کد خبر : 1671659 | 11 اسفند 1398 ساعت 13:27 | 121.9K بازدید | 0 دیدگاه

این جنجال ادامه دارد

پشت صحنه واکنش تند هواداران بایرن به مالک هوفنهایم

بعد از جنجال‌های گسترده در دیدار بایرن مونیخ- هوفنهایم و توهین هواداران بایرن به مالک باشگاه هوفنهایم رسانه‌های آلمانی از شدت گرفتن جنگ قدرت بین هواداران و نهادهای فوتبال آلمان خبر می‌دهند.

پشت صحنه واکنش تند هواداران بایرن به مالک هوفنهایم

به گزارش "ورزش سه"، شعارها و بنرهای توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ که در دیدار دیشب این تیم مقابل هوفن‌هایم توسط هواداران این باشگاه به نمایش گذاشته شد و رئیس و مالک باشگاه هوفنهایم را هدف گرفته بود در آلمان حاشیه‌های  زیادی به وجود آورده است. اقدامی که باعث شد بازی توسط داور متوقف شده و در شروع دوباره مسابقه، بازیکنان دو تیم تنها به بازی نمادین و پاسکاری در میانه زمین اکتفا کنند تا بازی به این ترتیب به پایان برسد.

 

1482440

توهین‌آمیزترین بنر بایرنی‌ها خطاب به مالک هوفن‌هایم که سر و صدای زیادی به راه انداخته

 

این اقدام هواداران بایرن در فوتبال آلمان سر و صدای  زیادی به راه انداخته و رسانه‌های آلمانی از شدت گرفتن جنگ قدرت بین هواداران فوتبال در این کشور با مسئولین و نهادهای این فوتبال خبر می‌دهند. واکنش‌هایی که بعد از این اتفاق از سوی مسئولین باشگاهی و فدراسیون فوتبال آلمان صورت گرفته نشان می‌دهد که این ماجرا به این زودی‌ها خاتمه نیافته و پس لرز‌های بیشتری خواهد داشت.

 

مدتها است که دتمار هوپ مالک میلیاردر باشگاه هوفنهایم به دشمن شماره یک سکوهای ورزشگاه‌ها در آلمان تبدیل شده است. مسئولین باشگاه بایرن و دیگر مقامات فوتبال آلمان بعد از اتفاق عجیب در هوفنهایم به ستایش بازیکنان بایرن مونیخ پرداخته و خودداری آنها از ادامه دادن به روند بازی عادی بعد از توهین به دتمار هوپ را نشانه‌ای از به حاشیه رفتن تندروهای افراطی دانسته‌اند. اما آنچه در هوفنهایم اتفاق افتاد بدون تردید یک جنگ قدرت تمام‌عیار بود. جنگ قدرت بین صنعت ورزش ، صنعتی غیرسیاسی و عاشق سرمایه از یک سو و هواداران آلمانی که همیشه نیم‌نگاهی به سیاست داشته و نسبت به سرمایه مظنون هستند.

 

1482448

تلاش بازیکنان بایرن برای دلجویی از دتمار هوپ

 

کارل هاینتس رومینیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ خیلی زود صف خود را مشخص کرد و در پایان بازی با ایستادن در مقابل دوربین‌ها گفت:" امروز شاهد چهره زشت فوتبال بودیم. این زشت‌ترین چهره بایرن مونیخ بود". رومینیگه در ادامه پیکان تیز انتقادهایش را به سوی هواداران گرفت و گفت کسانی که مرتکب چنین کارهایی شده‌اند باید مسئولیت اقدامات‌شان را بپذیرند و باشگاه بایرن مونیخ به نوبه خود به شدیدترین شکل ممکن با آنها برخورد خواهد کرد.

