کد خبر : 1673168 | 20 اسفند 1398 ساعت 14:34 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

اردوی سه هفته ای 40 روزه شد

افشین قطبی و تیمش در امارات گیر افتادند!

افشین قطبی به همراه تیم شیجیاژوانگ نزدیک به 2 ماه است در ابوظبی امارات به سر می برد و تمرینات را با جدیت دنبال می کند تا زمانی که برنامه سوپر لیگ فوتبال چین اعلام شود.

 افشین قطبی و تیمش در امارات گیر افتادند!

به گزارش "ورزش سه"، چند ماهی است که کشور چین تمام دنیا را به واسطه یک ویروس غافلگیر کرده و در معرض خطر قرار داده است. جدا از اینکه ویروس کرونا در ایران هم اکثر مردم را به شکل های مختلف درگیر کرده، ایرانیان زیادی هم به واسطه زندگی در چین، خیلی زودتر از هموطنان خود با این معضل روبرو شدند. یکی از این افراد که فعالیت فوتبالی و حرفه ای خود را در چین دنبال می کند، افشین قطبی است. قطبی که در بازگشت به فوتبال چین موفق شد تیم شیجیاژوانگ را به سوپر لیگ چین برساند، حالا سخت مشغول آماده سازی تیمش برای رقابت با غول های شرق آسیا است؛ اما در شرایطی ویژه و هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین اژدها.

 

اعضای تیم شیجیاژوانگ به هدایت افشین قطبی مدتها پیش برای برپایی اردوی پیش فصل به ابوظبی امارات رفتند اما به خاطر وضعیت عجیبی که در کشور چین حکمفرما شده، به ناچار کمپ خود را کماکان در امارات ادامه داده اند. البته فقط تیم قطبی نیست که در این وضعیت به امارات پناه برده؛ حدود 8 تیم سوپر لیگ چین وضعیت مشابهی دارند و در کشور امارات مستقر هستند تا شرایط در چین رو به بهبودی برود و امکان بازگشت آنها به منظور شروع سوپرلیگ فراهم شود. بعضی از تیم ها برای زمان خیلی کوتاهی به چین می روند و دوباره به حاشیه خلیج فارس برمی گردند.

 

1484528

 

قطبی و تیمش اما روزهای عجیب و پرتلاطمی را در امارات سپری کرده اند. اتفاق عجیب درباره آنها این بود که تا به حال دو بار محل اقامت خود را تغییر داده اند و اکنون در سومین هتل اسکان دارند. هتل ماریوت اولین هتل شیجیاژوانگ بود و بعد از سه هفته این تیم به هتلی رفت که نزدیک پیست فرمول یک ابوظبی بود. حدود دو هفته هم قطبی و تیمش در آنجا ساکن بودند تا اینکه دوباره محل اقامت آنها عوض شد. هتل فعلی شیجیاژوانگ نزدیک کمپی است که چند زمین فوتبال دارد و به اندازه کافی مجهز است.


اما دلیل این ماندگاری تیم های چینی در امارات این است که هنوز برنامه قطعی شروع رقابت های فصل پیش رو به آنها ابلاغ نشده است. ابتدا قرار بود سوپر لیگ چین اواسط ماه مارس (نیمه دوم اسفند) شروع شود اما با توجه به شرایط، فدراسیون چین اعلام کرد که احتمال دارد مسابقات در ماه آوریل آغاز شود. در آخرین خبرها گفته می شود به احتمال فراوان رقابت های سوپر لیگ از اواسط ماه می شروع می شود.

 

1484529

 

با توجه به اینکه AFC هم درباره لیگ قهرمانان و برنامه آن در شرق آسیا اطلاع رسانی کرده، حالا دست فدراسیون فوتبال چین برای اعلام برنامه لیگ داخلی بازتر است. چینی ها نگران بودند که برنامه سوپر لیگ برای تیم های چینی حاضر در لیگ قهرمانان و همینطور تیم ملی چین مشکل ساز شود. علاوه بر این، حضور چند بازیکن بین المللی مثل مارکو آرناتوویچ که هم با تیم هایشان در لیگ قهرمانان آسیا هستند و هم در تابستان جام ملتهای اروپا یا کوپا آمه ریکا را در پیش دارند، ملاحظات فدراسیون چین را به حداکثر رسانده است. به همین دلیل چینی ها منتظر بودند اول شرایط AFC معلوم شود و بعد از آن برنامه لیگ را اعلام کنند.

 

در شرایط فعلی هم که 5 سال از اولین حضور شیجیاژوانگ در سوپر لیگ چین می گذرد، این تیم دوباره خود را برای رقابت در سطح اول فوتبال چین آماده می کند. شاگردان قطبی که بیش از 40 روز است در امارات به سر می برند، تمرینات خود را با جدیت دنبال می کنند. بعضا تعطیلی های کوچک یکی دو روزه در تیم وجود دارد که بازیکنان در داخل امارات به استراحت و خرید می پردازند. قطبی به ماندن همه اعضا در امارات تاکید دارد و معتقد است تیمش باید سخت کار کند تا فاصله ای را که از نظر نفرات و بودجه با تیم های سوپرلیگی دارد، برطرف کند.

دیدگاه‌ها