کد خبر : 1665156 | 09 بهمن 1398 ساعت 14:25 | 168.2K بازدید | 0 دیدگاه

از ستاره مکزیکی تا مهاجمان ناپولی و میلان

بارسلونا، 72 ساعت و شش گزینه جانشینی سوارز

تا دیشب همه چیز حکایت از انتقال رودریگو موره نو به بارسلونا داشت اما مذاکرات با والنسیا به بن بست رسید. باشگاه کاتالان حالا در فرصت اندک باقیمانده، شش گزینه دیگر را مدنظر دارد.

بارسلونا، 72 ساعت و شش گزینه جانشینی سوارز

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از دیاریو اسپورت، وقت برای بارسا در حال اتمام است و این باشگاه برای یافتن جانشینی مناسب برای لوئیس سوارز تنها 72 ساعت زمان دارد. سوارز که به دلیل مصدومیت 4 ماه به دور از میادین خواهد ماند، بارسلونا را محبور کرده تا اقدام به جذب یک مهاجم جدید کند. اریک آبیدال مدیر فنی بارسا در این مدت تماس های زیادی دریافت کرده و ایجنت ها به وی بازیکنان زیادی را پیشنهاد داده اند اما همگی رد شدند و تا روز گذشته رودریگو موره نو ستاره ملی پوش والنسیا جدی ترین گزینه آبی اناری ها محسوب می شد.

 

 

1473862

 

 

دو باشگاه اما پس از چند روز مذاکره به نتیجه ای نرسیدند و شب گذشته خبر منصرف شدن بارسا از جذب رودریگو منتشر شد. بارسلونا حاضر نیست 60 میلیون یورو رقم مورد تقاضای والنسیا را پرداخت کند و حالا در چند راهی قرار گرفته است. بارسا یا باید قید جذب مهاجم را بزند، یا در مذاکرات کوتاه بیاید یا اینکه به سراغ گزینه هایی برود که پیشتر آنها را رد کرده بود. کسی چه می داند؟ شاید پیتر لیم مالک والنسیا در آخرین لحظه از مواضع خود کوتاه بیاید و رودریگو بار دیگر به رادار بارسا برگردد.

 

با جدایی کارلس پرز و انتقال او به رم و نیز انتقال قرضی آبل روئیز به براگا، بارسا حالا در خط حمله تنها مسی، گریزمان، آنسو فاتی و عثمان دمبله را در اختیار دارد. از میان اینها تنها گریزمان مهاجم نوک است و کیکه ستین سرمربی بارسا هنوز نمی داند که تا چه اندازه می تواند روی دمبله حساب باز کند. ستاره همیشه مصدوم فرانسوی که آخرین روزهای ریکاوری خود را پشت سر می گذارد و دو ماه مصدومیت او در حال اتمام است.

 

 

1455112

 

 

بارسلونا نمی خواهد اتفاق سال گذشته در نقل و انتقالات زمستانی تکرار شود. بارسا سال گذشته نیز در زمستان یک مهاجم به خدمت گرفت. کوین پرینس بواتنگ با تنها یک میلیون یورو از ساسولو به خدمت گرفته شد ولی تنها 303 دقیقه بازی کرد و به ایتالیا بازگشت. در همان مقطع بارسا مونیر الحدادی را با یک میلیون یورو به سویا منتقل کرد.

محدودیت های مالی به بارسلونا اجازه نمی دهد تا در این مقطع، بازیکنی را به صورت دائم به خدمت بگیرد. تنها فرمول ممکن، جذب قرضی با شرط بند خرید دائمی اجباری یا غیراجباری در انتهای فصل است. در واقع بارسا در حال حاضر به دنبال یک مهاجم شماره 9 خوب، ارزان و باکیفیت است. به این ترتیب ستاره هایی چون اوبامیانگ، لائوتارو و تیمو ورنر برای این مقطع در دسترس نخواهند بود. مهاجمانی بسیار خوب ولی گران قیمت.

