کد خبر : 1672658 | 17 اسفند 1398 ساعت 15:45 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه دوئل مقابل وردربرمن

نوری در حال جنگ است - برای هرتا و برای خودش

سرمربی ایرانی تبار هرتابرلین هفته پیش رو در شرایطی به دیدار وردربرمن می‌رود که سال‌های زیادی را در این باشگاه فعالیت داشته و حالا به‌نوعی سرنوشت شغلی‌اش هم در گرو برد در این بازی قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، سایت معتبر کیکر طی گزارشی مفصل به چالش‌های پیش رو الکساندر نوری سرمربی موقت هرتابرلین پرداخته است که در هفته 25 بوندس لیگا برای اثبات شایستگی‌های خودش و تضمین حضورش روی نیمکت هرتا، باید از سد وردربرمن بگذرد که سال‌های زیادی را در عناوین مختلف در این باشگاه سپری کرده است، آن‌هم در شرایطی که هیچ‌کدام از دو تیم حال‌وروز خوبی را تجربه نمی‌کنند.


نوری در آستانه دوئل مقابل باشگاه سابق خودش وردربرمن


نوری در حال جنگ است - برای هرتا و برای خودش


برای او بازی "صورت فلکی ویژه" است، اما الکساندر نوری 40 ساله نمی‌خواهد بیش‌ازحد به این واقعیت توجه کند: وقتی او روز شنبه قرار است تیم سال‌های جوانیش را ملاقات کند، نگران ثبات تیمش هرتا BSC است. او درعین‌حال در این جدال حساس می‌خواهد به تیم سابقش و خودش ثابت کند که هیچ مقوله‌ای در برابر انجام به وظیفه شغلی و اخلاقی نمی‌تواند مهم‌تر باشد.


 الکساندر نوری تحت‌فشار است


بازیکن، دستیار مربی تیم دوم، سرمربی تیم دوم، و سرانجام از سپتامبر 2016 تا پایان اکتبر 2017 سرمربی موقت و سپس سرمربی دائم.


متولد Buxtehu، الکساندر نوری، در سال 1994، از Billstedt به سمت نقل‌مکان کرد وی در سن 15 سالگی به وردربرمن پیوست، و به مدت هفت سال به‌عنوان بازیکن و بیش از سه سال هم در نقش مربی در این باشگاه خدمت کرد. نوری خودش درباره آن روزها می‌گوید: "من به عنوان یک بازیکن جوان به مدرسه شبانه‌روزی وردربرمن رفتم ضمن اینکه هنوز هم‌ خانواده‌ام در آنجا هستند." "مطمئناً وقتی تا به این حد درگیراین شهر و باشگاه می‌شوید در وجود شما ارتباط و حس متفاوتی شکل می‌گیرد. نوری ادامه می‌دهد: " البته اخیراً چنین ارتباط نزدیکی با افراد آن باشگاه نداشتم اما بدون شک در این باشگاه هنوز هم کسانی از آن زمان حضور دارند".

 

1483816


جدایی از کلینزمن


نوری اخیراً در برلین خودآموخته است که بعضی‌اوقات می‌تواند خود را از ارتباطات قبلی رهایی بخشد. او در جلسه‌ای که روز سه شنبه با کمیته فنی هرتا، که گفته می‌شود توسط مدیر این تیم مایکل پیشتز اداره می‌کند، یعنی سه هفته پس از ارتقاء به عنوان سرمربی موقت، از یورگن کلینزمن جدا شد. این‌یک سیگنال بود که پس از اخراج کلینزمن برخی در این باشگاه و تیم می‌خواستند زودتر آن را آرزو کنند - و حضور وی در مدت 76 روز به عنوان مربی هرتا، که در آن سرمربی سابق ملی تنها دستاوردش نابودی تعدادی از بازیکنان باتجربه‌اش بود.
در دو هفته اول بعد از ارتقاء، نوری اطلاعاتی در مورد پیام‌های واتساپی کلینزمن ارائه داد، که در آن پس از پیروزی دو بر یک مقابل پادربورن به او در واتس آپ تبریک گفته است و برای تمام هرتایی ها آرزوی موفقیت کرده است. حتی اگر نوری علناً اعلام کند که وی در مورد پرونده اخراج یورگن چیز خاصی نمی‌داند بر همه مشخص است که اکثر بازیکنان نوری، که کلینرمن علیه انها موضع گرفته بود و به آن‌ها بازی نمی‌داد مثل ایبسویچ و کالو از دلایل اخراج عجولانه کلینزمن به شمارمی آیند.


