کد خبر : 1670380 | 05 اسفند 1398 ساعت 14:59 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

پیش درآمد حضور موفق در توکیو ۲۰۲۰

پسران رعنای ایران پنجره نخست را محکم بستند

تیم ملی بسکتبال ایران با دو برتری قاطع مقابل سوریه و قطر، آغاز بسیار خوبی در انتخابی آسیاکاپ ۲۰۲۱ داشت.

پسران رعنای ایران پنجره نخست را محکم بستند

به گزارش ورزش ۳ تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار رسمی اش پس از حضور در  جام جهانی ۲۰۱۹ چین، در رقابت های انتخابی، پتجشنبه یکم اسفند به مصاف سوریه رفت و موفق شد گام اول را در انتخابی رقابت های آسیاکاپ محکم بردارد.

 

*پنجشنبه سوری در آزادی


سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و حامد حدادی، بازیکنان آغازگر ایران در این دیدار بودند و از همان ابتدا برتری خود را به حریف دیکته کردند. هرچند سوریه هیچگاه مانند اردن و لبنان در قاره کهن قدرتنمایی نکردده اما در سال های نه چندان دور، سوری ها از تیم های خوب بسکتبال غرب آسیا محسوب می شدند. بسکتبال این کشور اما مدتهاست دچار سکون و حتی پسرفت شده است. با وجود این، رونمایی از تیم ملی ایران، آنقدر هیجان انگیز بود که حدود یک هزار نفر را در عصری بارانی به تالار بسکتبال آزادی بکشاند. ایران با درخشش حامد حدادی که با کارایی ۳۵  چهره برجسته این دیدار بود موفق شد ۹۴ بر ۴۸ سوریه را در گام نخست شکست دهد تا از همان روز نخست، پیشاهنگ گروه E انتخابی آسیاکاپ لقب بگیرد.

 

1480714

 

*قطر سایه ای از قدرت دو دهه گذشته!


پس از بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه و شکست تیم ملی بسکتبال ایران از قطر در دیدار نیمه پایانی، این تیم هنواره مقهور قدرتنمایی بسکتبال ایران شده بود. قطری ها که در هندبال و فوتبال قهرمان قاره کهن محسوب می شوند و در والیبال هم حرف هایی برای گفتن دارند، حالا بیش از یک دهه است که سرمایه گذاری چندانی در بسکتبال نمی کنند. آنها پیش از سفر به تهران، در جده هم ۶۸ بر ۵۷ مغلوب عربستان  سعودی شدند تا مشخص شود عنابی پوشان ضعیف ترین تیم گروه E محسوب می شوند. مهران شاهین طبع در دیدار دوم دست به تغییراتی در فهرست ۱۲ نفره خود زد. سینا واحدی، مسعود سلیمانی و محمد ترابی جای حامد حسین زاده، امیر صدیقی و میثم میرزائی را گرفتند و واحدی و سلیمانی در نخستین بازی خود با پیراهن تیم ملی کارنامه خوبی هم داشتند.


ایران این دیدار را هم با ترکیب ابتدایی بازی با سوریه آغاز کرد و پس از محک حریف در ۱۰ دقیقه نخست، کاملا سوار بازی شد و به مرور کارهای تاکتیکی خود پرداخت. شاگردان شاهین طبع مقابل قطر هم مشکل چندانی نداشتند و برتری قاطع ۹۵ بر ۵۲ فاصله دو تیم را به خوبی نشان می دهد. هرچند بازهم ضعف های ایران در کارهای دفاعی حتی مقابل تیمی مثل قطر هم به چشم آمد. قطری ها که چاره ای جز بازی پیرامونی مقابل ایران نداشتند، رو به بازی پیرامونی آوردند و در این رهگذر از ۳۳ اقدام ۳ امتیازی خود ۹ پرتاب موفق داشتند تا ضعف ایران در آرایش دفاعی ۲ و ۳ یک بار دیگر به چشم بیاید. هرچند ایران آنقدر برتری به قطر داشت که این ضعف ها خودنمایی نکنند،

 

ایران با این برد ۴ امتیازی شد و در پایان پنجره نخست رقابت های انتخابی آسیاکاپ ۲۰۲۱ مقتدرانه پیشاهنگ گروه E لقب گرفت.

 

1480712

 

1480711

دیدگاه‌ها