کد خبر : 1654542 | 18 آذر 1398 ساعت 13:59 | 107.3K بازدید | 0 دیدگاه

اگر استرا نیاید، اقدامات را آغاز می کنیم؛

خلیل زاده: جانشین استراماچونی را همه دوست دارند

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در مقابل دوربین تلویزیونی درباره شرایط فعلی این باشگاه توضیح داد.

خلیل زاده: جانشین استراماچونی را همه دوست دارند

به گزارش "ورزش سه"، اسماعیل خلیل زاده گفت و گویی با دوربین شبکه خبر انجام داد و این مصاحبه به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. خلیل زاده درباره ماجراهای اخیر و قرارداد با استراماچونی گفت: قرارداد ما با آقای ماچونی 750 هزار یورو به همراه دو دستیارش بوده که تا این لحظه که من خدمت شما هستم، 327 هزار یورو پرداخت کرده ایم و زمان عقد قرارداد 100 هزار یورو به ایشان دادیم. مابقی را ماهیانه برایشان پرداخت کرده بودیم. در قرارداد ما قید شده بود که پول به حساب او در بانک میلان ایتالیا واریز شود. با توجه به مشکلاتی که از نظر تحریم داشته و داریم، این کار را هر ماه با شرایط سختی انجام دادیم و به حساب او واریز می کردیم. آخرین مرحله هم توسط صراف ها و شرکت های یکی از کشورهای همسایه انجام دادیم و به حسابش هم نشست. استراماچونی به ما اعلام کرد با توجه به اینکه این پول از طریق شخص ثالثی به حساب من واریز شده، برایم مشکل ساز شده است. به همین دلیل یک حساب در کشور چک اعلام کرد که ما پول ماه اخیر را واریز کنیم. پیگیری کردیم و روز چهارشنبه اخیر حواله مجددا از یکی از کشورهای همسایه برای آن کشور زده شد که متاسفانه برگشت خورد. قرار بر این بود که دوشنبه (امروز) مجددا به حسابش واریز شود و توافق کرده بود که با ما بماند و تیم را تمرین بدهد.

 

 

تمام اصرار استراماچونی این بود که قراردادش 1 ساله شود

 

 آقای ماچونی 2 سال با ما قرارداد دارد. آنچه استرا در این مدت ده پانزده روز درخواست مکرر داشت، این بود که قرارداد 2 ساله را تبدیل به یک ساله کند. ما برای اینکه موضوع را بررسی کنیم، درخواست کردیم به باشگاه بیاید که متاسفانه ایشان نیامدند و گفتند شرکت نمی کنند. دیروز باز من تشکیل جلسه دادم و دعوت کردیم ولی باز ایشان نیامدند. اصرارش این بود که حتما این قرارداد دو ساله را یک ساله کنیم. برداشت من این بود که چون وضعیت تیم خوب است و رقم قرارداد ما برای فصل بعد هم مثل امسال بوده، او می خواست قرارداد سال دومش را بالاتر ببرد. باز هم ما روی این مسئله مشکلی نداشتیم.

 

 

330 هزار یورو داده ایم، اسنادش هم هست

 

پرداخت هایی که انجام داده ایم، عین اسنادش موجود است. اسناد ما این را اعلام می کند که حدود سیصد و سی چهل هزار یورو از مبلغ 750 هزار یورو را پرداخت کرده ایم. 100 هزار یورو هم پیش پرداخت داده ایم. اگر در 6 ماه سرشکن کنیم، می بینیم 50 هزارتایی که باید می گرفته، به او داده شده است. اما اینکه ما برای ریختن پول به حساب ایشان دچار مشکل سیاسی در دنیا هستیم، بحث شرایط کشور است. اینکه قرارداد ما بندی داشته باشد و بر اساس آن ایشان بخواهد ادعا کند که ما به تعهدات عمل نکرده ایم، نه اینطور نیست.

