کد خبر : 1671657 | 11 اسفند 1398 ساعت 13:22 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

فریتز کلر:

اتحاد بازیکنان بایرن و هوفنهایم تحسین برانگیز بود

فریتز کلر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، به اتفاقات دیدار بایرن مونیخ مقابل هوفنهایم و توهین طرفداران باواریایی به دتمار هوپ، واکنش نشان داد.

اتحاد بازیکنان بایرن و هوفنهایم تحسین برانگیز بود

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال آلمان براساس قانون 50+1، هیچ فرد یا کمپانی ای نمی تواند یک باشگاه را به طور کامل در اختیار بگیرد؛ مگر اینکه برای مدت 20 سال از آن باشگاه حمایت مالی کرده باشد. دتمار هوپ، میلیاردر آلمانی، براساس این قانون، توانست در سال 2015 مالکیت باشگاه هوفنهایم را برعهده بگیرد و همین مسئله باعث واکنش هایی در بین هواداران سایر تیم های بوندس لیگا شده است که معتقدند هوپ باعث به هم خوردن شرایط رقابت در فوتبال آلمان و رشد غیرمنتظره هوفنهایم شده است.

بعد از اینکه هواداران دورتموند و مونشن گلادباخ در هفته های گذشته علیه هوپ شعار دادند و بنرهایی به ورزشگاه بردند، روز گذشته در دیدار هوفنهایم مقابل بایرن هم طرفداران تیم بایرن، بنرهای توهین آمیزی روی سکوها به نمایش گذاشتند؛ اتفاقی که باعث نیمه تعطیل شدن بازی شد و بازیکناندقایق پایانی را به رد و بدل کردن توپ در میانه زمین سپری کردند.

 

 

1482312

 

این اتفاق واکنش رئیس فدراسیون فوتبال آلمان را هم به همراه داشت. فریتز کلر به خبرنگاران گفت:" این اتفاق ضربه سنگینی بود. ما در جامعه خشم و نفرت داریم و حالا این در فوتبال ظهور پیدا کرده است. همه ما باید دست به دست هم بدهیم و باید علیه این رفتارها که ارتباطی با فوتبال ندارد، متحد شویم. چنین رفتارهایی در فوتبال پذیرفته نیست. باید علیه نفرت و دشمنی در جامعه کار بکنیم."

او همچنین از رفتار بازیکنان دو تیم در قبال این اتفاق تقدیر کرد و گفت:" اتحاد بازیکنان دو تیم تحسین برانگیز بود. آنها جدا از مسئولیت داور، بخشی از مسئولیت واکنش به این اتفاق را برعهده گرفتند. مهمتر از همه، آنها نمی خواستند اجازه بدهند این رفتار که باعث خراب شدن فوتبال می شود، بر بازی حاکم شود. فکر می کنم کار آنها فوق العاده بود. از همه آنها برای کاری که انجام دادند، تشکر می کنم.

آنهایی که می گویند که ما باید در قبال این رفتارها که پیش از این رخ داده بود، واکنش جدی تری نشان می دادیم، درست می گویند."

دیدگاه‌ها