 

هانسی فلیک سرمربی بایرن مونیخ هم در واکنش به اتفاقات این بازی گفت:" اتفاقی که امروز افتاد نباید ادامه پیدا کند. ما قبل از بازی با نمایندگان گروه‌های هواداری صحبت کرده و قصد داشتیم از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم. ولی این قبیل افراد همیشه راهی پیدا می‌‌کنند تا بنرهای توهین‌آمیز را با خودشان به استادیوم وارد کنند. این قبیل افراد باید در خانه بمانند".

 

رسانه‌های آلمانی در این میان موضعی میانه در پیش گرفته‌اند و می‌گویند با اینکه شاید بتوان دغدغه هواداران را درک کرد ولی در این شکی نیست که دتمار هوپ مالک ثروتمند هوفن‌هایم به عنوان یک شهروند و یک انسان نباید هدف چنین توهین‌های زشتی قرار بگیرد. از دید رسانه‌های آلمانی این موضعی انسانی است و ربطی به جایگاه هوپ در روابط قدرت و ثروت او ندارد چه اینکه حتی اگر یک کارگر ساده هم هدف چنین توهین‌هایی قرار می‌گرفت وظیفه رسانه‌ها حمایت از او بود.

 

1482446

اضافه شدن رئیس باشگاه بایرن به بازیکنان این تیم در دلجویی از مالک ثروتمند هوفن‌هایم

 

اما فارغ از توهین‌ها به دتمار هوپ یکی دیگر از پیامهایی که توسط هواداران بایرن به نمایش گذاشته شده بود متهم کردن فدراسیون فوتبال آلمان به زیر پا گذاشتن قولهایش بود. این هواداران به وعده فدراسیون برای کنارگذاشتن روند مجازات باشگاه‌ها به خاطر رفتار هواداران‌شان اشاره کردند. بزرگترین گروه هواداران بایرن مونیخ با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود گفت از کلماتی که در بنرها به کار رفته راضی نیست ولی هواداران برای اینکه توجه عمومی را به دغدغه‌های خود جلب کنند چاره دیگری نداشته‌اند.

 

1482318

هوفن‌هایم و مالکش فوتبال آلمان را کاملا دوشقه خواهند کرد؟

 

هواداران فوتبال در آلمان همیشه نسبت به ورود سرمایه‌ها به فوتبال این کشور مشکوک بوده‌اند. باواریایی‌ها حتی زمانی که مدیران باشگاه‌شان با اتهام فرار مالیاتی روبرو شده یا تیم را برای پشت سر گذاشتن اردوهای لوکس به قطر می‌برند از انتقاد از آنها ابایی ندارند. رسانه‌های آلمانی به این اشاره می‌کنند که کمتر هواداری در مونیخ پیدا می‌شود که دشمنی شخصی با دتمار هوپ داشته باشد ولی بایرنی‌ها بدون تردید با هوپ به عنوان یک نماد مشکل دارند. نماد سیطره سرمایه بر فوتبال آلمان و تبدیل تدریجی آن به لیگ برتر انگلیس یا لیگ اسپانیا.

 

هواداران فوتبال آلمان دتمار هوپ را ثروتمندی می‌دانند که تنها به لطف سرمایه هنگفت به شهرت و اعتبار رسیده و حالا با خرج کردن از اعتبار فوتبال باشگاهی آلمان مشغول افزودن به ثروتش است. هواداران آلمانی در پاسخ به رومینیگه می‌گویند رئیس بایرن بد نیست گاهی به این روی سکه هم توجه کند و بگوید آیا توهین به رئیس یک باشگاه زشت‌ترین اتفاق ممکن در فوتبال است ولی خرید و فروش نتایج، ده‌ها کارگری که در جریان ساخت و ساز استادیوم‌های جام جهانی جانشان را از دست می‌دهند یا مدیران فوتبالی‌ای که از پرداخت مالیات فرار کرده و راهی بهشت‌های مالیاتی می‌شوند، اتفاقات زشتی در این ورزش- صنعت نیستند؟

 

 

دیدگاه‌ها