 

 

استعفای هیئت مدیره؟ تکذیب می کنم

 

چنین چیزی اصلا وجود ندارد. اتفاقا من همه اعضا را خواستم که کمک کنند. الان با توجه به اینکه متاسفانه برای باشگاه هم مشکلاتی به وجود آورده اند و اموال خود ما و هواداران هست. مردم هم احساساتی هستند. هیئت مدیره به کارش ادامه می دهد تا همین امروز که بازی داریم. دیشب هم با بازیکنان در هتل صحبت کردیم و آنها بازی خواهند کرد. هیچ مشکلی نیست. طبق قرارداد آقای ماچونی باید به باشگاه برگردد و تیم را به دست بگیرد. در غیر این صورت ما به فکر جایگزین برای ایشان هستیم. جلسه ای داریم بعد از ظهر و به گزینه های بزرگ مختلفی فکر می کنیم. سعی داریم فعلا به افراد داخلی فکر کنیم نه خارجی.

 

 


حتی با پیشنهاد یک ساله شدن قرارداد موافقت کردیم

 

سرمربی هایی بوده اند که چندین ماه حقوق نگرفته اند، هیچ اتفاقی هم نیفتاده و تیمشان را هدایت کرده اند. تمام اصرار ایشان تبدیل دو سال به یک سال بود که از اینجا بروند. چیزی که من شنیده ام، از یک کشور همسایه با قیمت بالا پیشنهاد داشته که نمی دانم چقدر درست است. ولی ایشان اصرار داشتند که قرارداد دو ساله را به یک سال تبدیل کنند. دیشب ما باز به دلیل اینکه هواداران استقلال ناراحت نشوند، به جایی رسیدیم که  با این پیشنهاد او هم موافقت کنیم. آقای وزیر تلاش کرد، وزارت امور خارجه آقای عراقچی و سفیر ایتالیا تلاش کردند که ایشان بماند و به کارش ادامه دهد، متاسفانه یک حرکت غیر حرفه ای انجام دادند و از کشور خارج شدند. خودشان هم یک طرفه فسخ نوشتند. در هیچ جای دنیا این وجود ندارد. در حال حاضر تیم باید به کارش ادامه دهد. به همین دلیل اگر ظرف یکی دو روز آینده نیایند، ما سرمربی انتخاب خواهیم کرد و تیم را به عهده خواهد گرفت. ما اقدامات خودمان را از همین فردا شروع خواهیم کرد.

 

 

مانده ایم که بحران را مدیریت کنیم

 

اگر یادتان باشد در چند بازی ابتدایی آقای ماچونی می باخت. تنها کسانی که از این مربی حمایت کردند، ما هیئت مدیره بودیم. امروز هم این کاری که انجام داد، باز ما مانده ایم که بحران را مدیریت کنیم و شانه خالی نکنیم. به همه هواداران استقلال می گویم که آرامش خود را حفظ کنند. مطمئن باشند کسی را که انتخاب می شود، همه ایشان را دوست دارند و بدانند که مربی بزرگی است. 

 

 

جانشین استراماچونی را همه دوست دارند

 

از لحاظ چیزی که من می فهمم با آنچه در قرارداد دیده ام، ما بندی را تخلف نکرده ایم و اگر چنین بود، به شما می گفتم. باشگاه تخلفی نکرده است. تمام فشار آقای ماچونی این بود که دو سال به یک سال تبدیل شود و به یک بهانه ای از کشور برود. حالا به هر حال این اتفاق افتاده و من به آقای فتحی گفته ام که قراردادش پخش شود. از روابط عمومی باشگاه هم می خواهم واریزی های ما منتشر شود. به لطف خدا صدر جدول را حفظ می کنیم. مربی ای که مد نظر ما است، یک مربی بزرگ است که همه کشور دوستش دارند. آدم با فهم و با علمی است و ناراحتی های هواداران برطرف خواهد شد.

دیدگاه‌ها