حرکات مشکوک نوری


این حرکت همان اندازه برای عدم نتیجه‌گیری هرتا مؤثر بود که اقدامات تاکتیکی آلمانی – ایرانی در زمین و حتی در داخل رختکن برای حال‌وروزی که بر هرتا می‌گذرد تأثیرگذار بود.
در دیدار خانگی با کلن، نوری درحالی‌که تا دقیقه 37 سه گل دریافت کرده است می‌گذارد یک‌نیمه بگذرد تا اولین تعویض را با خروج رافائل زیچاس انجام دهد. یا در دیدار مقابل دوسلدورف هم همین داستان تکرار می‌شود و تیم در 45 دقیقه سه گل را دریافت می‌کند و نوری بازهم ترجیح می‌دهد یک نیمه از بازی از دست برود سپس تصمیم می‌گیرد دو تعویض هم‌زمان انجام دهد، گویا او روی نیمکت فقط حضور فیزیکی داشت اما در واقعیت در آنجا نبود و آن نتیجه 3-0 می‌توانست حکم اخراج نوری را صادر کند. اما در نیمه دوم بزرگ‌ترین بازگشت هرتا در تاریخ بوندس لیگا کافی بود تا او شامل ملاحظه و مراعات مدیران هرتا و در سمت خود ابقا شود.


آسیب‌پذیری ضد حمله به عنوان یک مشکل اساسی


رکورد نوری - با چهار امتیاز از سه بازی - حتی بد نیست. او تلاش می‌کند 11 بازیکن خود را با نیروی تهاجمی به میدان بفرستد، اما تاکنون نتوانسته شکنندگی دفاعی، به‌ویژه آسیب‌پذیری شدید در ضد حمله را کنترل کند. سه نیمه متفاوت و متوالی مقابل کلن و دوسلدورف و پادربورن این سؤال را در ذهن هواداران به وجود می‌آورد که آیا این فصل که مدت‌هاست کاملاً از بین رفته است، در انتها نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت یا خیر

 

1483817


دلایل ابقاء الکساندر نوری

دلایل مختلفی وجود دارد که هنوز نوری در سمت خود است: نتیجه نهایی مثبت بازی دوسلدورف، امید که اتحاد بین مربی و تیم به یک اتحاد مثمر ثمر تبدیل شود - و مهم‌تر از همه ملاحظات مربوط به تابستان.


نوری که از بوندس لیگا به عنوان بازیکن محروم شد (17 بازی دسته دوم برای اوزنابریک، 227 بازی Regionalliga-Nord برای Bremen II، Uerdingen، Osnabrück) در این ترکیب پیچیده بین همه صندلی ها قرار دارد. او به طور حرفه ای با اوضاع برخورد می کند، به نظر نمی رسد که کاملاً بی خیال باشد.


"هر شهر، هر تیم، هر موقعیتی؛ متفاوت است"


درباره روند بلوغ شخصی وی - پس از پایان حضورش در برمن دنبال شده باید به دوره های کارآموزی او در باشگاه سابق سیاتل سوندرز، در بیلبائو، ویارئال و والنسیا و همچنین یک فصل ناگوار دو ماهه در FC Ingolstadt اشاره کرد


خود او در این باره می گوید: "در این میان، شما سفرهای مختلفی را انجام داده اید و تجربه ای برای خودتان بدست می آورید. اما آن چیزی که همواره به شما گفته می شود این است: "نسبت به "شرایط خاص باید آرامش بیشتری نشان دهید".


نوری به خوبی می داند که تابستان برای او در برلین پایان خواهد یافت در صورتی که اوضاع در روز شنبه و بازی در مقابل وردربرمن بد پیش برود.


درحالی‌که هرتای نوری به خاطر حملات کلینزمن تصور می‌شود که به دلیل انفجار مین‌های مستقر در حال جدا شدن از هم قرار دارد، درخصوص دوران حضورش در وردربرمن- از خارج - تصویر متضادی را ارائه داده است. نوری از زمان حضور در برمن وضعیتی را به خاطر می‌آورد "که در آن وحدت نا آشکار شهر احساس می‌شد. او معتقد است این وحدت به نمایش تیم کمک می‌کند. ولی او همچنین می‌گوید: "هر شهر، هر تیم، هر موقعیتی متفاوت است.

 

1483815

دیدگاه‌ها