کد خبر : 1654567 | 18 آذر 1398 ساعت 15:02 | 56.9K بازدید | 0 دیدگاه

170 روز حضور مرد ایتالیایی در استقلال

اولین‌های استراماچونی در فوتبال ایران

آندره آ استراماچونی مربی ایتالیایی از 29 خرداد که به تهران آمد بیش از 160 روز هدایت استقلال را به عهده داشت هرچند شب گذشته قراردادش را با این تیم فسخ کرد.

اولین‌های استراماچونی در فوتبال ایران

به گزارش" ورزش سه" سرمربی ایتالیایی استقلال از زمان حضورش در این تیم روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و توانست با کار جدی و تلاش بسیار این تیم را به صدرجدول رده بندی برساند. او با وجود جذابیت هایی که در ابتدا داشت اما آرام آرام توانست به مرد محبوب آبی های شهرتهران بدل شود به طوری که از شب گذشته خبر جدایی او و فسخ قراردادش با استقلال تبدیل به مهمترین خبر ورزشی کشور شده است. در اینجا نگاهی داریم به اولین های آندره آ استراماچونی در فوتبال ایران ؛از روزهای پایانی خرداد تا روزهای میانی آذر.


*اولین دیدار : 29 خرداد


آندره آ استراماچونی یک هفته بعد از امضای قرارداد الکترونیکی با باشگاه استقلال، در روز چهارشنبه 29 خرداد و یک روز پس از دستیارانش به تهران آمد. او اولین سرمربی ایتالیایی تاریخ باشگاه استقلال لقب گرفت.

 

1414025


*اولین مصاحبه : رابطه خوب ایران و ایتالیا


مرد ایتالیایی یک روز بعد از ورودش به تهران کنفرانس خبری و اولین مصاحبه اش را برگزار کرد. او در این کنفرانس گفت:" یکی از دلایلی که این پیشنهاد را قبول کردم، رابطه خوب ایران و ایتالیا بوده است. من می‌دانم سختی‌هایی را در ایران تجربه خواهم کرد."

 

1414580


*اولین تمرین: آغاز کار


روز دوم تیرماه و سه روز بعد از حضورش در ایران استراماچونی اولین تمرینش را با استقلال برگزار کرد. او از همین اولین تمرین با لباس ورزشی و سوتی که به گردن داشت همه امور فنی را در اختیار گرفت.

 

1458116


اولین غربال: کنار گذاشتن سه بازیکن


در پانزدهم تیرماه استراماچونی سه بازیکن را از استقلال کنار گذاشت. آرمین سهرابیان، روح الله باقری و رضا کریمی توسط استراماچونی در اختیار باشگاه قرار گرفتند.


*اولین ضیافت: افتر قرعه کشی


در روز 15 مرداد و بعد از گذشت 45 روز از حضورش در ایران ، بعد از انجام مراسم قرعه کشی لیگ برتر استراماچونی بازیکنان استقلال را به صرف شام میهمان کرد. کاری که با هدف ایجاد بیشتر دوستی و همدلی در تیم انجام شد.


*اولین مشکل: نبود مترجم


4 روز بعد و در 19مردادماه اولین مشکل استراماچونی در استقلال در رسانه ها مشخص شد. این مربی در تمرین با مشکل نبود مترجمی که به مسائل فنی آگاه باشد مواجه شد و از این قضیه ابراز ناراحتی کرد.


اولین اولتیماتوم: هرویه میلیچ


روز بیست و یکم مرداد خبر بازگشت هرویه میلیچ مدافع چپ کروات از فرودگاه امام خشم استراماچونی را به همراه داشت. نام جانلوکا دی مارتزیو روزنامه نگار مشهور ایتالیایی در رابطه با حضور استراماچونی اولین بار در این زمان در رسانه های ایران به طور جدی شنیده شد. این خبرنگار در این روز در وبسایتش نوشت:" "آندره آ استراماچونی سرمربی سابق اینتر بعد از اصطکاک ها و اختلاف هایی که با باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان می بیند در 48 ساعت آینده، در مورد آینده خودش تصمیم گیری می کند."

 

1458112


اولین شکست: هفته اول لیگ


اولین شکست رسمی استقلال با هدایت آندره آ استراماچونی در هفته اول لیگ برتر و در بازی با ماشین سازی رقم خورد که استقلال بازی را یک بر صفر به حریفش باخت.

 

1458115


اولین عصبانیت: کنفرانس خبری هفته اول


بعد از بازی با ماشین سازی که با شکست استقلال همراه بود استراماچونی بدون هیچ همراهی به کنفرانس خبری آمد. او حتی از خبرنگاران خواست اگر انگلیسی بلد هستند کار مترجم را برای او انجام بدهند:" این چیزی هست که اصلا برای من قابل قبول نیست. بازی اول یک مربی ایتالیایی در ایران بعد از دو ماه کار و نمی دانم این شخص مال فدراسیون بود یا استقلال؟ اما یک مربی ایتالیایی در ایران بدون حضور مترجم روی نیمکت. این یک بی حرمتی به من است."

 

1458110


اولین اعتراض به داوری: علیرضا فغانی


در دقیقه 96 بازی تیم های استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی فولاد به گل رسید و این خشم استراماچونی را به همراه داشت. او اولین اعتراض جدی اش را به علیرضا فغانی داور مسابقه داشت و میزان اعتراضات به حدی بود که حتی کار داشت به درگیری او با نیمکت نشینان فولاد هم می رسید.

 

1458114


اولین توبیخ


اتفاقات کنفرانس خبری بازی استقلال برابر ماشین سازی باعث شد کمیته انضباطی برای اولین بار مرد ایتالیایی را توبیخ کند. این اتفاق در دوازدهم شهریور 98 رخ داد.


اولین برد: گل ریحان


استراماچونی برای رسیدن به اولین پیروزی اش با استقلال 5 بازی را پشت سر گذاشت. او در لیگ برتر و در 5 بازی ابتدایی نتوانسته بود به پیروزی برسد اما در جام حذفی و برابر گل ریحان با نتیجه سه بر یک به برتری رسید.

 

1458111

دیدگاه‌ها