 

در حال حاضر اگر اتفاق خاصی در مورد رودریگو رخ ندهد و همچنان او دور از دسترس بارسا باشد، باشگاه شش گزینه دیگر را تحت بررسی دارد:

 

 

1473864

 

 

 

کریشتوف پیونتک

مهاجم لهستانی ژانویه گذشته بود که پس از درخشش در جنووا راهی میلان شد. او که 24 سال دارد، نیم فصل خوبی را در میلان پشت سر گذاشت ولی امسال دچار افت شده است. او یک تمام کننده بسیار خوب است ولی با آمدن زلاتان حالا کمتر از قبل فرصت بازی پیدا می کند و همین شرایط برای جدایی او را فراهم می کند. پیونتک اما به دلیل ایستا بازی کردن، چندان مورد نظر کادر مدیریت ورزشی بارسا قرار ندارد. تاتنهام ژوزه مورینیو نیز خواهان جذب اوست. پیونتک تا به اینجای فصل، 4 گل در سری آ به ثمر رسانده است.

 

 

1458973

 

 

کارلوس ولا

ستاره مکزیکی 30 ساله لوس آنجلس اف سی که سابقه بازی در سوسیداد را دارد، سال گذشته نیز مورد توجه بارسلونا قرار داشت ولی باشگاه آمریکایی رقم بالایی برای فروش او تقاضا کرد. او مشکلی همچون وفق پیدا کردن با فوتبال اسپانیا نخواهد داشت و این برایش مزیت بزرگی است. ولا فصل گذشته در لیگ ام ال اس در 36 بازی موفق به زدن 38 گل شد.

 

 

1429367

 

 

لورن مورون

مهاجم جوان بتیس با اعتماد کیکه ستین بود که در این باشگاه فرصت بازی پیدا کرد. او که 26 سال سن دارد، به خوبی با شرایط لالیگا آشناست و در این فصل توانسته هشت گل برای سبزپوشان به ثمر برساند؛ هرچند که در سال 2020 هنوز موفق به گلزنی نشده است. رابطه خوب دو باشگاه بتیس و بارسلونا می تواند انتقال او را تسهیل کند ولی او هم خیلی مورد علاقه مدیریت ورزشی بارسلونا قرار ندارد و جزو گزینه های اول نیست.

 

 

1473863

 

 

دریس مرتنز

ستاره بلژیکی ناپولی تا پایان فصل با این باشگاه قرارداد دارد و فعلا آن را تمدید نکرده است. مرتنز 32 ساله قابلیت بازی در تمام پست های تهاجمی را دارد و با توجه به اینکه انتهای فصل بازیکن آزاد است، ناپولی نمی تواند برای خروج او سخت گیری کند. او فعلا مصدوم است ولی به زودی قادر به بازگشت به میادین خواهد بود. مرتنز در 6 بازی لیگ قهرمانان برای ناپولی توانسته زننده 5 گل باشد. آرسنال، یوونتوس و اینتر نیز خواهان او هستند.

 

 

1423228

 

 

پدرو رودریگز

مهاجم سابق بارسا و حال حاضر چلسی تا انتهای فصل با باشگاه انگلیسی قرارداد دارد و بارها از تمایلش برای بازگشت به بارسا خبر داده است. پدرو به خوبی با فضای باشگاه آشناست و دوستان زیادی نیز در رختکن تیم دارد ولی مسئولان بارسا معتقدند بازگشت او مانعی در راه پیشرفت ریکی پویج، آنسو فاتی و کویادو خواهد بود.

 

 

1472127

 

 

اولیویه ژیرو

مهاجم 33 ساله فرانسوی در چلسی نیمکت نشین است و به دنبال جدایی از این باشگاه است. او در تیم ملی فرانسه اما جایگاه خوبی دارد و به سبب تجربه بازی کنار گریزمان و دمبله، می تواند گزینه مطلوبی برای خط حمله بارسلونا باشد. پیش از به بن بست رسیدن در مورد رودریگو، مدیریت ورزشی بارسا جذب ژیرو را رد کرده بود اما او حالا بار دیگر شانس خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها