کد خبر : 1673840 | 24 اسفند 1398 ساعت 13:55 | 87.7K بازدید | 45 دیدگاه

یک لژیونر در کنار ملی ها و لیگ برتری ها؛

نظرسنجی؛ بهترین دروازه بان سال 98 را انتخاب کنید

در آخرین روزهای سال 98 با وجود اینکه کرونا و اخبار منفی اش محاصره مان کرده اند، برای انتخاب برترین های فوتبال ایران دست به کار شده ایم. شما هم بهترین دروازه بان سال را انتخاب کنید.

نظرسنجی؛ بهترین دروازه بان سال 98 را انتخاب کنید

به گزارش ورزش سه، سال 1398 روزهای پایانی خود را طی می کند و تنها 5 روز به آغاز سال جدید باقی مانده است. هرچند از ابتدای اسفند ماه تمام مردم ایران به نوعی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده اند و متاسفانه شنیدن خبرهای ناراحت کننده جزئی از زندگی روزمره افراد شده، اما در این واپسین روزهای سال، ورزش سه در نظر دارد با کمک نظرات مردمی، بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران را انتخاب کند. 
این نظرسنجی و بررسی به صورت پست به پست انجام می شود و امروز با مرور عملکرد چند دروازه بان کلید می خورد. در اینجا نگاهی اجمالی به 5 دروازه بانی می اندازیم که سال بهتری را نسبت به همتایان خود در تیم های مختلف پشت سر گذاشتند.


-  علیرضا بیرانوند

 

اگرچه تکرار روند شگفت انگیز سال 97 بیرانوند برای هر دروازه بانی حتی خود او دشوار بود، اما سال 98 هم برای این دروازه بان سال خوبی بود. بیرانوند در این سال حداقل حق خود را از AFC با یک سال تاخیر پس گرفت و در بین سه نامزد کسب عنوان مرد سال آسیا حاضر شد. هرچند در نهایت جایزه مرد سال به او نرسید اما حضور وی به عنوان نخستین دروازه بان تاریخ در بین 3 نامزد نهایی، اتفاقی تاریخی بود. بیرو در سال 98 قهرمانی های لیگ و حذفی را با پرسپولیس کسب کرد و سال پرافتخاری را در کنار هم تیمی های خود تجربه کرد. در زمینه شخصی هم شاید گرفتن پنالتی علی کریمی در دربی رفت فصل جاری مهم ترین تصویر به جا مانده از او باشد. بیرانوند در بازی های ملی هم آمار گرفتن پنالتی ها را ادامه داد و حتی در بازی ساده تیم ملی برابر کامبوج با مهار یک ضربه پنالتی باعث شد روز تاریخی فوتبال ایران با یک کلین شیت به ثبت برسد.

 


-  مهدی رحمتی

 

چندمین نوبت جدایی از استقلال هم باعث نشد او از فرم مناسب خود فاصله بگیرد. رحمتی پس از اتفاقات عجیب استقلال در پایان لیگ هجدهم، تصمیم به جدایی گرفت و این بار شهر مورد علاقه اش را به عنوان مقصد برگزید. رحمتی از ابتدای فصل جدید به عنوان یک ستون قابل اعتماد در تیم شهر خودرو کار کرد و با نمایش ها و واکنش های خوب خود نقش پررنگی در نتایج این تیم بالانشین جدول لیگ برتر ایفا کرد. رحمتی به خصوص در نیم فصل اول لیگ نوزدهم خیره کننده ظاهر شد و تا قبل از تعطیلات میانه فصل، فقط 9 گل دریافت کرده بود. او همچنان در 39 سالگی یکی از بهترین دروازه بانان ایران و مدعیان جدول کلین شیت به شمار می رود. هرچند در هفته های اخیر در دوران جدیدی که شهر خودرو سپری می کند، کمی تمرکز گذشته را نداشته و حتی مشغول سرمربیگری در داخل زمین نیز بوده است. 

 

1474078


-  امیر عابدزاده

 

بعد از حضور در بازی های جام ملت های آسیا که همزمان با رقابت های باشگاهی در اروپا بود امیرعابدزاده جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم ماریتیمو از دست داد و حتی در ابتدای فصل جدید نیز ذخیره دروازه بان برزیلی تیم بود اما از هفته ششم بار دیگر به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و روند موفقیت آمیزی داشت. او در تیم قعرنشین ماریتیمو در ۱۹  بازی ۶ کلین شیت انجام داده است. نمایش های خوب او از زمانی که باردیگر به عنوان دروازه بان اول در ترکیب قرار گرفته باعث شد تا علاوه بر چند مرتبه حضور در تیم هفته، به عنوان بهترین دروازه بان ماه ژانویه انتخاب شود. او همچنین در جمع بهترین های نیم فصل اول لیگ پرتغال قرار گرفت.


