کد خبر : 1677820 | 23 فروردين 1399 ساعت 11:21 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

سهامی عام باشند با یک بیزینس پلن سه ساله؛

آخرین موانع خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

علیرضا صالح می‌گوید: پرسپولیس و استقلال برای واگذاری باید سهامی عام باشند.

آخرین موانع خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا صالح درباره خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال در شبکه شش توضیح داد: برند هر دو تیم باید در طبقات 45 گانه در «سازمان مالکیت معنوی» ثبت و ارزش‌گذاری شود؛ 45 طبقه پرسپولیس ثبت و توسط کارشناس ارزیابی شده اما برای استقلال 5 طبقه ثبت شده و هنوز قیمت گذاری نشده است. لوگوی این دو تیم باید انحصاری باشد و اینطور نشود که برند و لوگوی این دو تیم در صنایع غذایی به اسم کس دیگری باشد و فردا که واگذار کردیم یک گروه دیگری بخواهند از این استفاده کنند.

 

صالح رییس سازمان خصوصی سازمان درباره شکل انتقال گفت: ما دنبال این نیستیم که از طریق پاکت های مزایده ای را واگذار کنیم و می‌خواهیم از طریق بازار سرمایه پذیرش کنیم. اولین شرط برای پذیرش یک سهامی عام در بورس، یک بیزینس پلن سه گانه است. یعنی حتما خود باشگاه زمانی که حتی دولتی است، باید یک برنامه سه ساله را بیاید به بورس ارائه کند.

 

وی افزود: ما باید حتما از بازار سرمایه بفروشیم. وقتی یک شرکت در بازار بورس پذیرش شد، کشف قیمت کردند و مردم آمدند سهام اولیه را خریدند دیگر مدیر باید پاسخگو باشد و شفافیت داشته باشد. هر شرکتی که در بورس می‌رود باید ماهانه اطلاعاتش را منتشر کند.

 

رییس سازمان خصوصی سازی درباره حساب این دو باشگاه نیز اظهار داشت: ابهامات بسیار زیادی در حساب‌های بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با فدراسیون فوتبال و صندوق پیشکسوتان وجود دارد. هر دو باشگاه برای واگذاری باید سهامی عام باشند؛ پرسپولیس سهامی عام هست اما استقلال خاص است.

 

او عنوان کرد: ورزشگاه مرغوبکار به استقلال و درفشی‌فر به پرسپولیس منتقل شده و به دنبال این هستیم تا سند ساختمان دو باشگاه‌ را هم از مالکیت فدراسیون خارج کرده و به نام خود تیم‌ها بزنیم.

دیدگاه‌ها