کد خبر : 1675255 | 06 فروردين 1399 ساعت 16:10 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

فصیحی: یک سال بیشتر می توانم برای توکیو تمرین کنم

دورخیز سریعترین دختر ایران براى صعود به المپیک

رکورددار دوی سرعت زنان ایران که برای کسب سهمیه المپیک توکیو دورخیز کرده بود، از تعویق یک ساله این رویداد ابراز خوشحالی می کند.

دورخیز سریعترین دختر ایران براى صعود به المپیک

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پیشرفت فوق العاده ای که فرزانه فصیحی در نیمه دوم سال 98 از خود نشان داد و 3 بار توانست در دوران حضورش در باشگاه پارتیزان بلگراد رکورد دوی سرعت ایران را جابجا کند، او به عنوان اولین دختر ایرانی سهمیه حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را به دست آورد. با این حال شیوع ویروس کرونا در چین، باعث تعویق یک ساله این رقابت ها شد.


با توجه به نزدیک شدن فرزانه فصیحی به رکوردهای جهانی، رییس کمیته ملی المپیک با دعوت از او، حمایتش را از دختر باد برای کسب سهمیه المپیک 2020 اعلام کرد. 


حالا بعد از یک ماه بلاتکلیفی به دلیل شیوع ویروس کرونا، خبر رسیده که المپیک یک سال به تعویق افتاده و فرزانه فصیحی هم از این اتفاق ابراز خوشحالی می کند.


فصیحی در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: فکر می کنم من بعد از شنیدن خبر تعویق المپیک، خوشحال ترین ورزشکار باشم. با این شرایط من می توانم یک سال بیشتر تمرین و پیشرفت کنم. من در مسیر خوبی برای به موفقیت قرار گرفتم و حالا می توانم برای رسیدن به المپیک بیش از قبل در این مسیر گام بردارم. من برای حضور در المپیک تمام تلاشم را به کار بسته بودم و برنامه ریزی دقیقی هم تا پایان تابستان داشتم، اما به دلیل شرایطی که در دنیا حاکم شده، برنامه هایم به تعویف افتاده است. الان با مربی و مدیربرنامه هایم در ارتباط هستم و برنامه های خودم را دنبال می کنم. برای تمرین هم حتی المقدور داخل خانه و گاهی اوقات هم در فضای باز کارم را دنبال می کنم تا انشالله هر چه زودتر ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم و برای المپیک آماده شوم.

 

1465740


وی درباره برنامه های آینده خود عنوان کرد: امسال، سال شلوغی برای من خواهد بود. مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان را در پیش دارم و باید در مسابقات انتخابی المپیک هم شرکت کنم. باید دید کنفدراسیون آسیا هم چه تصمیمی درباره مسابقات داخل سالن آسیا می گیرد. اگر قرار به برگزاری این مسابقه در سال جاری باشد، در آن رقابت ها نیز حضور پیدا می کنم. همانطور که می دانید من تنها دختر ایرانی هستم که ورودی مسابقات جهانی داخل سالن را دارم. به گفته فدراسیون جهانی این رقابت ها اسفند 99 برگزار می شود.


فصیحی در پایان گفت: منتظر تصمیم فدراسیون جهانی و اعلام دستورالعمل های جدید هستیم تا شرایط برای کسب سهمیه مشخص شود. رکوردهای ورودی را باید اعلام کنند و انشالله بعد از پایان ویروس کرونا استارت خودم را برای المپیکی شدن می زنم.

دیدگاه‌ها