کد خبر : 1667507 | 20 بهمن 1398 ساعت 13:26 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

درودگر: رئیس بعدی باید از منفی پنجاه میلیارد شروع کند

هرکسی ادعای دلسوزی دارد باید الان بیاید

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با حضور در محل فدراسیون در میان خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

هرکسی ادعای دلسوزی دارد باید الان بیاید

به گزارش "ورزش سه"، صادق درودگر با حضور در محل فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی، انتخابات فدراسیون و دلیل شرکت در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به صحبت پرداخت.

 

امیدوارم نامزدها بررسی شوند و سپس رای داده شود

 

برای انتخابات پیش رو، دوستانی که عضو مجمع هستند باید بیایند و سوابق، رزومه، توانایی و دانش افراد را مورد بررسی قرار دهند و سپس بر اساس آن رای بدهند. شرایط فوتبال این روزها ابدا شرایط خوبی نیست، الان فوتبال ایران بدهکار است. دیگر گذشته آن زمان که دو میلیارد در حساب خود پول داشت و شش میلیارد هم در حساب فیفا داشت. امروز فوتبال ایران حداقل نزدیک به 40، 50 میلیارد بدهکار است. با این حساب هر کسی که بیاید باید از منفی پنجاه میلیارد کار خود را آغاز کند.

 

از ویلموتس شکایت کردیم

 

در پروسه شکایت از آقای ویلموتس هستیم. وکلای فدراسیون فوتبال نامه هایی تنظیم کرده اند و جلساتی هم داشتند. ایشان سه ماه کار کرده است و دو میلیون یورو پول گرفته است. بر اساس سه ماه کار ایشان، که ایشان نمی تواند شش میلیون فرانک از ما بگیرد! در ضمن وی آمده و قرارداد خود را رسما فسخ کرده است.

 

ای کاش بزرگان فوتبال می آمدند

 

من تمام آرزویم این است که استقلال مجمع فدراسیون فوتبال حفظ شود و این مجمع باثبات رای بیاید رای بدهد فقط ای کاش بزرگان فوتبال می آمدند و در این انتخابات شرکت می کردند.

 

کسی ادعای دلسوزی دارد الان بیاید

 

می گویند برخی از مدیران بزرگ به دلیل شرایط فدراسیون فوتبال نیامدند و ثبت نام نکردند اما من می گویم دوستان اگر مدیر هستند باید در شرایط بحرانی مدیریت کنند. کسی که ادعای دلسوزی دارد باید با همین مشکلات و خطرات پا به میدان بگذارد. زمانی که آقای صفایی فراهانی و یا آقای نوآموز هم به فدراسیون فوتبال آمدند همین شرایط بود. زمانی که آقای نوآموز آمدند 4 میلیون بودجه داشت و 40 میلیون هزینه داشت اما او عشق به فوتبال داشت و دل خود را به دریا زد و قبول مسئولیت کرد و فوتبال ما را هم به موفقیت رساند. در دوره او فوتبال ایران قهرمان آسیا شد و باشگاه های ایرانی نیز به قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسیدند.

 

بازنشسته های تامین اجتماعی می توانند کار کنند

 

بازنشسته ها دو دسته هستند. بازنشسته های کشوری و بازنشسته های لشگری اما بازنشسته های تامین اجتماعی اگر 65 سال ایشان پر نشده باشد می توانند به جای دیگری بروند و کار کنند. آنها می توانند بیمه رد کنند و مشکلی گریبان آنها را نخواهد گرفت.

 

 

نمی شد تا انتخاب رئیس صبر کرد

 

شما این را بپذیرید که اگر تیم ملی ایران هفتم فروردین ماه قرار است بازی داشته باشد باید پیش از آن بازی تدارکاتی برگزار کند. باید تدارکاتی پیش بینی کرد، باید اردو داشته باشد و... وقتی شما مربی نداشته باشید نمی توانید این ها را تعیین کنید. باید تا 25 اسفندماه صبر کرد تا تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود یک هفته طول بکشد تا مربی انتخاب شود و در کل تا زمان بازی با این حساب اگر می خواستیم بمانیم تا رئیس فدراسیون بعدی انتخاب شود نمی توانستیم برای اولین دیدار پیش روی تیم ملی مربی داشته باشیم! 

