کد خبر : 1664985 | 08 بهمن 1398 ساعت 17:40 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

به دنبال هفتمین برد در دوحه

28 سال حاکمیت مطلق استقلال بر الریان

20 دسامبر 1991 آبی ها برای اولین بار با الریان قطر روبرو شدند و با برتری برابر این تیم به فینال جام باشگاه های آسیا رسیدند.آنها حالا پس از28 سال و 1 ماه و 29 روز باز هم برابر الریان حاضر می شوند.

28 سال حاکمیت مطلق استقلال بر الریان

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم استقلال ایران و الریان قطر را باید یکی از سریالی ترین بازی های لیگ قهرمانان آسیا دانست. آبی ها یک بار در جام باشگاه‌های آسیا و هشت بار نیز در لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر روبرو شدند. بازی هایی که در نهایت برتری مطلق در آن ها برای آبی پوشان ایرانی بود.

 

استقلال 2 الریان 1؛ برد دراماتیک، رسیدن به فینال جام باشگاه ها

 

بیستم دسامبر سال ۱۹۹۱ اولین بار دو تیم استقلال و الریان قطر با یکدیگر روبرو شدند این بازی در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا برگزار شد. در آن دوره از مسابقات و به دلیل کم بودن تعداد تیمهای شرکت کننده دو تیم ایرانی و قطری که از گروه های خود بالا آمده بودند در صورت پیروزی در این دیدار مستقیم می توانستند راهی فینال این رقابت‌ها شوند و در نهایت این استقلال بود که با مربیگری مرحوم منصور پورحیدری موفق به این کار شد. آبی‌ها که به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی رسیده بودند برابر الریان قطر توانستند با دو گلی که توسط مهاجمان گلزن آن روزهای استقلال به ثمر رسید یعنی عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب به بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا برسند، دیداری که باید بین فیلم های استقلال و الهلال عربستان برگزار می‌شد. نکته جالب اینکه استقلالی ها این دو گل را در دقایق 87 و 89 به ثمر رساندند.

 

الریان 0 استقلال 1؛ باز هم دقیقه نود و یک، بردی دیگر

 

دومین دیدار استقلال برابر تیم الریان قطر در بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ برگزار شد. اولین بازی دو تیم در قطر در حالی با تساوی در پیش بود که باز هم یک گل دیگر از آبی ها در دقایق پایانی کار را برای این تیم تمام کرد. استقلالی ها که پرویز مظلومی را روی نیمکت خود می دیدند در دقیقه ۹۰ با گلزنی یرکوویچ، مهاجم خارجی خود موفق شدند دروازه تیم میزبان را باز کنند و در نتیجه بازی رفت را از آن خود کنند. سرمربی آن روزهای استقلال پرویز مظلومی بود.

 

استقلال 3 الریان 0؛ برد مطمئن با دبل برهانی

 

دیدار برگشت دو تیم نیز در تهران برگزار شد و باز هم استقلالی ها توانستند برتری در آن بازی را از آن خود کنند. آرش برهانی در این بازی دو بار دروازه حریف را باز کرد و اسماعیل شریفات نیز گل دیگر استقلالی ها را به ثمر رساند. دو پیروزی برابر این حریف باعث شد تا آبی ها بدون دردسر راهی مرحله بعدی بازی ها شوند.

 

الریان 3 استقلال 3 ؛ اولین امتیازاتی که به حریف قطری رسید

 

آبی پوشان در لیگ قهرمانان 2013 نیز به مانند سال قبل باز هم با تیم الریان در مرحله گروهی بازی ها همسایه شدند. دیدار رفت این دو تیم باز هم در قطر برگزار شد و در حالی که نیمه اول دیدار به سود استقلالی ها به ثمر رسیده بود در نهایت با تساوی به پایان رسید. این دیدار اولین امتیاز را در دیدار مستقیم این دو تیم به الریان رساند. نماینده ایران که در این بازی ها با مربیگری امیر قلعه نویی پا به میدان می گذاشتند در این بازی توسط جی لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام به ثمر رسید.

 

استقلال 3 الریان 0؛ باز هم برد برای آبی های ایران

 

پنجمین بازی این دو تیم باز هم در تهران و باز هم با برتری مطلق استقلالی ها به پایان رسید. شاگردان قلعه نویی با برتری سه گله در بازی برگشت خیال خود را از بابت صعود به عنوان تیم اول از گروه راحت کردند. فرهاد مجیدی، هاشم بیگ زاده و آرش برهانی نیز سه بازیکنی بودند که توانستند گل های استقلال را در این بازی حساس به ثمر برسانند و سند صعود این تیم را امضا کنند.

 

الریان 1 استقلال 0 ؛ اولین پیروزی الریان در روزهای بد آبی ها

 

در لیگ قهرمانان 2014 برای سومین سال پیاپی استقلالی ها باز هم با الریان روبرو شدند. آنها باز هم با قلعه نویی در این بازی ها حضور پیدا کردند اما در نهایت نتوانستند از گروه خود صعود کنند. آنها دیدار رفت برابر الریان را در قطر با یک گل به حریف واگذار کردند.

 

استقلال 3 الریان 1؛ هفتمین دیدار هم برای ایران

 

استقلالی ها حتی در روزهایی که موفق به صعود از گروه خود نشدند باز هم برابر حریف قطری به برتری رسیدند. آنها در بازی برگشت و در حالی که آخرین دیدار خود را در لیگ قهرمانان برگزار می کردند با نتیجه سه بر یک حریف را شکست دادند. بوبکر کبه در این بازی دو گل و محمد قاضی یک گل به ثمر رسانند.

 

الریان 2 استقلال 2؛ برای اولین بار با مربی خارجی

 

استقلالی ها برای اولین بار در دیدار خود برابر این تیم از مربی خارجی استفاده کرد. آنها که با وینفرد شفر پا به این بازی ها گذاشته بودند بازی رفت خود در مرحله گروهی 2018 را با تساوی به پایان رساندند. گل اول آبی ها را در این دیدار تاباتا به اشتباه وارد دروازه تیم خود کرد و در حالی که تنها سه دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود علی قربانی توانست بازی را به تساوی بکشاند تا نماینده ایران از این بازی با امتیاز خارج شود.

 

استقلال 2 الریان 0 ؛ باز هم پیروزی در بازی برگشت

 

استقلالی ها در آخرین دیدار که تاکنون برابر الریان قرار گرفتند هم با پیروزی به کار خود پایان دادند. آنها در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا 2018 و پس از تساوی در دیدار رفت، در تهران توانستند حریف خود را با دو گل زمین گیر کنند. سرور چپاروف و وریا غفوری، دو گل استقلالی ها را در این بازی به ثمر رساندند.  

 

حالا آبی ها پس از آمار بسیار خوب 6 برد، 2 تساوی و 1 شکست در دیدار برابر الریان امروز در دهمین دیدار حضور خواهند یافت. آنها برخلاف دوره های قبل در مرحله پلی آف به تیم قطری رسیدند و با برتری در تنها بازی خود برابر این تیم می توانند وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 شوند.

دیدگاه‌ها