کد خبر : 1658726 | 08 دی 1398 ساعت 09:36 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

اوج حساسیت در آخرین بازی سال

امروز اوزیل برای آرتتا می درخشد؟

آرتتا تازه وارد دنیای سرمربی‌ها شده، لمپارد هم مربی تازه‌کاری است. دربی لندن اکنون تبدیل به دربی دو مربی جوان و جویای نام شده است

امروز اوزیل برای آرتتا می درخشد؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، میکل آرتتا از مسعود اوزیل حمایت کرده تا شروع دوباره‌ای در آرسنال داشته باشد. مربی جدید توپچی‌های لندن امروز در نخستین بازی خانگی میزبان چلسی است. هافبک ترک‌تبار آلمانی در چند فصل گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بسیاری از انتقادات از باشگاه متوجه او شده. او در زمان مربی قبلی تیم، اونای امری کنار گذاشته شده بود و مصمم بود که در ژانویه از تیم جدا شود. او در آخرین بازی آرسنال با مربیگری فردی لیونگبرگ به‌عنوان مربی موقت جایی نداشت به‌دلیل آنکه به تعویضش در جریان باخت 3 بر صفر به منچسترسیتی با عصبانیت واکنش نشان داد اما آرتتا او را در نخستین بازی با بورنموث که به تساوی یک بر یک انجامید، در ترکیب اصلی قرار داد. دستیار سابق پپ گواردیولا که در بازی 24 آذر وقتی اوزیل دستکش‌هایش را هنگام تعویض شوت کرد روی نیمکت حریف نشسته بود، تحت تأثیر ذهنیت بازیکنش که سابقه قهرمانی در جام‌جهانی را دارد قرار گرفته است. آرتتا گفت: «راستش را بخواهید از وقتی من کار را به دست گرفته‌ام، او ذهنیتی فوق‌العاده داشته و این را خودم دیده‌ام. من گفته‌ام نظرم را خیلی شفاف درباره همه اعلام می‌کنم و این نظر من درباره او است. در جریان آماده‌سازی برای این بازی و بررسی حریف و اینکه از چه راهی می‌توانیم به آنها ضربه بزنیم، او می‌تواند بازیکنی کلیدی باشد. ما با او برای این بازی آماده می‌شویم. او پاسخ داد، او کاری را کرد که باید انجام دهد و می‌توانیم به‌خاطر او دو یا سه گل بزنیم.»


اوزیل در جریان بازی با بورنموث هم 15 دقیقه مانده به پایان مسابقه بدون اعتراض تعویض شد بعد از آنکه پیر امریک اوبامیانگ گل دن گاسلینگ را تلافی کرد. اوزیل بعد به حمایت از متدهای مربی جدید پرداخت و توییت کوتاهی منتشر کرد: «بیایید به این فرآیند جدید اعتماد کنیم.»


حالا آرتتا امیدوار است پاسخ اعتمادش به اوزیل را در دربی امروز با چلسی رده چهارمی با یک بازی مؤثر بگیرد. در تلاش برای صعود به لیگ قهرمانان از طریق لیگ، آرسنال هشت امتیاز از چلسی عقب است. پیروزی برابر تیم فرانک لمپارد جان تازه‌ای به آرسنال می‌دهد برای اینکه به معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا بازگردد. زمان خوبی هم برای آرسنال است چون چلسی در خانه با 2 گل مغلوب ساوتهمپتون شده.

 

این آخرین تلاش نافرجام چلسی در استمفوردبریج بود که باعث شد لمپارد درباره توانایی‌های بازیکنانش برای باز کردن رقبای دفاعی به فکر بیفتد. این نتیجه ناامیدکننده‌تر شد به‌خاطر آنکه چند روز قبل بهترین بازی دوران لمپارد را برابر تاتنهام ژوزه مورینیو انجام دادند و با 2 گل به پیروزی رسیدند. لمپارد گفت: «می‌دانم کار زیادی در پیش داریم. بعضی از نتایجی که گرفتیم شگفت‌زده‌ام نمی‌کند اما باید با خودمان بی‌رحم باشیم و راضی نباشیم به اینکه تاتنهام خوب را شکست دادیم و خودمان را در بالای دنیا احساس کنیم. ما باید راه‌های مختلفی برای بازی مقابل تیم‌های متفاوت داشته باشیم.»


آرسنال در سه بازی خانگی آخرش برابر چلسی دو برد و یک تساوی داشته در حالی که در 12 بازی قبل از آن پنج تساوی و پنج باخت و به همین تعداد پیروزی به دست آورده. در 16 سال اخیر چلسی تنها یک‌بار آخرین بازی سال خود را باخته و آن شکست 3 بر یک برابر استون‌ویلا در سال 2011 بود.

دیدگاه‌ها