کد خبر : 1657380 | 01 دی 1398 ساعت 12:34 | 47.3K بازدید | 0 دیدگاه

جابجایی مربیان پررنگ تر از بازیکنان

گزارش؛ 7 نیمکت ابهام آمیز در لیگ برتر

در شرایطی نقل و انتقالات زمستانی آغاز شده است که وضعیت نیمکت 7 تیم مشخص نیست و این بدون شک برنامه تیم ها برای تقویت را به چالش می کشد و شاید به همین بهانه در دور برگشت شاهد بازی های با کیفیتی نباشیم.

گزارش؛ 7 نیمکت ابهام آمیز در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاقات در حالی در فوتبال ایران رخ می دهد که 16 تیم در لیگ برتر حضور دارند و این آمار بدین معنی است که نزدیک به نیمی از تیم ها در مهمترین زمان ممکن در بلاتکلیفی بسر می برند که این بدون شک آزار دهنده است. این وضعیت دستاورد عدم برنامه ریزی باشگاه ها و البته مشکلات مالی است. در سال های اخیر مصوبات مجلس دور کردن ارگان های دولتی از هزینه برای فوتبال بوده است! هم چنین حق پخش که حق طبیعی باشگاه ها است و در فوتبال حرفه ای بیش از نیمی از هزینه تیم ها را تامین می کند؛ جز این مصوبات نیست.

 

صحبت کردن در خصوص برنامه ریزی بلند مدت باشگاه ها و تاثیر حق پخش در حیات باشگاه ها تکرار مکررات است. به همین خاطر سخن کوتاه می کنیم و نگاهی خواهیم داشت به 7 نیمکت ابهام آمیز در لیگ برتر :

 

3-استقلال

 

استراماچونی در بدترین زمان ممکن استقلال را رها کرد و تلاش ها برای بازگرداندن او هم چنان ادامه دارد. با این حال مربی ایتالیایی با وجود خبرهای خوشی که در تهران به گوش می رسد هنوز به طور قطعی درمورد سفر به تهران اظهار نظر نکرده است. استقلال در بازی های پایانی خود عصبی و متزلزل نشان داد در حالی که اگر استراماچونی می ماند با فوتبالی که استقلال ارایه می داد چه بسا امروز صدرنشین لیگ برتر بود.

 

استراماچونی به استقلال برگردد، هر چند امتیازات از دست رفته برنمی گردد اما به طور حتم تیم در ادامه مسیر شرایط بهتری را دنبال خواهد کرد. استراماچونی باید زودتر به تهران بیاید تا در موردخریدهای تیم اظهار نظر کند. به طور حتم اگر باشگاه بخواهد بازیکن بگیرد همانند گذشته دست گل به آب خواهد داد.

 

 

5-صنعت نفت آبادان

 

صنعت نفت 18 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده. طبیعی است اسکوچیچ از این وضعیت ناراحت باشد و حتی حرف رفتن بزند. به این خاطر، مربی با بازیکنی که دغدغه مالی دارد نمی تواند راحت کار کند. ذهن بازیکن درگیر مشکلات مالی است و تمرکز خود را برای اجرای فرامین مربی از دست می دهد. مربی هم از این وضعیت خسته می شود. بازیکن هر روز سر تمرین مربی را می بیند و حتما هر روز با او در مورد پول صحبت می کند. باید به اسکوچیچ حق داد که از این وضعیت ناراضی باشد. مصوبه مجلس هم علیه تیم های نفتی است و وزارت نفت حق هزینه برای تیم های لیگ برتری را ندارد. نفت با کمک های دولتی تا جایی پیش می رود و برای جلوگیری از نابودی تیمی که در نیم فصل اول جز بهترین ها بود باید تیم را به زیر پوشش ارگان جدیدی برد.

 

 

6-تراکتور

 

تیم ششم جدول بعد از آمدن ساکت الهامی دو بازی کرده که دستاورد این دو بازی 6 امتیاز بوده است. اما بعید است باشگاه به دنبال جذب مربی جدید نباشد چرا که تیم بزرگ مربی بزرگ هم می خواهد. تراکتور اگر به ساکت اعتماد کند دست به یک حرکت شجاعانه و البته ریسکی زده است. شواهد نشان می دهد تراکتور تجربیات خوبی به دست آورده و اینبار می خواهد در انتخاب سرمربی جدید دقت عمل بیشتری به خرج دهد.

