کد خبر : 1660871 | 19 دی 1398 ساعت 12:14 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

در هیئت سرمربی یک تیم جدید 

زلاتکو کرانچار به ایران برمی‌گردد

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم امید ایران که پیش‌تر هدایت تیم های پرسپولیس، سپاهان و... را نیز برعهده داشت، مهم ترین گزینه سبزپوشان اصفهانی برای هدایت این تیم است.

زلاتکو کرانچار به ایران برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم های مختلف فوتبال ایران، توان حفظ سرمربیان خارجی خود را ندارند و هر یک به دلیل مسئله ای خاص، راه جدایی را در پیش می‌گیرند، تیم ذوب آهن اصفهان به دنبال استخدام یک مربی خارجی به جای علیرضا منصوریان است و به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه درباره یک اسم به توافق رسیده‌اند.

 

زلاتکو کرانچار 63 ساله که سابقه کار در اصفهان و قهرمانی با تیم سپاهان را در کارنامه دارد، اصلی ترین گزینه باشگاه ذوب آهن محسوب می‌شود و شنیده ها حاکی از توافق با این مربی کروات است. کرانچار در لیگ دهم با یازدهم با سپاهان به مقام قهرمانی رسید و فصل بعد نیز جام حذفی را برای طلایی پوشان به ارمغان آورد. بهترین دوران فوتبالی کرانچار در ایران نیز به همان دوره برمی‌گردد؛ پیش و پس از آن زلاتکو سرمربی تیم های پرسپولیس، تیم امید و همان سپاهان بود اما هیچگاه نتوانست نتایج درخشانی را ثبت کند.

 

او در پرسپولیس باوجود این که تیم را مدعی عنوان قهرمانی نگه داشته بود، با تصمیم حبیب کاشانی اخراج شد و جای خود را به علی دایی داد. در تیم امید نیز کرانچار نتوانست شرایط خوبی را رقم بزند و در شرایطی که بسیاری پیش بینی می کردند ایران با هدایت او در مقدماتی المپیک حضور یابد اما این اتفاق رخ نداد و حمید استیلی سرمربی شد.

 

حالا کرانچار و ذوب آهن در شرایطی به یکدیگر نزدیک شده‌اند که پس از قطع همکاری با علیرضا منصوریان، ابتدا گمان میرفت که مدیران ذوب آهن دوباره یک مربی ایرانی را بر مسند هدایت این تیم بنشاند اما سپس رویه کار تغییر کرد و حالا احتمال دارد کرانچارِ باتجربه سرمربی این تیم شود.

 

او اولین بار 11 سال قبل به ایران آمد و از آن سال به جز تیم های ایرانی، در تیم ملی مونته نگرو، الاهلی و دیناموزاگرب نیز کار کرده است. وی همچنین با نزدیک به 30 سال سابقه مربیگری و حضور در تیم هایی چون کرواسی، دیناموزاگرب و... مربی باتجربه ای محسوب می شود.

دیدگاه‌ها