کد خبر : 1677896 | 23 فروردين 1399 ساعت 15:57 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی عملکرد مهاجمان خارجی استقلال

شکنجه با گرو، درخشش با شیخ دیاباته(آنالیز)

دیروز در مطلبی ویژه عملکرد مهاجمان خارجی دو فصل اخیر پرسپولیس بررسی شد و امروز نوبت مهاجمان خارجی استقلال است

شکنجه با گرو، درخشش با شیخ دیاباته(آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یک و نیم فصل اخیر 5 مهاجم خارجی داشته و استقلال 4 تا. در این مطلب عملکرد این 4 مهاجم خارجی در لیگ برتر ایران بررسی می شود.


باشگاه استقلال قبل از اغاز فصل گذشته ماجراهای پیچیده ای با تیام داشت. درحالیکه گفته میشد خود شفر با این مهاجم گلزن مذاکره کرده تا او را در استقلال نگه دارد، سرانجام این بازیکن از استقلال جدا شد. شفر به جای تیام، الحاجی گرو را جذب کرد؛ فورواردی که استقلالی ها چند بازی منتظر ماندند تا درخشش تیام را تکرار کند، اما این بازیکن که در جریان بازی از فیزیک تنومند خود برای کنترل توپ استفاده می کرد، چندان چارچوب شناس نبود و در 8 بازی یک گل هم نزد تا استقلال با او تسویه حساب کند و نامش را از لیست نیم فصل دوم خارج کند. متوسط نمره فنی گرو در سایت یازده 6.41 بود.

 

 

منشا و ایسما؛ 4 گل در نیم فصل دوم

 

استقلال برای بازگشت به کورس قهرمانی لیگ برتر و حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان اسیا، در نیم فصل چند خرید انجام داد و دو مهاجم خارجی جذب کرد. منشا که نامش از لیست پرسپولیس خارج شده بود، خیلی زود با استقلال به توافق رسید . ایسما هم که سابقه بازی در نیس فرانسه، ریو آوه پرتغال، الاتفاق عربستان و پاختاکور ازبکستان را داشت، استقلالی شد. این دو مهاجم شروع خوبی در استقلال داشتند و بخش اصلی چهار گلی که در اینفوگرافی سایت یازده از این دو بازیکن در لیگ برتر می بینیم، در بازیهای ابتدایی شان به ثمر رسید. منشا در بازی با فولاد در اهواز یک گل زیبا به ثمر رساند اما در ادامه افت کرد و جتی نیمکت نشین شد. پست بازی ایسما هم توسط شفر چندین بار تغییر کرد و او را در وینگر راست و چپ دیدیم. ایسما هم به تدریج در گلزنی دچار مشکل شد، تا چایی که پس از پایان فصل باشگاه استقلال تمایلی به تمدید قرارداد هیچ یک از این دو مهاجم نداشت. ایسما در حالی متوسط نمره 6.87 را در 12 بازی لیگ برتری در سایت یازده ثبت کرد که 3 گل زد و یک پاس گل داده بود. منشا هم در 13 بازی، یک گل و دو پاس گل را ثبت کرد و متوسط نمره اش در سایت یازده 6.90 بود. در واقع دو مهاجم افریقایی استقلال عملکردی نزدیک به هم داشتند.

 

 

1490242

 

 

زنده شدن خاطره تیام

 

دیاباته فورواردی بود که در همان روزهای نخست پیوستن اش به استقلال، حواشی رسانه ای زیادی حول نامش ایجاد شد. چون گابریل کالدرون هم قصد جذب او را داشت، به خصوص که چند سال قبل کالدرون زمانی که در لیگ قطر مربیگری می کرد، دیاباته مقابل تیمش بازی کرده بود و از شکل بازی این مهاجم خوشش می آمد. با این حال دیاباته با نظر استراماچونی استقلالی شد و هرچند در هفته های ابتدایی چندان اماده نبود اما به تدریج تبدیل به خطرناک ترین مهاجم لیگ شد. دیاباته چندین بازی لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داده، با این حال در 13 بازی 8 گل زده، یک پاس گل داده و متوسط نمره اش در سایت یازده 7.31 است. تعداد گلهای لیگ برتری دیاباته، دقیقا دو برابر مجموع گلهای گرو، ایسما و منشا در فصل گذشته لیگ برتر است و یکی از دلایل اصلی زهردار شدن خط حمله استقلال در مقایسه با فصل گذشته، همین انتخاب درست مهاجم خارجی است. استقلال حالا چالشی مشابه روزهای پایانی حضور تیام را تجربه می کند؛ آن هم موضوع حفظ دیاباته برای فصل اینده است. مهاجمی که در محوطه جریمه ضربات خشک و محکمش گاهی مهارناپذیر به نظر می رسد.

 

1475615

دیدگاه‌ها