با توجه به سطح مسابقات لیگ پرتغال و قدرت تیم ماریتیمو ، عابدزاده حتی در بازی هایی که منجر به شکست تیم هم شده چند عملیات نجات مهم داشته است. شاید بتوان گفت تا اینجا بهترین سال دروازه بانی امیر عابدزاده رقم خورده و ممکن است این باعث شود او بعد از دوری از لیست تیم ملی در زمان مارک ویلموتس، این بار توسط اسکوچیچ به تیم بازگردد.

 

1485594


-  حامد لک

 

تیم‌هایی که حامد لک در آنها حضور داشت، مثل سایر گزینه‌های شاغل در ایران بهترین دروازه‌بانی سال ۹۸ جزو بالای جدولی‌ها نیست، اما این دروازه‌بان به اندازه‌ای در نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز خوب کار کرد و در جلوگیری از شکست‌های این تیم ها و حضور آنها در میانه جدول موثر بود که نمی‌توانستیم از نام او برای انتخاب بهترین گلر سال عبور کنیم. حامد لک سال ۹۸ را با نساجی مازندران آغاز کرد و با ماشین‌سازی به پایان رساند؛ لک تقریبا در نیمی از بازی‌های رسمی نساجی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد تا به ماندن نساجی در سطح اول فوتبال ایران در نخستین سال لیگ برتری شدن کمک کند.

 

لک در نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه باشگاه‌های مختلفی ازجمله استقلال تهران قرار گرفت، اما نهایتا بعد از چهار سال دوباره به تبریز برگشت و این بار ماشین‌سازی را انتخاب کرد. این دروازه‌بان سابقا ملی‌پوش که یکی از عوامل اصلی نتیجه‌گیری ماشین‌سازی در این فصل به ویژه در بازی با تیم‌های بالای جدولی بوده، در حال حاضر بهترین پنالتی‌گیر فصل ۹۹-۹۸ محسوب می‌شود و کلین‌شیت‌های موثری به ویژه در بازی‌های حساس با پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور داشته است. او در دو مسابقه لیگ و جام حذفی نیز موفق شده پنالتی‌های حساسی از پرسپولیسی‌ها بگیرد که مجموع این عملکرد فوق‌العاده او طی امسال موجب حضورش در جمع بهترین گلرها شده است.

 


-  رشید مظاهری

 

دروازه بانی که طی چند سال اخیر مورد توجه تیم های مختلف بالانشین جدول لیگ برتر بود، سرانجام در تابستان 98 یک انتقال بزرگ را تجربه کرد و راهی تبریز شد. رشید فصل نوزدهم لیگ برتر را در چارچوب دروازه تراکتور خیره کننده آغاز کرد و تا هفته هفتم هیچ گلی دریافت نکرد. اما پس از این 7 کلین شیت متوالی، تراکتور کمی افت کرد و دروازه بان ملی پوش این تیم هم در این دوران یکی دو نمایش متزلزل داشت. با این حال مظاهری مثل چند فصل اخیر همچنان یکی از مطمئن ترین نگهبانان دروازه ها در لیگ برتر به شمار می آید و بارها دروازه تراکتور را مقابل حریفان نجات داده است. 

 

1476680

 

-  پیام نیازمند

 

بی تردید یکی از درخشان ترین عملکردها در سال 98 متعلق به پیام نیازمند بوده است. دروازه بان جوان سپاهان که یکی از پدیده های فوتبال ایران به حساب می آید، در اواخر فصل پیش در یک دیدار مقابل پدیده مشهد نمایشی خیره کننده و ماندگار از خود به جا گذاشت و بارها دروازه تیمش را نجات داد. علاوه بر این، در لیگ نوزدهم هم او مانند رشید مظاهری فصل را با کلین شیت های متوالی آغاز کرد. نیازمند توانست در 8 بازی متوالی ابتدای فصل کلین شیت کند و با احتساب کلین شیت های پایان فصل گذشته، رکورد گل نخوردن متوالی فوتبال ایران را که در اختیار سید حسین حسینی بود، به نام خود زد. این گلر جوان که از نفرات ثابت اردوی تیم ملی هم هست، همچنان نمایش های سطح بالای خود را در پیراهن سپاهان ادامه می دهد و فقط 12 گل در لیگ برتر دریافت کرده است. نیازمند حتی در روز تلخ آسیایی سپاهان هم که با شکست 3 گله برابر السد قطر همراه بود، هملکرد کم نظیری داشت و سیوهای فوق العاده ای در برابر مهاجمان قدرتمند و حرفه ای السد از خود به جا گذاشت. 

 

 

شما مخاطبان سایت ورزش سه هم علاوه بر نظرسنجی درج شده در صفحه اصلی سایت، در بخش نظرات ذیل این مطلب انتخاب های خود را برای عنوان بهترین دروازه بان سال 98 فوتبال ایران بیان کنید. طبعا هرچه این نظرات منطقی تر و به دور از فضای احساسی و هواداری باشد، در نهایت می توان اعتماد بیشتری به نتیجه آن داشت و فرد شایسته تری را به عنوان نفر برتر معرفی کرد.

دیدگاه‌ها