کد خبر : 1677173 | 19 فروردين 1399 ساعت 13:05 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال کنار گذاشته شدن VAR از سری آ

رئیس دپارتمان داوران ایتالیا می‌گوید با از سر گیری سری آ به احتمال زیاد از VAR استفاده نخواهد شد چرا که استفاده از این سیستم احتمال مبتلا شدن داوران به کرونا را افزایش می‌دهد.

احتمال کنار گذاشته شدن VAR از سری آ

به گزارش "ورزش سه"، رئیس دپارتمان داوران ایتالیا می‌گوید زمانی که فصل جاری سری آ که در حال حاضر به دلیل بحران اپیدمی کرونا تعلیق شده، دوباره از سر گرفته شود به احتمال زیاد در ادامه رقابتها از VAR استفاده نخواهد شد چرا که داوران این سیستم ویدیویی در محیطی به مساحت دو متر مربع در کنار هم نشسته و فاصله لازم و ایمن برای محافظت از آنها در مقابل کرونا وجود ندارد.

 

1489502

 

مارچلو نیچی، رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفتگو با تلویزیون رای در این باره گفت:" ما امروز در اغلب موارد برای تیم سیستم VAR از فضاهای کوچک مثل ون‌ها استفاده می‌کنیم و داوران ویدیویی در محیطی به مساحت دو متر  مربع مشغول به  کار هستند. در شرایط همه‌گیری کرونا این فاصله از نظر سلامتی خطرناک است و می‌تواند باعث سرایت ویروس به آنها باشد".

 

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا همچنین از این شکایت داشت که در تصمیم‌گیری‌ها برای زمان از سر گیری سری آ از داوران هیچ نظری پرسیده نشده است.

 

نیچی با اشاره به اینکه داوران هم باید نظرات خود را درباره شرایط ادامه سری آ اعلام کنند گفت:" من هیچ پیشنهاد جدی‌ای که درباره داوران باشد و شرایط آنها را در نظر بگیرد ندیده‌ام. مسئولین باید این را بدانند که داوران با اینکه همیشه از قوانین و دستورالعمل‌ها تبعیت کرده‌اند ولی وقتی قرار است درباره مسائلی تصمیم‌گیری شود که سلامت آنها هم در میان است باید نظرات‌شان به حساب آورده شود".

 

 

دیدگاه‌ها