌‌زاده، گزینه مدیرعاملی استقلال با حضور  در برنامه ورزش از نگاه دو درباره مشکلات ایجاد شده با جواد زرینچه گفت: پیش از حضور در برنامه با جواد زرینچه صحبت کردم، و گفتم جواد (زرینچه) دعوا و گله‌گی را بذار کنار، شما حق ندارید بالا سر تیم نباشید. شما همین الان یا فردا صبح باید بالا سر تیم باشید. اگر من مدیرعامل شدم، قدمت رو چشم ماست و تو سرپرست خواهی بود. و اگر هم به تیم نیایم مدیران فعلی شما را قبول دارند. 

فتح‌الله‌زاده در ادامه تاکید کرد که جواد زرینچه به او قول داده که به اردوی تیم باز خواهد گشت.

 

 

23:11- آخرین گفت‌وگوی آندره‌آ استراماچونی: «اگر استقلال ثابت کند که به تعهداتش پایبند است، در مورد هیچ چیز صحبت نمی‌کنم. اما اول ثابت کنند که متعهد به اصول حرفه‌ای هستند. اگر در حال حاضر و در این لحظه از شب نظر مرا می‌خواهید باید بگویم هیچ چیز عاقلانه نیست، هیچ چیز منطقی نیست.»
 

 

1459708

 

23:00- تصویر مصاحبه امروز آندره آ استراماچونی در روزنامه گاتزتادلواسپورت:

 « منتظرم بمان ایران» ؛ « مى خواهم زودتر براىِ پیروزى برگردم»

 

 

 

1459666

 

20:45-  وریا غفوری در حال حاضر یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم استقلال است. استراماچونی چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد با وریا غفوری در ارتباط بوده و تمام نکات مربوط به تمرینات را به وی منتقل کرده است.

 


 

1459663

 

1459667

 

1459665

 


20:35- این هم تصاویری از تمرینات امروز بازیکنان استقلال پیش از بازی مقابل شاهین بوشهر. علی‌رغم حواشی عجیبی که گریبان‌گیر باشگاه استقلال در روزهای گذشته بوده است، اما بازیکنان این تیم با روحیه بالا آماده بازی فردا شدند. آبی‌ها امیدوارند با برتری مقابل تیم قعرنشین شاهین شهرداری بوشهر، مجدداً صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شوند.
 


20:30- در شرایطی که اخبار مختلقی درباره بازگشت یا عدم بازگشت استراماچونی به ایران منتشر می شود، هنوز هیچ خبر قطعی و دقیقی در اینباره وجود ندارد و اخبار در حد شایعه و گمانه‌زنی باقی مانده تا موضوع بازگشت یا قطع همکاری سرمربی ایتالیایی با استقلال کاملا روشن شود. در هرحال حاضر اخبارمختلف و متناقض هستند و باید منتظر بیانیه رسمی باشگاه یا استراماچونی بمانیم.
 


 

20:25- اطلاعیه مهم استقلال در مورد بازگشت استراماچونی
 

باشگاه استقلال طی بیانه‌ای رسمی درمورد بازگشت استراماچونی اعلام کرد: کلیه مطالبات آقای استراماچونی توسط اسماعیل خلیل‌زاده به سفارت ایران در ترکیه تحویل داده شده است و سفارت ایران در ایتالیا ضمانت پرداخت این پول به حساب اعلام شده توسط آقای استراماچونی را داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از رسانه‌ها مصاحبه‌ای از قول آندره‌آ استراماچونی منتشر شد که طی آن از قول ایشان درخصوص معاون سابق باشگاه استقلال و مدیریت وقت آبی‌پوشان مطالبی مطرح شده بود که آقای استراماچونی اظهارات منسوب به خود را تکذیب کرد.



 

20:20- توفیقی:‌ هرکمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم
 

پندار توفیقی، معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال پس از حضور در آخرین تمرین این تیم پیش از بازی فردا مقابل شاهین بوشهر گفت: چند روزی بود که دوست داشتم بازیکنان استقلال را از نزدیک ببینم. خیلی دردناک است وقتی می بینم مربی بالای سر تیم نیست و بازیکنان خودشان تیم را تمرین می دهند. بسیار نارحت بودم و به همین دلیل رفتم سری به تمرین این تیم بزنم. 

توفیقی در ادامه گفت: استقلال بزرگ پستی و بلندی های زیادی به خود دیده است و من فکر می کنم همه باید کمک کنیم تا این تیم اقتدار خود را دوباره به دست بیاورد. من هم در این راه هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم.

 

 

1459653

 

20:00- بخشی از گفت‌وگوی آندره‌آ استراماچونی با روزنامه لاگاتزتا دلواسپورت: «در تبریز اتفاقات عجیبی افتاد. وقتی به نیمکت رسیدم، دیدم مترجم ندارم وغیب شده است. در شرایط عجیبی گرفتار شدم و گفتم چرا هیچکس انگلیسی حرف نمی زند؟ بدشانسی هم آوردیم که دقیقه 96 گل خوردیم و باختیم.»

 

 

 

14:46- علی فتح‌الله‌زاده، در رابطه با تصمیم وزارت ورزش در رابطه با مدیرعاملی باشگاه استقلال به خبرنگار "ورزش سه"  گفت: قرار است وزیر ورزش و جوانان تا اوایل هفته آینده تصمیمش را برای سمت مدیرعاملی این باشگاه اعلام کند. 
 

وی در رابطه با بازگشت استراماچونی گفت: حساب آقای استراماچونی در ایتالیا باز شده است و ایشان امروز عصر یا فردا صبح به ایران برخواهند گشت. البته در این باره آقای خلیل زاده خیلی زحمت کشید و با وجود بیماری همسرش تلاش زیادی کرد و هواداران باید از او تشکر کنند.

 


 

13:16- اسماعیل خلیل‌زاده: با کمک آقای جواد معبودی‌فر سر کنسول ایران در ترکیه و همکاری آقای حمید بیات سفیر ایران در ایتالیا، امروز پول در اختیار سفارت ایران در ایتالیا قرار گرفت و در ادامه به حساب آقای استراماچونی واریز خواهد شد. آقای استراماچونی امروز و دیروز در محل سفارت ایران در ایتالیا حضور یافتند . خوشبختانه بحث پرداخت حقوق آقای استراماچونی حل شده است.

 

 

12:54-  ناظمی همچنین با اشاره به کاهش زمان قرارداد سرمربی ایتالیایی گفت: «برای کاهش مدت زمان قرارداد استراماچونی هم یا باید قرارداد قبلی فسخ شود یا متمم جدیدی به قراردادش اضافه شود».

 

 

1459503

 

12:45 - نشریه گاتزتا با انتشار گزارشی که تیتر آن «به ایران برمیگردم برای قهرمانی» به نقل از استراماچونی نوشته است: «با وجود مشکلات زیادی که در استقلال وجود دارد، تیم استقلال و هواداران به من محبت دارند و من مایلم به ایران برگردم و تلاش برای کسب قهرمانی را ادامه بدهم».

 

 

12:32 - سخنگوی وزارت ورزش راجع به مبلغ پرداختی به استراما نیز عنوان کرد: «۱۰۸ هزار و ۵۰۰ یورو به حساب استراماچونی واریز شده است. البته استراماچونی مبلغ ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو بیشتر درخواست کرد و قرار شد این هم انجام شود».

 

12:14 - او در خصوص پرداخت پول به استراما نیز گفت: «مبلغ مدنظر استراماچونی چهار بار به حسابش واریز شد و برگشت خورد. ه همین دلیل پولی را نقدی به ترکیه و سپس به سفارت ایران در ایتالیا منتقل کردیم».

 

12:00 - مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در برنامه رکورد به صورت تلفنی حضور یافت و گفت: «آخرین صحبتی که با سرپرست مدیرعاملی استقلال داشتم که الان در ترکیه است، دو شرط از سوی استراماچونی وجود داشته است. یکی پرداخت پول که بدون مشکل به حسابش برود و یکی هم اینکه قراردادش یک ساله شود».

 

 

01:30-  استراماچونی در مصاحبه با خبرنگار "ورزش سه" در ایتالیا: متاسفانه با اندوه فراوان قلبی، هیچ چیز از زمانی که قرارداد به پایان رسیده، تغییر نکرده است.

 این سرمربی ایتالیایی در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: از شما خواهش می‌کنم حتما این نکته را بگویید که این داستان برای من با اندوه فراوان، تاسف و ناامیدی همراه بود. امیدوارم فردا معجزه‌ای رخ بدهد!

 

 

 

1458693

 

23:20- اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال:  با کمک سر کنسول ایران در ترکیه و همکاری سفیر ایران در ایتالیا، امروز پول در اختیار سفارت ایران در ایتالیا قرار گرفت و در ادامه به حساب آقای استراماچونی واریز خواهد شد. آقای استراماچونی امروز و دیروز در محل سفارت ایران در ایتالیا حضور یافتند و مذاکراتی برای بازگشت ایشان انجام شده است.

سرپرست باشگاه استقلال درباره درخواست استراماچونی مبنی بر کاهش مدت قرارداد به یکسال، گفت: در حال رایزنی با وکلای ایشان هستیم تا با حل شدن موضوع مقدمات حضور ایشان (استراماچونی) در ایران فراهم شود.

 

 


 

1459373

 

22:50- توییت مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش، در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری مطالبات و قرارداد آندره‌آ استراماچونی با باشگاه استقلال. 


 

1459353

 

20:01- بازیکنانی که زیرنظر استراماچونی تبدیل به مهره‌‌های قابل اتکا و صدرنشین لیگ ایران شدند. آنها هم مثل هواداران در انتظار بازگشت سرمربی ایتالیایی هستند.

 

 

 

1459352

 

20:00- صالح مصطفوی با جدیت تمرین امروز استقلال را با برنامه‌های آندره‌آ استراماچونی پیش برد. این تصویری از او در سایت باشگاه استقلال است که دستگاه جی‌پی‌اس را تن شیخ دیاباته می‌کند.

 

 

 18:35- سایت کرونوس گزارش داده است که استراماچونی روز چهارشنبه با محمد صاحبی، معاون سفیر ایران در ایتالیا ملاقات کرده است. صاحبی در این ملاقات به استراماچونی اعلام کرده است که ایران از طریق قانونی دستمزد استراماچونی را خواهد پرداخت و مشکلی برای پرداخت جریمه احتمالی نخواهد داشت. به نظر می رسد که به زودی اخبار جدیدی در این باره منتشر خواهد شد.

 

 

 

1459330

 

17:25- استراماچونی ضربدر دو؟
نیکولو شیرا ستون نویس مشهور ایتالیایی خبر از پیشنهاد تراکتورسازی به دویس مانیا سرمربی سابق زیر 21 سال ایتالیا داده است.

 

 

 

1459302

 

15:42- اسپورت‌فیس:  استراماچونی آماده بازگشت سریع به ایران- موانع پرداخت آنبلاک شد!

نقطه عطف ماجرا چند روز قبل با اعتراض هواداران و استعفای مدیرعامل استقلال کلید خورد و سپس با تماس وزارت امور خارجه با سفیر ایتالیا راهی برای مشکل بی نظمی در پرداخت‌ها پیدا شد.

 

 


15:10- به نقل از خبرگزاری مهر: گفته می شود در صورتی که تا امشب مشکلات استراماچونی با مدیران استقلال حل شود سرمربی ایتالیایی تا جمعه(فردا) وارد ایران خواهد شد تا در تمرینات استقلال شرکت کند.

 

 

 

 

1459282

 

 

15:09- کوریره دلا سرا: بازگشت بسیار نزدیک است

نقطه عطف پس از استعفای فتحی: وزارت امور خارجه ایران با سفیر ایتالیا تماس گرفت تا کانالی برای پرداخت قانونی حقوق استرا پیدا کند.

بازگشت او یک احتمال است که میتواند در ساعات آینده به واقعیت تبدیل شود. بنابراین تکنسین(لقب استرا) می تواند پس از شش سال از آخرین قهرمانی استقلال، ماجراجویی‌اش را در ایران ادامه دهد و هواداران استقلال هم می توانند به رویاپردازی خود بازگردند

 

 

 

 

1459292

 

15:04 - ادعای توتومرکاتو: استقلال- استراماچونی ، نزدیکتر به بازگشت

امروز روز مهمی است و استرا می تواند استقلال را در آغوش بگیرد.

 


 

14:14- یک خبر جالب حکایت از این دارد که هم علی فتح الله زاده و هم کاظم اولیایی در مدل پیشنهادی خود برای اداره استقلال روش پیمان مدیریت را به وزارت ورزش پیشنهاد کرده اند.

 

 

14:10- علی فتح الله زاده و کاظم اولیایی دو کاندیدای مدیرعاملی استقلال امروز در محل اتحادیه فوتبال میهمان عزیرالله محمدی بودند.

 

 

1459351

 

14:00 - اکبر کارگرجم، محمد نوری و امیرحسین صادقی سه پیشکسوت استقلال با حضور در محل تمرین آبی‌پوشان به بازیکنان روحیه دادند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کردند.

 

 

12:56 - مراسم تولد اسطوره نامدار باشگاه استقلال ناصر حجازی روز جمعه ۲۳ آذر ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور خانواده و جمعی از هواداران استقلال بر سر مزار اسطوره این باشگاه انجام می‌پذیرد.

 

 

 

 

1459239

 

12:49 - هواداران استقلال در انتظار خبر خوبی هستند که فعلا خبری از آن نیست.

 

 

12:46 - واکنش سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان به حضور در استقلال: تا الان هیچکس با من برای استقلال صحبت نکرده است و تمرکزم روی فولاد است ولی در فوتبال حرفه ای هیچ چیزی غیرممکن نیست!

 

 

12:27 - طبق اخبار غیر رسمی منتشر شده از کمیته استیناف، محرومیت محمد بلبلی از ۶ ماه، به ۴ ماه کاهش پیدا می کند و این بازیکن از ۲ هفته دیگر، با پایان محرومیت، برای استقلال به میدان می رود.

 

 

 

1459228

 

12:18 - در ادامه واکنش‌های پیشکسوتان باشگاه استقلال، محمد نوازی ستاره سالهای نه‌چندان دور این باشگاه با انتشار تصویری از استراماچونی و علی فتح الله زاده از مخاطبان خود از احتمالات آینده استقلال پرسید.

 

 

12:15 - ادعای سایت «توتومرکاتو» : وزیر امور خارجه ایران برای ترمیم این شکاف و جدایی بین استقلال و استراماچونی دخالت کرد و خواستار رفع موانع حتی از جنبه بروکراتیک (اداری) شد؛ احساس بر این است که در نهایت استراماچونی به نیمکت تیم ایرانی باز می گردد. اگرچه به نظر می رسد همه چیز تغییر می کند.

 

 

12:08 - اسکای اسپورت با انتشار گزارشی تازه به موضوع پیشنهاد کاهش قرارداد (تا خرداد ماه) از طرف استراماچونی صحه گذاشته است.این گزارش با این جمله به پایان می رسد که استراماجونی تنها با دریافت تضامین عملی و نه شفاهی به تهران خواهد آمد.

 

 

12:04 - چیزی که حرف‌های آن روز وریا را متفاوت می‌کند صحبت‌هایش در انتقاد از استراماچونی است. اینجاست که نشان می‌دهد کاپیتان استقلال شجاعانه در سمت درست ماجرا ایستاده است. اگر قرار بود با همان متر و معیار سلبریتی‌ها تنها برای محبوبیت حرف بزند بی‌شک از انتقاداتش از استرا صرف‌نظر می‌کرد چرا که خیلی محتمل بود و هست که سرمربی به تیم بازگردد و آنگاه جایگاه کاپیتان در نظر سرمربی متزلزل شود.
 اما کاپیتان استقلال، درست مثل همه هوادارانی که آن روز دل‌شان برای استقلال می‌تپید و به هر چیزی متوسل می‌شدند از همه مقصرین در وضعیت استقلال انتقاد کرد. در واقع انتقاد از استراماچونی تأییدی است بر اینکه وریا در جای درستی از ماجرا ایستاده است. یک انسانِ شجاعِ صادق که دلش برای تیمش و وطنش می‌تپد.
(بخشی از یادداشت سامان موحدی راد- ایران ورزشی)

 

 

 

 

12:02 - میلاد باقری بازیکن ناراضی استقلال مدت‌ها است که در تمرین این تیم شرکت نمی‌کند تا تکلیف او مشخص شود. باقری حتی قصد داشت با فتحی صحبت کند که اتفاقات قبل از بازی با پیکان و جدایی استرا باعث شد که او موفق نشود حرف‌هایش را با مدیرعامل تیم بازگو کند اما آنچه مسلم است اینکه باقری تحت هیچ شرایطی حاضر به ماندن در تیمی نیست که به او بازی نرسیده است. اینطور که گفته می‌شود میلاد باقری برای نیم فصل دوم از استقلال جدا می‌شود و مقصد بعدی این بازیکن تیم سایپا است.(ایران ورزشی)

 

 

12:00 - مهدی قائدی: ما هم اخبار را مثل شما می‌شنویم و امیدوار به وقوع این اتفاق هستیم. چطور بگویم، استراماچونی یک مربی فوق‌العاده فنی و کامل است که هم پرستیژ دارد و هم شخصیت. افتخار می‌کنم با ایشان کار کرده‌ام و خیلی دوست دارم دوباره برگردد و با او بتوانیم صدرنشینی‌مان را ادامه بدهیم.

 

 

1459217

 

۱۱:۴۷ -این هم جلد روزنامه سازندگی دیروز که از یک زاویه متفاوت به موشوع استقلال و سرمربی ایتالیایی اش پرداخته است.

 

 

 

1459216


۱۱:۴۷ - در گیرو دار حاشیه های اخیر روزنامه شهروند گزارشی از یک زمین گمشده در کیاسر گیلان منتشر کرده است....

 

 


1459205

 

1459204

 

۱۱:۳۷ - میلیچ و دیاباته دو بازیکن خارجی استقلال که این فصل از نظر شرایط فنی هم اوضاع مناسبی دارند، در تمرینات استقلال حاضرند و جالب این که در دویدن های گروهی، نزدیک به هم کار می‌کنند. تجربه و کیفیت این دو بازیکن کمکی برای استقلال در عبور از این روزهای سخت محسوب میشود. ضمن این که این دو به دلیل ارتباط مستقیم با مربی ایتالیایی هم قاعدتاً از اوضاع و امور نسبت به بقیه بیشتر آگاهند.

 

 

 

1459203

 

۱۱:۴۲ - بهزاد غلامپور مربی دروازه بان های استقلال با سابقه طولانی در فوتبال ایران و تجربه های مختلف ملی، از مهره های کلیدی این روزهای استقلال محسوب می‌شود. اگرچه تا زمانی که اوضاع عادی بشود و او روی شانه های استراماچونی بگذرد، فعلا زمان زیادی باقی مانده است.

 

 

 

1459196

 

۱۱:۲۷ - این هم توییت حسین شریفی یکی از مجریان و تهیه کنندگان صداوسیما درباره مسائل اخیر استقلال.

 

 

۱۱:۲۱ - در شرایطی که هواداران استقلال در انتظار بازگشت سرمربی تیمشان هستند، جنگ اصلی در جای دیگر در جریان است و از بین سه نامزد مدیریت استقلال پس از امیرحسین فتحی، حداقل دو تایشان به صورت زیر پوستی جنگ برای تصاحب صندلی مدیریت استقلال را در پیش میبرند. نظرسنجی ها و انتشار مطالب مختلف درباره پیشینه هر یک، بخشی از پروژه ای است که توسط نزدیکان هر دو مدیرعامل سابق استقلال در حال پیگیری است.

