کد خبر : 1670538 | 06 اسفند 1398 ساعت 11:51 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

از دهلی به امارات و مسقط و بعد پرواز به دوحه و تهران

داستان کرونایی بازگشت تیم ملی کشتی به ایران

شیوع ویروس کرونا در ایران سبب شده تا اعضای تیم ملی کشتی آزاد و همراهان شان با مشقت های فراوان به سمت تهران پرواز کنند؛ هر چند که هنوز چند نفر در امارات بلاتکلیف هستند!

داستان کرونایی بازگشت تیم ملی کشتی به ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی آزاد با هدایت غلامرضا محمدی در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور هند شرکت کرده بود و در پایان توانست عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند. بعد از کسب این افتخار اعضای تیم ملی کشتی و همراهان طبق برنامه از قبل تعیین شده باید در دو پرواز جداگانه دیروز و امروز به صورت غیر مستقیم به ایران برمی گشتند.


کشتی گیران و کادرفنی تیم ملی روز گذشته از دهلی به سمت مسقط عمان پرواز کردند و قرار بود از آنجا به تهران برگردند اما با اتفاق عجیبی روبه رو شدند. شیوع ویروس کرونا در ایران و خبری شدن گسترده آن در محافل گوناگون جهانی سبب شده تا اکثر کشورهای دنیا پروازهای خود به ایران را لغو کنند که کشور عمان هم یکی از این کشورها است. از این رو اعضای تیم ملی کشتی در فرودگاه مسقط متوجه شدند پرواز مستقیم آنها به تهران لغو شده و باید برای برگشتن به دوحه بروند. به همین منظور آنها چند ساعت در فرودگاه ماندند تا بتوانند به دوحه سفر کنند. ملی پوشان کشتی بعد از معطلی چند ساعته در فرودگاه دوحه قطر سرانجام ساعت 11 به سمت تهران پرواز کردند.


مساله بعدی اما درباره گروه دوم که همراهان تیم ملی کشتی بودند، پیش آمد. دو خبرنگار، پزشک تیم ملی و همچنین 4 داور ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا دهلی نو قرار بود روز گذشته از دهلی به فرودگاه الشارجه امارات پرواز کنند و بعد از توقفی حدودا 8 ساعته به سمت تهران به حرکت در بیایند. منتهی آنها نیز در فرودگاه شارجه متوجه لغو پرواز به تهران شدند.


از این رو مسئولان اماراتی دو راه پیش روی همراهان تیم ملی گذاشتند. یکی اینکه به عمان بروند و دیگری اینکه آنها را به دهلی برگردانند. نکته مهم این است که به دلیل روابط سیاسی کشورهای امارات و قطر هیچ پرواز مستقیمی به یکدیگر ندارند و حالا اعضای یاد شده در صورتی که بخواهند به ایران بیایند باید از امارات به مسقط عمان بروند، از آنجا با پرواز به سمت دوحه بروند و از دوحه راهی تهران شوند. اتفاق عجیبی که علت آن ویروس کرونا بوده و باعث شده اینطور اعضای تیم ملی کشتی با مشکلات زیادی برای بازگشت دست و پنجه نرم کنند.


با توجه به اتفاقاتی که رخ داده می توان گفت سفر اعضای تیم ملی کشتی و همراهان شان به ایران از کشور هند نزدیک به 48 ساعت به طول خواهد انجامید. اتفاقی بی تردید مشکلات زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها