کد خبر : 1672802 | 18 اسفند 1398 ساعت 11:41 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

پسران بوکا ریورپلاته را پشت سر گذاشتند

قهرمانی بوکا با گل توز به تیم مارادونا (عکس)

بوکا جونیورز با گلزنی کارلوس توز موفق شد خیمناسیا، تیم دیگو مارادونا را شکست داده و قهرمان لیگ آرژانتین شود. ریورپلاته رقیب اصلی بوکا هم در جایگاه دوم این لیگ قرار گرفت.

قهرمانی بوکا با گل توز به تیم مارادونا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس توز ستاره آرژانتینی با گلزنی در دیدار تیم محبوب دوران کودکی‌اش بوکا جونیورز در مقابل خیمناسیا، تیمی که دیگو مارادونای افسانه‌ای را روی نیمکت سرمربی‌گری خود دارد، باعث شد بوکا به شکلی دراماتیک قهرمان لیگ دسته برتر آرژانتین موسوم به پریمرا دیویزیون شود.

 

در دقیقه 72 بازی دو تیم بوکا و خیمناسیا، کارلوس توز از فاصله 20 متری دروازه حریف شوتی روانه دروازه کرد که تنها گل این بازی را رقم زده و در نهایت قهرمانی را در اختیار بوکا گذاشت. اما آنچه قهرمانی بوکا را دراماتیک کرد اتفاقی بود که در نقطه‌ای دیگر از آرژانتین رقم خورد. ریورپلاته رقیب سرسخت و سنتی بوکا در مقابل اتلتیکو توکومان با تساوی 1-1 متوقف شود تا بوکا بتواند با اختلاف یک امتیاز صدرنشینی خود را تحکیم کرده و قهرمان لیگ آرژانتین شود.

 

1484069

 

بوکا با این قهرمانی برای سی و چهارمین بار در تاریخ خود قهرمان آرژانتین شده و به رکورد رقیب سنتی‌اش ریور نزدیک شد. ریورپلاته تا این لحظه با کسب 36 قهرمانی در لیگ آرژانتین پرافتخارترین تیم فوتبال این کشور به حساب می‌آید.

 

توز در این فصل برای بوکا در 17 بازی در لیگ دسته برتر آرژانتین بازی کرده و گلی که دیشب به ثمر رساند نهمین گل این فصل او برای تیم محبوبش بود.

 

1484070

 

ریورپلاته در زمین اتلتیکو توکومان ابتدا از حریف پیش افتاد ولی بازیکنان ریور بعد از تلاش‌های بسیار موفق شدند کار را به تساوی بکشانند ولی بعد از آن هر چه زدند به در بسته خورد تا در نهایت جام قهرمانی را در اختیار بوکا بگذارند. دو تساوی ریور در دو بازی آخرش در لیگ بهترین فرصت را در اختیار بوکا گذاشت تا از این تیم سبقت گرفته و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

توز که تا کنون در سه دوره مختلف پیراهن بوکا را به تن کرده اولین بار در شانزده سالگی برای این تیم به میدان رفته. توز بعد از آن راهی فوتبال برزیل شده و سرانجام در فوتبال اروپا مشغول درخشش شد. این ملی‌پوش آرژانتینی بعد از سالها بازی در اروپا در سال 2015 به آرژانتین بازگشت و گل دیروز او بار دیگر کارلوس توز را به یکی از قهرمانهای جونیورز تبدیل کرد.

 

1484068

 

توز سی و شش ساله در حال حاضر تا پایان فصل با بوکا قرارداد دارد و این در حالی است که تیم محبوب او در چند ماه آینده و تا پیش از پایان فصل، روزهای سخت و پرفشاری را در پیش دارد و باید در سوپرلیگ آرژانتین و کوپا لیبرتادورس به میدان برود.

 

دیدگاه‌ها