کد خبر : 1672807 | 18 اسفند 1398 ساعت 12:42 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز جلسه مهم در امارات؛

تعویق 6 ماهه مسابقات جام جهانی تصویب می‌شود؟

از ساعاتی قبل مسئولان فوتبال آسیا و همچنین تنی چند از مسئولان فوتبال کشورهای عضو در این قاره، در دبی گرد هم جمع شده اند تا درخصوص تقویم جدید لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی تصمیم گیری کنند.

 تعویق 6 ماهه مسابقات جام جهانی تصویب می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا سبب شده تا فوتبال در قاره آسیا نیز بیش از هر منطقه دیگری متاثر شود؛ لیگ های داخلی در چین، کره جنوبی و ایران تعطیل شده اند و بازی ها در چند کشور از جمله امارات و عربستان سعودی، پشت درهای بسته به انجام می‌رسند. این در حالی است که بازی های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی تعویق یافته‌اند و البته مشخص نیست که چه زمانی برگزار خواهند شد.

 

امروز مسئولان فوتبال آسیا به همراه برخی از تصمیم گیران فدراسیون فوتبال کشورهای عضو این قاره در هتل کانتیننتال دبی دور هم جمع شده‌اند تا در این باره تصمیم گیری کنند. این جلسه از ساعت 11 به وقت محلی آغاز شده و حالا دومین ساعت خود را پشت سر می‌گذارد. اگرچه فعلا هیچ خبر رسمی از داخل این جلسه درز نکرده اما حداقل، از سیاست میزبان جلسه یعنی امارات متحده عربی اطلاعات مشخصی در دست است.

 

امارات ترجیح می‌دهد بازی اش با مالزی که قرار بود 26 مارچ (7 فروردین 99) برگزار شود، به 8 اکتبر (17 مهر ماه 99) و دیدار مقابل اندونزی که طبق برنامه باید 31 مارچ (12 فروردین) به انجام می‌رسید به روز 13 اکتبر (22 مهر ماه 99) انتقال یابد. تصمیم امارات از آن جهت مورد اهمیت است که اگر اجماعی در این موضع ایجاد شود، AFC نیز بازی ها را به آن تاریخ انتقال خواهد داد.

 

البته یک نکته هم باید مورد توجه باشد. به نظر می‌رسد AFC قصد دارد بازی ها را طبق برنامه پیش ببرد. یعنی به طور مثال برای همین امارات، ابتدا دو بازی این تیم مقابل مالزی و اندونزی به انجام برسد و سپس آن ها به مصاف تایلند و ویتنام بروند و در واقع برنامه بازی ها دچار تغییر و بی نظمی نشوند.

 

در این صورت اگر با تاریخ پیشنهادی امارات موافقت شود، مشخص نیست که دو بازی آخر در چه روزی برگزار خواهند شد. AFC دو بازی پایانی را برای اوایل ماه ژوئن یعنی اواسط خرداد برنامه ریزی کرده بود.

دیدگاه‌ها