 

 

 

1459199

 

۱۱:۱۰ - رضا حسن زاده مدافع سابق استقلال و مربی کنونی تیم امید استقلال دیروز در محل تمرین استقلال حاضر شد.

 

 

۱۱:۰۲ - تمرینات روز گذشته و البته امروز استقلال زیر نظر صالح مصطفوی دستیار سابق کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران و آنالیزور استقلال برگزار می‌شود. جزییات تمرینات برگزار شده به اطلاع استراماچونی رسیده و او از راه دور کار را زیر نظر دارد. با این حال باتوجه به انجام مسابقه استقلال در روز شنبه، شایسته است که او هرچه سریع‌تر به ایران برگردد و روی نیمکت اسمش بنشیند.

 

 

 

1459262

 

۱۰:۵۵ - ویدیویی از یک هوادار استقلال منتشر شده در تجمع چند روز پیش مقابل باشگاه استقلال حضور دارد. او پسر جوانی است که از سنندج به تهران آمده تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند. او در گفتگو با یک افسر یگان ویژه از وی درخواست می‌کند که یک نفر را پیدا کند تا پاسخ سوالات او را بدهد. لحن جالب این صحبت و حرف های او به زبان کردی به شدت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

 

 

۱۰:۴۷ - هوادار نابینایی که آندره استراماچونی به او قول قهرمانی استقلال را داده بود، در پیامی ویدیویی از سرمربی ایتالیایی تیم آبی پوش درخواست بازگشت کرده است. این پیام در صفحات مجازی به شدت دست به دست می‌شود.

 

 

 

1459197

 

۱۰:۳۹ - روزنامه های ایتالیایی از تصاویر فتوشاپی به جای تصاویر واقعی تجمع هواداران استقلال در حمایت از آندره استراماچونی استفاده کرده بودند که این موضوع مورد توجه تعدادی از کاربران ایتالیایی توییتر قرار گرفته است.

 

 

 

1459193

 

۱۰:۳۰ - روزنامه گاتزتا دلو اسپورت با گزارشی خوش بینانه، از احتمال بازگشت آندره استراماچونی خبر داده است. همچنین این روزنامه به نقش سفیر ایتالیا در رفع و رجوع موضوع پیش آمده بین استقلال و سرمربی ایتالیایی اشاره شده و بنابر ظواهر امر، از این به بعد پرداخت ها به استراماچونی از روش های قانونی خواهد بود تا مشکلی متوجه این سرمربی نباشد.

 

 

11:50 - تمرین استقلال امروز هم سرمربی ندارد و آیتم‌های تمرینی زیر نظر(احتمالا) صالح مصطفوی مربی سابق تیم ملی و آنالیزور استراماچونی با هماهنگی خود او در گفت و گوی دیشب با وریا غفوری انجام خواهد شد.

 

11:40 - مجتبی جباری با انتشار یک پست اینستاگرامی در واکنش به جنگ لفظی جواد زرینچه و علی فتح‌الله‌زاده برای مدیرعامل سابق استقلال خط و نشان کشید.

 

11:30 - استراماچونی به یک رسانه اینتری گفته تا ۴۸ ساعت آینده وکیلش به او اعلام خواهد کرد که آیا به ایران برمی گردد یا نه.

 

11:20 - مدیران شاهین بوشهر به تغییر زمان بازی این تیم با استقلال اعتراض دارند. جالب اینکه برخی گروههای هواداری استقلال هم نسبت به تغییر زمان بازی از جمعه به شنبه معترض شده‌اند.

 

11:10- همسر آندره آ استراماچونی نیز در موضوع مربوط به سرمربی استقلال حضور پررنگی دارد. یکی از لیدرهای استقلال دیشب پیغامی از وی را روی اینستاگرامش منتشر کرده که در آن ادعا شده مشکل استراماچونی مساله پرداخت پول از طریق قانونی است. البته اگر منظور استراماچونی از قانون ارسال پول از طریق باشگاه باشد، این مساله به سختی مقدور است.

 

11:00 - با وجود سفر اسماعیل خلیل زاده به ترکیه خود استراماچونی موضوع حضور در این کشور را تکذیب می کند. با این حال احتمالا مذاکرات بین مدیران استقلال با ایجنت او تا پایان امروز به سرانجام خواهد رسید و تکلیف کار یکسره می شود.

 


00:26- آندره‌آ استراماچونی در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرد باشگاه باید به من ثابت کند که طبق قوانین فیفا می‌تواند قرادادم را پرداخت کند. استراماچونی درباره شرایط تمرینی این تیم پیش از دیدار هفته ۱۵ لیگ برتر مقابل شاهین شهرداری بوشهر گفت: چند دقیقه پیش با وریا غفوری صحبت می‌کردم.  تمام دستورات را به او منتقل کردم واینکه چطور تیم را تمرین دهند. تمام تلاش من این است که پاسخ مثبت را از سمت وکیلم دریافت کنم و با اولین پرواز به تهران برگردم.
 

 

 

1458737

 

23:15-  جنجال جدایی استراماچونی در فضای مجازی

* واکنش بیش از ۱۳ هزار کاربر توییتری
* ۴۳.۷ هزارتوییت در کمتر از سه روز 
* ۵۴ درصد حامی و ۱۲ درصد مخالف سرمربی
* مهمترین اشخاص اشاره شده: ۵۲% استراماچونی ، ۲۳% وریا غفوری، ۱۳%  امیرحسین فتحی و ۱۱% مسعود سلطانی‌فر (منبع:‌ پایشگر)

 

 

 

1458713

 

20:55- استوری همسر استراماچونی: آندره‌آ  آماده برگشت به ایران و تیم محبوبش است.

 


20:53- خبری که مبنی بر حضور فتحی، مدیر عامل سابق استقلال، در اداره تربیت بدنی یک نهاد نظامی منتشر شده بود، از سوی مسئولین تربیت بدنی نیروهای مسلح تکذیب شد.

 

 

20:20- سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس خشمگین از حرف‌های دیشب هادی طباطبایی دروازه‌بان سابق استقلال در برنامه فوتبال برتر با اشاره به مشکلات پرسپولیس گفت آنچه درباره پرسپولیس گفته می‌شود کاملا بی‌منطق است.

 

 

20:14- منزوی: اگر اتفاق خاصی نیفتد استراماچونی فردا و یا حداکثر پس فردا با آقای خلیل زاده به ایران بر می گردد و در کنار تیم محبوبش خواهد بود.

