کد خبر : 1666769 | 16 بهمن 1398 ساعت 17:21 | 71.9K بازدید | 0 دیدگاه

فرشید باقری؛ عامل سرنوشت ساز معادلات ترکیب

فرهاد مجیدی با 2 جای خالی چه می کند؟

هرچه به آغاز دربی نزدیک تر می شویم، گمانه زنی برای ترکیب اصلی دو تیم بیشتر می شود. در استقلال به نظر می رسد تکلیف 9 نفر مشخص است اما در 2 پست ابهام هایی وجود دارد.

فرهاد مجیدی با 2 جای خالی چه می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد مجیدی در سیستم 3-5-2 که در استقلال استفاده می کند، در 9 پست نفرات از پیش تعیین شده دارد. در جمع بازیکنان استقلال، اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، علی کریمی، ارسلان مطهری و مهدی قائدی، جایگاهی تضمین شده دارند.


اما ابهام برای دو پست در استقلال همچنان وجود دارد؛ یکی نفر سوم زنجیره خط دفاع سه نفره و دیگری پست هافبک میانی. اگر استقلال همه مهره هایش را دراختیار داشت، در خط دفاعی عارف غلامی یا سیاوش یزدانی می توانستند به کار گرفته شوند و فرشید اسماعیلی هم پشت دو مهاجم قرار می گرفت اما حالا که این سه بازیکن در دسترس نیستند، فرهاد مجیدی باید تغییراتی در تیمش ایجاد کند.


در خط دفاعی، در سه بازی گذشته شاهین طاهرخانی مدافع جوان آبی ها در این منطقه به کار گرفته شده. جالب است به یاد بیاوریم طاهرخانی در اولین بازی فصل مقابل ماشین سازی هم با تشخیص استراماچونی در ترکیب اصلی قرار گرفت اما بعد از آن کمتر به کار گرفته شد.


یک گزینه برای فرهاد مجیدی این است که برای چهارمین بار به طاهرخانی اعتماد کند اما احتمال دارد فرشید باقری هم در این پست مورد استفاده قرار گیرد. باقری در بازی با نفت مسجدسلیمان که استقلال با کمبود شدید مدافع میانی روبرو بود، برای اولین بار در پست دفاع به میدان رفت و اتفاقاً عملکرد قابل قبولی داشت. تا دیروز تصور می شد از نیکولای بودروف، خرید جدید استقلالی ها در دربی رونمایی می شود اما امروز فرهاد مجیدی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که این مدافع بلغاری در تمرینات گروهی شرکت نکرده و آماده حضور در این بازی حساس نیست.


در پست هافبک میانی، فرهاد مجیدی گزینه های زیادی پیش رو ندارد و باید از میان آرش رضاوند و فرشید باقری، یک نفر را انتخاب کند. رضاوند در دربی رفت هم 70 دقیقه در ترکیب اصلی بود و روز موفقی را هم پشت سر نگذاشت اما حالا نسبت به 31 شهریور، با اعتماد به نفس بیشتری در زمین حاضر می شود. گزینه دیگر در این پست، فرشید باقری است که در این صورت فرهاد مجیدی همان مثلثی را که در بازی با الریان استفاده کرده بود، بار دیگر در مرکز خط میانی به کار می گیرد؛ یعنی ریگی- کریمی- باقری


در مجموع این فرشید باقری است که تمام معادلات ترکیب 11 نفره استقلال را روشن می کند. این هافبک 27 ساله شاید در دربی فردا یک مدافع باشد، شاید یکی از 3 هافبک میانی تیم و شاید هم با قرار گرفتن شاهین طاهرخانی و آرش رضاوند در ترکیب اصلی، به نیمکت ذخیره ها منتقل شود.

دیدگاه‌ها