 

1448212

 

8-نفت مسجد سلیمان

 

مهدی تارتار از هفته پیش گفته به دنبال جدایی از این تیم است و بعد از بازی این تیم در جام حذفی که روز دوشنبه خواهد بود، برای همیشه اردوی این تیم را ترک می کند. او گفته از کار در فضای این تیم خسته شده و باشگاه نمی تواند او را به زور در تیم نگه دارد و حتی تاکید کرده وقتی دل مربی ای با تیمی نیست نباید در آنجا بماند. جدایی مهدی تارتار از تیم نفت مسجد سلیمان قطعی به نظر می رسد به خصوص که گفته می شود او پیشنهاداتی از یکی دو تیم از جمله ذوب آهن داشته است.

 

شرایط مالی نفت مسجد سلیمان همانند صنعت نفت آبادان است. آینده ای پر از ابهام.

 

1446110

 

11-ذوب آهن

 

ذوب آهن پیش از بازی آخر با سایپا مربی خود را از دست داد. علیرضا منصوریان از اولتیماتوم هایی که برای او تعیین می شد، خسته شده بود و ترجیح داد اردوی این تیم را پیش از بازی با سایپا ترک کند. حالا ذوبی ها به دنبال انتخاب مربی جدید هستند. خبرها این چنین حکایت می کند منصور ابراهیم زاده و مهدی تارتار شانس بیشتری برای حضور در راس کادر فنی این تیم دارند. در این بین طبیعی است مهدی تارتار ترجیح داده شود به این خاطر که در حال حاضر مربی لیگ برتر است و شناخت خوبی از حریفان دارد. در حالی که منصور ابراهیم زاده بعد از ناکامی در مس راهی آمریکا شد.

 

در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل بنظر می رسد. شاید یکی غیراز این ها سرمربی ذوب آهن شود.

 

1461615

 

14-پارس جنوبی جم

 

فراز کمالوند با پایان نیم فصل نخست اردوی تیم پارس جنوبی جم را ترک کرد. او از مشکلات مالی تیم به ستوه آمده بود تا جایی که رفتن را به ماندن ترجیح داد. صحبت از حضور رحمان رضایی دراین تیم شد اما بوشهری ها به دنبال رفع مشکلات مالی تیم و جذب یک مربی بزرگ تر هستند و در روزهای اخیربا نام های متعددی صحبت کرده اند. پارس جنوبی از روزی شرایط مالی اش در فوتبال بغرنج شد که مجلس اجازه هزینه برای تیم های لیگ برتری را از وزارت نفت گرفته است. در حال حاضر برای این تیم رفع مشکلات مالی مهم تر از جذب سرمربی به نظر می رسد چون سرمربی در این فضا قادر به انجام هیچ کاری برای پارس جنوبی نخواهد بود. ضمن اینکه خیلی از بازیکنان این تیم به واسطه بندهایی که در قرارداد دارند، می توانند در چنین وضعیتی اردوی تیم را ترک کنند.

 

1455001

 

15-گل گهر

 

تیم گل گهر بعد از جدایی وینکو با مجید جلالی قرارداد امضاء کرد تا در روند نتیجه گیری تیم تغییراتی ایجاد شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده است. باید منتظر ماند و دید که آیا گل گهر با مجید جلالی ادامه خواهد داد یا دوباره به سراغ مربی جدید خواهد رفت. حرف و حدیث ها دراین باره زیاد است اما تا اکنون خبری به طور رسمی از سوی باشگاه اعلام نشده است. هر چند تغییر روی نیمکت گل گهر با توجه به عدم تغییر در روند نتیجه گیری طبیعی به نظر می رسد.

 

 

آنچه که امروز مشاهده می شود جابجایی مربیان پر رنگ تر از بازیکنان است، در حالی که باید برعکس باشد و این اصلا اتفاق خوبی نیست. بازیکن ظرفیت این را ندارد که در طول یک فصل با 3 مربی و 3 ایده متفاوت کار کند. به یاد داشته باشیم موفقیت در ثبات به دست خواهد آمد.

دیدگاه‌ها