 

 

دست ما برای انتخاب سرمربی اصلا باز نبود

 

درباره انتخاب اسکوچیچ اگر بازیکنی کنایه زده باید بداند که همه بازیکنان باید در خدمت تیم ملی و فوتبال کشور باشند. همه باید بدانند که ما الان در شرایطی هستیم که آپشن خاصی نداریم و به همین دلیل توانایی انتخاب زیادی نداریم. به شما می گویند که این ها مقدورات شماست. شما یک مربی مانند ویلموتس آوردید و نتیجه دلخواه را نگرفتید و رقم قرارداد او نیز پول زیادی بود که به گردن فدراسیون افتاد. آقای ویلموتس مربی بزرگی بوده اما در حال حاضر شرایطی در کشور داریم و به دلیل ظلمی که به کشور ما شده و تحریم هایی که علیه ما شکل گرفته است باعث شده تا دست ما زیاد باز نباشد. به همین دلیل ما باید با توجه به شرایط و مقدورات انتخاب کنیم. 

 

 

برانکو، دایی و قلعه نویی انتخاب شدند اما در نهایت نتوانستند بیایند

 

به نظر من فدراسیون درباره سرمربی تیم ملی خیلی اصولی قدم برداشت. او ابتدا به سراغ برانکو رفت. یک مربی که در سه دوره پیاپی توانست در لیگ برتر قهرمان شود و با این مربی مذاکراتی طولانی داشت. به دلیل  شرایط خاصی که به دلیل بدهی باشگاه پرسپولیس به او وجود داشت مذاکره با برانکو به مشکل خورد. آقای قلعه نویی مربی بسیار بزرگی هستند و چند قهرمانی در لیگ برتر دارند شاید رقیبی هم در این حوزه ندارند. مذاکرات خوبی با او شد و تقریبا سرمربیگری وی نهایی شد اما در نهایت رئیس باشگاه رضایت به جدایی وی نداد و مردم اصفهان هم خواستند تا با توجه به در کورس بودن سپاهان، سرمربی این تیم را به تیم ملی نیاوریم. با آقایی دایی هم مذاکره شده بود. ایشان مربی بزرگی هستند که کاریزمای زیادی دارند و از بهترین مربیان فوتبال ایران محسوب می شوند اما گویا قرارداد ایشان نیز با تیم ملی نهایی نشد. افراد دیگری مانند گل محمدی بودند که در نهایت به پرسپولیس پیوستند. راجع به مربیانی همچون نکونام و فرکی هم کمیته فنی بررسی ها را انجام داد و تلاش هایی هم کرد که بالاخره نشد. 

 

 

رزومه اسکوچیچ کاملا مشخص است

 

باید بیاییم و ببینیم یک مربی که می خواهیم به تیم ملی بیاوریم چه ویژگی هایی باید داشته باشد. رزومه ایشان مشخص است. او در شش سالی که در کرواسی و اسلوونی مربیگری کرده توانسته به پنج عنوان قهرمانی دست پیدا کند. این قهرمانی ها شانسی به دست نمی آید. در کویت توانست به دو نایب قهرمانی و یک قهرمانی دست پیدا کند. در ایران و در تیم ملوان با آن مشکلات فراوان بی پولی و بدون مالک بودن و بدون بازیکن بودن (12 بازیکن امید به تیم آوردیم) به دلیل بدهی 3 امتیاز از ملوان کم شد اما باز هم او توانست ملوان را به رده هفتم جدول برساند. 

 

 

در ایران هم با تیم های خود به بهترین نتایج رسیدند

 

او به فولاد رفت و وقتی به آن تیم رسید به صورت ناگهانی 9 بازیکن این تیم را به دلیل کارت پایان خدمت محروم کردند و باز هم او با این تیم توانست به عنوان پنجم لیگ دست پیدا کند. او در خونه به خونه یازدهم تیم را تحویل گرفت و در نیم فصل دوم توانست قهرمان شود. او به خوزستان رفت و در جام حذفی به تیم لیگ برتری این استان 4 گل زد و تیم خونه به خونه را به فینال بازی های حذفی برد و این تیم را در یک قدمی آسیایی شدن قرار داد. در صنعت نفت آبادان بازیکنانی که حضور دارند طبیعتا بازیکنان استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و... قابل مقایسه نیستند اما پس از بازی های نیم فصل او آمد و این تیم را در رده چهارم جدول نشاند.

 

 

پیشنهاد مالی دراگان را نصف کردم

 

اصلا آقای اسکوچیچ را من پیشنهاد ندادم. تنها زمانی که آقای بهاروند گفتند برای پیشنهاد مالی من برای مذاکره بیایم او در ابتدا پیشنهاد مالی بالایی داد که من آمدم و به او گفتم این پیشنهاد معقول نیست و به همین دلیل پیشنهاد او را تقریبا تا نصف پایین آوردم. آنها جایی بود که برای اولین بار آقای اسکوچیچ را بنده دیدم.

 

 

دیدگاه‌ها