کد خبر : 1666666 | 16 بهمن 1398 ساعت 11:02 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت بازیکن در تمرین و بازی غیر قانونی است

محمودزاده: پرونده داماش ویژه رسیدگی می شود

کمیته اخلاق، انضباطی و حراست فدراسیون فوتبال به طور جدی پیگیر عدم حضور تیم های شهرداری تبریز و داماش گیلان در بازی با مس کرمان هستند وبه زودی آراء مربوط به این دو پرونده صادر خواهد شد.

محمودزاده: پرونده داماش ویژه رسیدگی می شود

به گزارش "ورزش سه"، فریبرز محمود زاده – مسئول برگزاری بازی های لیگ یک در اینباره می گوید: نظم و هم چنین سلامت بازی های لیگ یک برای همه ارکان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مهم است و شخصا هم مکاتبه رسمی در این زمینه با آقای حیدر بهاروند انجام دادم تا به این موضوع رسیدگی ویژه  شود. شهرداری تبریز به بهانه اینکه تغییر نام تیم انجام نشد به کرمان نرفت و تیم داماش هم با اعتصاب بازیکنانش از سفر به کرمان خودداری کرد. این اتفاق برای ما خیلی مهم است چرا که نظم و سلامت بازی ها را به چالش کشیده است. دیدید که فصل گذشته و در هفته های پایانی چطور سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و هم چنین ارکان قضایی از جمله کمیته اخلاق بازی ها را رصد می کردند و در نهایت بازیها بدون شا ئبه ای به پایان رسید. اینجا من از آقای نقی پور حراست فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که از دو روز قبل از این بازی پیگیر ماجرا بود و صحبت هایی هم صورت گرفت که تیم راهی کرمان شود اما برخی از بازیکنان تیم داماش در نرفتن تیم به کرمان دخیل بودند. این ها به طور حتم باید در کمیته انضباطی و کمیته اخلاقی یا هر سیری که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برای پیگیری پرونده در نظر می گیرند، پاسخگوی رفتار خود باشند. جدا از آقای نبی پور، من و آقای الماسخاله هم تلاش کردیم تا تیم متقاعد به رفتن شود. سوال اینجاست چرا بازیکنان در تعطیلات نیم فصل در این باره با سازمان لیگ و هم چنین کمیته تعیین وضعیت مکاتبه نکردند. بر اساس قانون بازیکن موظف است در تمرینات و بازی های تیم حاضر شود و مطالبات مالی خود را از طریق کمیته تعیین وضعیت پیگیری کند. به هر صورت همان طور که اشاره کردم نقش برخی از بازیکنان داماش در این تصمیم پر رنگ است و به طور حتم باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

 

مسئول برگزاری بازی های لیگ یک ادامه داد:  با توجه به حساسیت موضوع و هم چنین کمک به سلامت بازی ها گزارش های لازم علاوه بر کمیته انضباطی در اختیار کمیته اخلاق و هم چنین حراست فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. این بدین معنی است که آراء صادره در مورد دو بازی یاد شده به خصوص داماش فقط به رای کمیته انضباطی ختم نخواهد شد. ما دو روز پیش از بازی داماش با مس کرمان در جریان مسایل قرار گرفتیم و تلاش همه جانبه ای داشتیم تا در این بین رفتار غیر حرفه ای رخ ندهد اما به وجود این تلاش ها داماش به کرمان نرفت و بازی هم برگزار نشد که این به طور حتم اتفاق بدی است. قانون به بازیکن اجازه می دهد مطالبات خودرا از طریق کمیته تعیین وضعیت پیگیری کند. اما عدم حضور در تمرینات و هم چنین بازی ها غیر قانونی است و این به طور حتم برای بازیکنان داماش تبعات خواهد داشت. البته جای نگرانی نیست. به این دلیل که پرونده ها در دست بررسی است و به زودی آراء آن صادر می شود. نظم و سلامت بازی ها خط قرمز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است و در این مسیر با هیچ کس و هیچ تیمی مماشات نخواهد شد.

 

دیدگاه‌ها