کد خبر : 1671632 | 11 اسفند 1398 ساعت 11:35 | 59K بازدید | 0 دیدگاه

چرا مالک هوفنهایم در بوندس‌لیگا منفور است؟

در جریان دیدار دو تیم بایرن مونیخ و هوفنهایم، بنرهای توهین‌آمیز هواداران بایرن خطاب به رئیس و مالک باشگاه هوفنهایم جنجال‌های گسترده و وسیعی در بوندس‌لیگا و فوتبال آلمان بوجود آورد.

چرا مالک هوفنهایم در بوندس‌لیگا منفور است؟

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه جنجال توهینهای هواداران بایرن مونیخ به مالک و رئیس باشگاه هوفنهایم در جریان بازی اخیر این دو تیم در فوتبال آلمان بسیار خبرساز شده، این سوال مطرح می‌شود که این تنش‌ها و جنجال‌ها چه پیش‌زمینه‌ای داشته؟ چرا که چنین تنش‌هایی یک‌شبه بوجود نیامده و معمولا تاریخچه‌ای از برخوردها و تضاد منافع پشت آنها خوابیده است.

پیش از این اشاره شده که علت اصلی این تنش‌ها نفرت سایر تیمها و هواداران‌شان از دتمار هوپ، میلیاردر آلمانی و مالک باشگاه هوفنهایم است ولی این ماجرا دلایلی گسترده‌تر از این دارد. اگر بخواهیم برخی از دلایل این مشکلات را مرور کنیم باید از عمل نکردن فدراسیون فوتبال آلمان به وعده‌اش مبنی بر عدم مجازات تیم‌ها به دلیل رفتارهای غلط هواداران، سابقه فوتبال باشگاهی در آلمان که در آن مالکیت باشگاه‌ها در اختیار هواداران است، نفرت گروه کثیری از هواداران آلمانی از دتمار پوپ مالک باشگاه هوفنهایم و در نهایت بی‌توجهی فدراسیون فوتبال نسبت به نژادپرستی ریشه دوانده در تار و پود فوتبال آلمان اشاره کرد.

1482321

فدراسیون فوتبال آلمان هم مثل یوفا برای تنبیه رویدادهای نژادپرستانه یا خشونت آمیز در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها را با جریمه و مجازات تنبیه می‌کند. در سال 2017 فدراسیون آلمان قول داد که به این رویه پایان خواهد داد چرا که معتقد است وقتی خطایی رخ می‌دهد فرد خاطی باید مجازات شود نه کل یک باشگاه و همه هوادارانش. قولی که به آن عمل نشده و این روزها هواداران فوتبال در آلمان بار دیگر به شدت خواهان عمل شدن به این وعده هستند.

هوفنهایم قبل از آنکه سکان هدایتش به دست دتمار پوپ افتاد تیمی روستایی بود که در ناکجاآباد و در یک مرتع به تمرین می‌پرداخت. هوپ برای تیم جدیدش یک استادیوم، مجموعه تمرینی، بازیکن و کادر فنی خرید و تیم ناگهان به یکی از مهمترین تیمهای آلمان تبدیل شد. این برای هواداران آلمانی که به میراث فوتبال باشگاهی کشورشان یعنی اختصاص مالکیت باشگاه‌ها به هواداران افتخار می‌کنند بسیار گران آمد.

1482317

مجازات‌های جمعی مهمترین دلیل رفتارهای اخیر در چندین استادیوم آلمان بوده است. پیش از بازی اخیر بایرن مونیخ، بازی‌های هوفنهایم با  دورتموند و کلن هم در میانه مسابقه متوقف شده بود چرا که هواداران با استفاده از بنرهایی هم به فدراسیون فوتبال به دلیل مجازات باشگاه‌ها به دلیل رفتار هواداران اعتراض کرده بودند و هم دتمار پوپ را با بدترین توهین‌ها به باد استهزا گرفته بودند. مجازات‌هایی که بعد از آن متوجه دو باشگاه دورتموند و کلن شد مثل بنزینی بر روی آتش بود که در نهایت زبانه‌هایش در بازی بایرن مونیخ مقابل هوفنهایم دیده شد.

دیدگاه‌ها