 

 

20:10- کامران منزوی در گفت و گو با تلویزیون استقلال: گزینه اول هیات مدیره باشگاه استقلال علی فتح‌الله‌ زاده است و آقایان هاشم ساعدی و کاظم اولیایی گزینه‌های دیگر ما برای مدیرعاملی استقلال خواهند بود.

 

 

18:35- بازی استقلال - شاهین بوشهر یک روز به تعویق افتاد.این مسابقه شنبه آینده برگزار می شود.

 

 

18:30- یکی از سوژه های امروز عبارتی است که استراماچونی درباره یکی از اعضای باشگاه استقلال به کار برده و او را آدم اشتباهی خوانده است. آیا کسی می داند که منظور او کیست و آیا یک مربی حق دارد اعضای بالادست خود را تعویض کند؟

 

 

1458616

 

17:16- نشست هیات مدیره باشگاه استقلال  با حضور «کامران منزوی»، «میرشاد ماجدی»، «اسماعیل خلیل زاده» و امیرحسین فتحی برگزار شد.در این جلسه پیرامون استعفای امیرحسین فتحی بحث و تبادل نظر شد و در نهایت استعفای وی مورد تایید هیات مدیره این باشگاه قرار گرفت.

 

 

17:12- پاستورلو، ایجنت ایتالیایی آندره‌آ استراماچونی، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام حرف‌های موکل خود را تکرار کرد. این جمله که اگر مشکلات حل شود، فردا در تهران خواهیم بود، بارها از سوی استراماچونی و حالا پاستورلو شنیده شده و باید دید منظور آن‌ها از "حل مشکلات" دقیقا چه چیزی است.

 

 

16:23- استراماچونی در تازه ترین مصاحبه خود در ایتالیا با یک برنامه رادیویی: همه در تلاش هستند. سیاستمداران و حتی سفارت ایتالیا در ایران تلاش می کنند. اگر فرد «اشتباهی» (مقصر) استعفا بدهد و شرایط نرمال شود، آماده ام که همین صبح فردا به ایران برگردم.

 

 

 

1458600

 

16:22- سایت گل: استقلال- استرا هنوز تمام نشده.

 

 

16:03- مازیار ناظمی در گفت و گو با شبکه خبر: پول استراماچونی پرداخت شده و او مشکلی برای برگشتن به ایران ندارد.

 

 

16:02- این را هم داشته باشید از علیرضا بیرانوند در مصاحبه با ایسنا: اگر باشگاه برای تامین مطالبات مالی آقای کالدرون مشکل داشت و نتوانست آن را تامین کند من می توانم ۸۰ هزار دلار آن را به عنوان قرض در اختیار باشگاه قرار بدهم و بعدا که مشکلات حل شد پولم را پس بگیرم. با این کار می‌خواهم کمکی به باشگاه کرده باشم تا بتوانند مطالبات سرمربی تیم را بدون مشکل پرداخت کنند.

 

 

15:55- نشریه توتواسپورت چاپ شهر تورین ایتالیا در گزارشی به اتفاقات به وجود آمده بین آندره آ استراماچونی و باشگاه استقلال پرداخت و مدعی شد که این مربی در صورت دریافت ضمانت های بیشتر، طی روزهای آینده به ایران باز خواهد گشت.

 

 

15:45- استراماچونی در مصاحبه جدیدش با ایل مساجرو از اخطار فیفا و احتمال ابطال پروانه مربیگری اش گفته.نکته عجیبی  که مشخص نیست به موضوع پرداختهای استقلال ربط دارد یا نه.

 

 

 

15:30- جواد زرینچه در تمرین امروز استقلال حاضر نشد اما ممکن است از فردا دوباره در تمرینها حاضر باشد.او ظاهرا قصد ندارد در صورت مدیرعاملی علی فتح الله زاده در استقلال بماند.

 

 

15:07- حمید سجادی : به جای رفتن مقابل خانه استراماچونی باید به او کتبا نامه داده می‌شد تا در باشگاه حضور داشته باشد. چون بعدها استقلال می‌تواند در محافل بین‌المللی به صورت مکتوب سند داشته باشد که مربی را به باشگاه فراخوانده است.

 

 

15:05- امیرحسین فتحی که شب گذشته استعفای خود را به وزیر ورزش ارائه کرده، امروز به استقلال رفت و با همکارانش خداحافظی کرد. نکته جالب توجه حضور چند مامور نیروی انتظامی به همراه فتحی در باشگاه بود که برای جلوگیری از درگیری وی را همراهی کردند. (فارس)

 

15:00- اسماعیل خلیل‌زاده تا زمان انتخاب مدیرعامل به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد.

 

14:56- حسن روشن: من در خارج هم بازیکن بودم و مربی‌گری کردم. اولین کاری که با فرد انجام می‌شود این است که پاسپورت او را می‌گیرند! چرا باید پاسپورت استرماچونی را به خودش بسپارند تا هر وقت خواست از ایران برود؟(ایسنا)

 

14:51- پیگیری موضوع بازگشت آندره آ استراماچونی به ایران را خلیل زاده رییس هیئت مدیره استقلال انجام می دهد. هنوز به روزرسانی رسمی در این زمینه وجود ندارد .

 

 

14:50- علی فتح الله زاده در مصاحبه با ورزش سه اعلام کرد با او بعنوان یکی از دو گزینه صحبت شده و احتمال حضورش در استقلال 50-50 است.

 

 

13:30- با توجه به اینکه استقلال باید در یک برنامه تمرینی خود را آماده مسابقه بعدی لیگ کند، حضور کادر فنی در تمرین فردا بسیار حیاتی است و مذاکره با استراماچونی باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

 

13:10- بازگشت استراماچونی به ایران به انتخاب مدیرعامل بعدی و رویکرد او ارتباط نزدیکی دارد. سرمربی ایتالیایی که البته از دیروز با مسئولین مختلفی از باشگاه و وزارت ورزش در تماس بوده برای بازگشت به ایران در انتظار تصمیم نهایی وزارت ورزش است.

 

 

1458362

 

13:00- گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده در حال حاضر در وزارت ورزش مشغول مذاکرات نهایی برای پذیرش پست مدیریت استقلال و جانشینی امیرحسین فتحی است. لحن گفت‌و‌گوهای فتح‌الله‌زاده در روزهای گذشته نشان از این است که او احتیاطی را پیشه کرده که مناسب حضور احتمالی او بعنوان مدیر در استقلال است.

 

 

12:15- استراماچونی بدلیل عملکرد فوق‌العاده در ماه آبان بعنوان بهترین مربی فوتبال ایران در این ماه انتخاب شد.

"ورزش سه" از این ماه ضمن معرفی بهترین بازیکن ماه، مربی ماه را هم در یک جدول امتیازی و با ملاک‌های ویژه معرفی خواهد کرد.

 

 

12:10- در کانال‌های تلگرامی یک‌صدا صحبت از مدیریت علی فتح‌الله‌زاده بر استقلال است. هنوز خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

 

 

12:05- واعظ آشتیانی: استقلال مشکل مالی دارد بعد می گویند نیم فصل می خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم! شما به بازیکن داخلی حقوق نمی دهید، قادر به انجام تعهد نسبت به بازیکن خارجی نیستید و مربی تان اینگونه می شود! آن وقت می خواهید بازیکن خارجی بیاورید؟ این موضوع نشان میدهد نه تنها نظارت و دخالتی وجود ندارد بلکه خودشان هم در این اتفاقات می توانند شریک و سهیم باشند.

 

 

12:00- روز به نیمه رسید اما هنوز خبری از چگونگی توافق یا بازگشت احتمالی استراماچونی به ایران نیست . در شرایطی که امیرحسین فتحی از کار خود کنار کشیده چه کسی این وظیفه را پیگیری می کند؟

 

11:58- به جز امیرحسین فتحی، غلامرضا صادقیان مدیرعامل تراکتور نیز از سمت خود در این باشگاه کنار کشید تا فوتبال ایران برای ادامه فصل به دو مدیرعامل تازه نفس نیاز داشته باشد. فوتبال ایران عموما در شرایطی است که نیروی لازم و مقبول برای مدیریت در بالاترین سطح را در اختیار ندارد.
 

 

11:55 - روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپرت گزارش مفصلی از اتفاقات روز گذشته استقلال منتشر کرده است. تیتر گزارش این است: تهران در خیابان برای استرماچونی

 

1458477

 

11:27- مجید نامجومطلق، پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد کسی نمی تواند جای استراماچونی را بگیرد: در حال حاضر این مربی بین هواداران محبوبیت خاصی به دست آورده و هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند جای استراماچونی را در استقلال بگیرد.(تسنیم)

 

11:19– با اینکه برخی رسانه‌ها از نزدیک بودن فتح‌الله‌زاده به صندلی مدیرعاملی استقلال خبر دادند، مدیرعامل اسبق استقلال این مساله را رد می کند: هیچ صحبتی با بنده درباره این موضوع نشده است.(ایسنا)

 

11:14- حمید سجادی، معاون سابق وزیر ورزش درباره ماجرای استراماچونی به رادیو تهران گفته است: سؤال این است که چرا باید پاسپورت استراماچونی دستش باشد؟ این در حالی است که پاسپورت کی‌روش در دست نبی و درگاوصندوق بود. در سایپا هم به این صورت کار می‌‌کردیم.

 

11:10 - واکنش محمد تقوی به گریه جواد زرینچه پس از دیدار استقلال و پیکان: اشک جواد زرینچه قلبم رو به درد آورد به بهترین دفاع راست تاریخ فوتبال ایران و استقلال بی احترامی می‌کنیم به این دلیل که استقلال تنها چند هفته صدرنشین لیگ است. به اطلاع هوادارانی که سالیان عمرشان به تعداد بازیهای ملی جواد نمی رساند به عرض می‌رسانم که استقلال تنها متعلق به شما نیست به ما هم تعقل دارد که عمر و جوانی مان را گذاشتیم

 

 

 

1458452

 

11:07 - کارتون دیگری از رضا باقری شرف درباره ی ماجرای استعفای دیرهنگام مدیرعالم استقلال البته در روزهایی که نقد امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق استقلال ساده ترین کار است باید کمی هم درباره ریشه ناکامی همیشگی مدیران باشگاه های دولتی ایران هم صحبت کرد چیزی که ممکن است ورای فردیت و قدرت مدیریت آنها باشد.

 

 

10:42 - در فضای هواداری از گزینه های مطروحه برای مدیریت عاملی استقلال استقبال چندانی به عمل نیامده است.

 

10:40 - در میان بحث های هواداری نکات جدیدی درباره شرایط استرا درباره بازگشت مطرح شده است. جدا از مسئله مالی موضوع درخواست او برای کاهش یک ساله قرارداد مسئله ای است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. او با جراتی که به واسطه حمایت هواداران کسب کرده عملا زیر قرارداد دو ساله و پیمانی که با استقلال بسته است خواهد زد و باید دید در نهایت این مسئله مورد پذیرش مدیران استقلال قرار خواهد گرفت یا خیر.

 

10:35 - با وجود ابراز تمایل اندره استراماچونی  در صورت حل مشکلات هنوز مشخص نیست که او برمی گردد یا مذاکراتش با استقلال بنا بر صحبت های خلیل زاده در صورت عدم توافق با استرا فرهاد مجیدی گزینه اول جانشینی اوست اگر چه مجیدی نیز از مدیران استقلال وقت خواسته است.

 

10:30 - تیم فوتبال استقلال امروز تمرین ریکاوری خود را در مجموعه انقلاب انجام می دهد. مسئله مهم از دست رفتن جلسات کلیدی تمرینی(پیش از مسابقه) و البته فردای دیدار مقابل پیکان است کهه نفرات اصلی ریکاوری می کنند اما نفراتی که به میدان نرفته اند باید تمرین مناسبی انجام دهند تا برای مسابقات بعدی آماده باشند. استقلال در حال حاضر به جز صالح مصطفوی که اوهم آنالیزور تیم است مهره فنی ای برای سازماندهی کارهای از این دست در اخیتار ندارد.

 

10:00 - از عجایب بازی دیروز می شود به لحظه ای اشاره کرد که بهزاد غلامپور برای آب دادن به یکی از بازیکنان به تکنار زمین آمده اما با شعارها ی تند هواداران به نیمکت بازگشته است.

 

1:45 - در دقایق پایانی برنامه دیشب علی قتح الله زاده روی خط آمد و در دفاع از خود توضیحاتی درباره ماجرای اخراج ناصر حجازی از استقلال را بیان کرد و البته کنایه هایی را هم به جواد زرینچه زد. نکته جالب غایب بودن امیر قلعه نویی سرمربی فعلی سپاهان در همه روایت های اخراج حجازی بود چیزی که قلعه نویی بابت آن بارها مورد شماطت قرار گرفته است.

 

۰۱:۳۰- خلیل‌زاده رییس هیأت مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد فردا درباره استعفای فتحی تصمیم گیری می شود و نتیجه آن به استحضار هواداران خواهد رسید.

 

 

۰۱:۱۵- یک نکته جالب: محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر به خلیل‌زاده رییس هیئت مدیره استقلال تذکر داد از لفظ آقای "ماچونی" برای سرمربی استقلال استفاده نکند. او گفت: مثل این است که به شما بگوییم آقای "زاده".

 

 

 

1458358

 

۰۰:۵۴- هادی طباطبایی در برنامه فوتبال برتر به احترام جواد زرینچه روی پا ایستاد.

 

 

۰۰:۵۰- اگر علی فتح الله زاده دوباره مدیرعامل استقلال شود،او دوباره به آرزوی خود خواهد رسید. البته دریغش مال نسلی که هرکار کند راهی به دایره تنگ مدیران ندارد .

 

 

۰۰:۴۳-  مازیار ناظمی معاون وزیر ورزش اعلام کرد امیرحسین فتحی از سمت مدیریت باشگاه استقلال استعفا داده است .

 

 

۰۰:۴۰- حمیدرضا آصفی در یک مصاحبه رادیویی: من واقعاً دلم برای تیم استقلال می‌سوزد همانطور که دلم برای تیم ملی سوخت.به خاطر اینکه ایشان اگر بیاید دیگر خدا را بنده نیست. یعنی مدیر عامل، هیئت مدیره، وزارت ورزش پیش او ذلیل هستند!

 

 

۰۰:۲۰- امیرحسین صادقی در اظهارنظری عجیب در برنامه فوتبال برتر خواستار برکناری امیرحسین فتحی شد و گفت تیردروازه‌های باشگاه استقلال هم او را نمی‌خواهند.

 


۰۰:۱۵- پیروز قربانی، کاپیتان سابق استقلال در بخشی از حرف‌هایش گفت هم استراماچونی و هم مدیریت باشگاه استقلال از هواداران سوء استفاده می‌کنند و کاری که استراماچونی در ترک تیم یک روز پیش از بازی انجام داد به هیچ وجه حرفه‌ای نیست.



۰۰:۱۳- جواد زینچه دقایقی پیش روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و توضیحاتی را درباره صحبت‌های علی فتح‌ الله‌ زاده که روز گذشته در رابطه با وی به زبان آورده بود ارائه کرد. زرینچه که ظاهرا تازه متوجه این مکالمه شده برخلاف حرف هایی که امروز بعد از ظهر زد و با احترام از فتح الله‌زاده یاد کرد این‌بار از او درخواست کرد بابت صحبت‌هایش از وی عذرخواهی کند. او در صحبت‌هایش از افرادی نام برد که مثل زالو به استقلال چسبیده‌اند و اجازه نمی‌دهند جوان‌هایی مانند طباطبایی، صادقی و قربانی در پست های مدیریتی استقلال قرار بگیرند.

 

 

۰۰:۰۵- پیروز قربانی، امیرحسین صادقی و هادی طباطبایی سه بازیکن قدیمی استقلال در میز گردی در برنامه فوتبال برتر حضور یافته و درباره مسائل امروز استقلال صحبت می‌کنند. سوژه اصلی بخشی از صحبت‌های این سه نفر درباره علی خطیر معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال است.

 

1458340

 

۲۳:۰۰- پست اینستاگرامی فرهاد مجیدی در حمایت از استراماچونی

 

 

۲۲:۲۵- رییس هیئت مدیره استقلال در برنامه شب های فوتبالی اعلام کرد امیرحسین فتحی استعفا نکرده و در مساله آندره آ استراماچونی و سفر او به ایتالیا نیز مقصر نیست.

 

 

۲۲:۰۵- مترجم استراماچونی در مصاحبه با شبهای فوتبالی علت ترک ایران از سوی همسر استراماچونی را  نگرانی وی از شیوع آنفلوآنزا در تهران اعلام کرد.

 

 

۲۱:۵۵- آخرین خبر:
 

گفته می‌شود با کاهش یکساله قرارداد و دریافت 110 هزاردلار آندره آ استراماچونی به ایران برمی گردد.

 یک نکته مهم دیگر.کسی استعفا نداد. (باور کنید).

 

 

 

۲۱:۴۶- بازیکنان استقلال از خالی بودن این نیمکت راضی نبودند و البته محترمانه بابت ترک ناگهانی ایران از سرمربی تیمشان گلایه کردند.
 

 

 

۲۱:۴۵- مهدی قائدی آقای گل جدید لیگ است. بازیکنی که در سال جدید متحول شده و پیشرفت فنی قابل ملاحظه ای داشته. این تقلای او روی نیمکت استقلال در دقایق پایانی است.

 

 

 

۲۱:۳۵- بهزاد غلامپور امروز تنها تر از همیشه بود.گلر سابق استقلال و یار همیشگی سرمربی ایتالیایی در لحظه شادی های گل.

 

 

۲۱:۳۰- اسماعیل خلیل زاده رییس هیئت مدیره استقلال:ما برنامه داریم و  امیدواریم که آقای استراماچونی ظرف 48 ساعت آینده برگردد و به نظرم اینقدر عاقل باشند که برگردند! من فکر می کنم وزارت امور خارجه کمک می کند و آقای وزیر هم از شب گذشته تاکنون پیگیری کردند.

 

۲۱:۲۰- جواد زرینچه در رابطه با اینکه گفته می‌شود او به ناصر حجازی در بازی معروف استقلال و سایپا خیانت کرده است، اعلام کرد: دقیقه ۷۰ بازی بود که اصغر حاجیلو مرا صدا کرد و گفت ناصر حجازی می‌گوید برو در دفاع آخر بازی کن من گفتم خسته‌ام و نمی‌توانم به بازی ادامه بدهم آیا اسم این خیانت است؟  بعد از بازی از باشگاه استقلال نظری‌جویباری، منزوی، فتح‌الله‌زاده با من تماس گرفتند تا به باشگاه بروم و گفتند می‌خواهند حجازی را برکنار کنیم و جواب دادم مگر برای انتخاب او مشورت کردید که الان می‌خواهید این کار را انجام دهید. بعد از برکناری حجازی هم به بازیکنان گفتم هیچ کس حق ندارد علیه ناصرخان حرف بزند. ۵ بازی در لیگ برای‌ما باقی مانده بود که ۴ بازی را بردیم و یک مسابقه را با تساوی به پایان رساندیم.

 

۲۱:۱۶- سید حسین حسینی هم مصاحبه ای طولانی درباره شرایط باشگاه انجام داد. او می گوید به مدیرعامل استقلال گفته  آقای فتحی تورا به خدا بروید دم خانه اش.شما یک شانس دارید و او هنوز نرفته است. بروید شاید شبانه حلش کنید لااقل تلاشتان را کردید. ما راضی شان کردیم بروند درخانه اش اما  آنقدر آقای استراماچونی با آن ها  اختلاف داشت و دروغ شنیده که در را به روی آنها باز نکرده است

 

۲۱:۰۵-  آندره آ استراماچونی در یک مصاحبه جدید: تنها کسانی که مرا به خوبی می‌شناسند، درک می‌کنند که چقدر تحمل تماشای بازی امروز تیمم از راه دور سخت بود. در حال حاضر بسیار ناراحت هستم و چیز بیشتری برای گفتن ندارم.

 

۲۱:۰۱- روزبه چشمی: ما الان با استراماچونی نتیجه گرفتیم و شما فراری اش دادید و اصلا بروید پوچتینو را بیاورید دیگر فایده ندارد وقتی مربی موفق تیم را فراری داده اید. چه ایرانی و چه خارجی. آن کسی که باید می ماند رفته.

 

 


 

۲۱:۰۰- جواد زرینچه در پایان مسابقه دلیل نپذیرفتن پست سرمربیگری استقلال را فاش کرد.او با دلی شکسته از هواداران گلایه کرد و با اشاره به سوابق درخشانش گفت کسی نبوده که به او بگویند:حیا کن و رها کن .

 

 



۲۰:۵۰- درخواست یک هوادار از آندره استراماچونی:برگرد!
حرف مشترک هواداران و رویایی که هنوز مشخص نیست تعبیر شود ...



۲۰:۴۰- وریا غفوری: تنها از یک حرکت استراماچونی  دلخوریم و آن هم اینکه درست است که حق با او بود اما او می توانست کمی برای این هواداران ارزش قائل شود و نیم فصل برود. او که شرایط کشور ما را می دانست. وضع اقتصادی خراب است و این هواداران با جیب های خالی می آیند ما را تشویق می کنند و ورزشگاه را آبی می کنند. او باید برای هواداران استقلال ارزش قائل می شد. من فکر می کنم او شرایط را درک نکرد.

 

 


۲۰:۳۰- اندوه عمیق  سیدحسین حسینی از گلی که از خط دروازه گذشت.گلی که می شد به ثمر نرسد اگر ...

 

 

 

19:02- فریاد وریا غفوری بعد از گلزنی مقابل پیکان. او در سال جدید بعد از گذراندن فشارهای اولیه تبدیل به فرمانده بی چون چرای تیمش شده و با این درخشش صدرنشینی را فعلا در مشت استقلال نگه داشته است.

 

19:00- با وجود گفت‌وگوی استراماچونی و صحبت‌هایش مبنی بر بازگشت به ایران هنوز مشخص نیست این مسئله چگونه اجرایی خواهد شد و باشگاه استقلال باید در این زمینه با انتشار اخبار موثق از التهابی که میان هواداران پیش آمده جلوگیری کند.

 

18:55- بعد از دومین گل استقلال در دیدار مقابل پیکان که به زیبایی و توسط وریا غفوری به ثمر رسید، تماشاگران اقدام به تشویق او کردند اما کمی بعد از شادی دوباره شعارها به آسمان بلند شد.

 

 

1458252

 

18:46- دی مارزیو، خبرنگار مشهور اسکای اسپورت، خبر بازگشت استراماچونی در صورت حل شدن مشکلات را بازنشر کرد.

 

 

18:25- فرهاد مجیدی عصر امروز با امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال، اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره، میرشاد ماجدی و کامران منزوی، دو عضو دیگر هیئت مدیره باشگاه جلسه‌ای در تهران برگزار کرد.
استقلالی‌ها قصد داشتند هدایت تیمشان را به فرهاد مجیدی بسپارند اما با توجه به ابراز تمایل استراماچونی برای بازگشت، باید دید استقلالی‌ها در نهایت چه تصمیمی خواهند گرفت. در حال حاضر استقلالی‌ها منتظر تصمیم استراماچونی هستند. (تسنیم)

 

18:10- سکوت سنگین هواداران استقلال در استادیوم آزادی پس از دریافت گل تساوی مقابل پیکان.

 

 

 

18:10- نیمکت استقلال از نمایی دیگر. کسی برای هدایت تیم لب خط حضور ندارد، حتی بهزاد غلامپور.

 

 

 

 

 

17:45- با وجود گلزنی زودهنگام مهدی قائدی شعارهای اعتراضی هواداران استقلال قطع نشد.

 

 

 

 

17:30- این هم نمایی از نیمکت تیم استقلال در بازی امروز مقابل تیم پیکان. آبی‌های پایتخت در این بازی در غیاب آندره‌آ استراماچونی به مصاف شاگردان حسین فرکی رفتند.

 

 

17:24-فوری؛

 

" استراماچونی در مصاحبه با اسکای: اگر تا فردا مشکلاتم با استقلال حل شود به این تیم برمی‌گردم. پیشنهاد دیگری ندارم و اگر ممکن باشد فردا میتوانم برگردم تا در مقابل هواداران فوق العاده‌مان بازی کنیم."

 

 

17:19- این شعارها در زمان حضور دیگر بازیکنان شدت گرفت اما بعد از دقایقی هواداران استقلال با درخواست وریا غفوری تغییر نظر دادند؛ بعد از این اتفاق حاضرین در ورزشگاه برای افزایش روحیه بازیکنان به شدت آنها را مورد تشویق قرار دادند.

 

17:15- حسین حسینی اولین بازیکنی بود که وارد زمین شد و بعد از شنیدن شعارهای هواداران به سمت بخشی از ورزشگاه رفت اما صحبت های او نیز تاثیر گذار نبود. 

 

17:10- هواداران استقلال ابتدا با شعارهای خود از بازیکنان خواستند تا وارد زمین نشوند؛ این موضوع تا زمان حضور بازیکنان در زمین ادامه پیدا کرد.

 

17:00- دیدار استقلال و پیکان در حالی در شرف انجام است که هواداران یک‌صدا از بازیکنان می‌خواهند که در این مسابقه به میدان نروند. اعتراض آن‌ها مشخصا متوجه دو مسئول بلندپایه فوتبال و ورزش ایران است.

 

16:00- رامتین جباری: واریز پول از طریق صرافی‌هایی که با وجود تحریم‌ها با ایران کار می‌کنند به خودی خود غیرقانونی نیست اما جایی که صراف‌ها به جای کد رسمیِ صرافی، برای واریز پول از حساب‌های شخصی استفاده می‌کنند مشکل �%

دیدگاه‌ها