کد خبر : 1660337 | 16 دی 1398 ساعت 19:37 | 71.9K بازدید | 0 دیدگاه

آمار فاجعه بار در نقل و انتقالات

با جونیور براندائوهای سوپرلیگ ترکیه آشنا شوید!

99 درصد از خریدهای جدید تیم های سوپرلیگ ترکیه، در کمتر از 50 درصد مسابقات به میدان رفته‌اند!

با جونیور براندائوهای سوپرلیگ ترکیه آشنا شوید!

 

 

به گزارش "ورزش سه"، سوپرلیگ ترکیه در حالی به نیم فصل خود رسیده که خریدهای تابستانی تیم های این لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند. در تابستان، مهم ترین خرید را گالاتاسارای با جذب رادامل فالکائو ثبت کرد اما این بازیکن تنها 11 بازی در نیم فصل انجام داد و 4 گل هم به ثمر رساند.

 

نکته قابل تامل این‌که امروز فالکائو از سوی نشریه های انگلیسی در بین 10 خرید ضعیف یک دهه اخیر تیم منچستریونایتد قرار گرفت و حالا برای اثبات توانایی‌های خود، به درخشش هرچه بیشتر در ماه‌های آینده نیاز دارد.

در تابستان اخیر، 182 انتقال در لیگ ترکیه به ثبت رسید. باوجود تمام بحران های اقتصادی که این کشور دارد، بیش از 60 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان از نقاط مختلف دنیا شد اما نتیجه عملکرد این بازیکنان، به شکل قابل تاملی عجیب و دور از انتظار است. 99 درصد این بازیکنان، در کمتر از 50% بازی های فصل به میدان رفته‌اند!

 

1467274

 

 

هشت بازیکن جدیدی که به «گزتپه» پیوستند، تنها 491 دقیقه به میدان رفتند و بیشترین میزان ناامیدی را در بین هوادارانشان به وجود آوردند. 12 بازیکن «بلدیه اسپور» هم به طور میانگین 493 دقیقه بازی کردند تا پس از گزتپه رکورددار باشند.

در این بین خریدهای فنرباغچه بیشتر میزان بازدهی را داشتند. آن ها به طور میانگین 828 در زمین به میدان رفتند تا بالاتر از دیگر تیم ها قرار بگیرند. البته این در شرایطی است که بازیکنانی چون انزونزی، دو هفته مانده به پایان نیم فصل، اردوی تیم را ترک کردند و به تیم ملی ملحق شدند. عادل رمی، لوییز گوستاوو، زانکا، مکس کروس، دیگو ریس و... بازیکنانی بودند که در تابستان به فنرباغچه پیوستند. همچنین الهیار صیادمنش نیز یکی از خریدهای این تیم بود که البته در ادامه به تیمی دسته یکی قرض داده شد.

 

کاسیم‌پاشا تیمی بود که بیشترین فرصت را به بازیکنان خارجی اش داد اما بازیکنان خارجی این تیم نتوانستند تاثیری در نمایش این تیم بگذارند و کاسیم‌پاشا در رتبه چهاردهم جای گرفت.

 

تیم ترابزون اسپور میانگین 499 دقیقه را به ثبت رساندند و خریدهای بشیکتاش هم 637 دقیقه در زمین حاضر شدند.

61 بازیکن از خریدهای جدید سوپرلیگ ترکیه کمتر از 360 دقیقه بازی کردند تا حالا مدیران باشگاه‌های این کشور دریابند که پوندها و یوروهای بسیار زیادی را هدر داده‌اند. همچنین بازیکنانی که 1000 دقیقه بیشتر به میدان رفتند تنها 53 نفر بودند. همین اعداد و ارقام باعث شده تا تیم های ترک برای پنجره زمستانی با احتیاط بیشتری وارد شوند و بیشتر روی خریدهای کم هزینه سرمایه گذاری کنند.

دیدگاه‌ها