کد خبر : 1677902 | 23 فروردين 1399 ساعت 16:20 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

به دلیل کرونا تمرین در جاده ندارم

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: رقبا ۵برابر ما مسابقه می‌دهند

ملی‌پوش دوچرخه سواری ایران گفت: از آنجا که به همه مردم گفته‌ایم در شرایط ویروس کرونا در خانه بمانند بنابراین خود من هم تمرینات در جاده را انجام نمی‌دهم و در خانه تمرین دارم.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: رقبا ۵برابر ما مسابقه می‌دهند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سعید صفرزاده درباره انجام تمرینات خود در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان کرد: تمرین جاده ندارم و در خانه تمرین با دستگاه و بدنسازی انجام می‌دهم. شرایط این را دارم به جاده‌هایی بروم که خلوت هستند و تمرین کنم اما چون از همه مردم می خواهیم در این شرایط شیوع ویروس کرونا از خانه خارج نشوند، بنابراین جائز نیست خود من به شخصه بیرون بروم. از این رو فعلا تمرینات دوچرخه سواری در جاده را ندارم.

 

صفرزاده در مورد اینکه چگونه می‌توان از تعویق المپیک استفاده کرد تا رکابزن اعزامی به توکیو عملکرد قابل قبولی داشته باشد، تاکید کرد: گزینه های اعزام به المپیک، خودشان در آن حد هستند که تمرینات کاملی انجام دهند . در این میان فدراسیون باید ازفرصت استفاده کند و تمهیداتی را در نظر بگیرد تا ورزشکاران کاملا آماده شوند و در نهایت بهترین گزینه راهی المپیک شود و بتواند نتیجه قابل قبولی کسب کند.

 

او ادامه داد: اردوها  تا حدی در آمادگی ملی پوشان تاثیر دارند اما اصل، حضور در مسابقه است. تا وقتی ورزشکار در مسابقه شرکت نکند به اوج آمادگی نمی رسد. در حال حاضر رقبای ما در سطح آسیا ۵ برابر ما در مسابقات و تورها حضور دارند. حالا من تیم باشگاهی دارم اما کسانی که تیم ندارند شاید یک هفتم رقبای آسیایی خود در مسابقات شرکت نمی کنند.  در این شرایط هم نباید انتظار زیادی از آنها داشت.

 

ملی پوش دوچرخه سواری با اشاره به مشکل تجهیزات برای آماده شدن جهت حضور در المپیک تصریح کرد:  تجهیزات و قطعات دوچرخه سواری معضل دیگری است. آنها گران هستند و باید با ارز تهیه کرد. با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر هم تهیه انها برای فدراسیون مشکل است بنابراین باید فکر اساسی در این مورد شود و از اسپانسر ها کمک گرفت. من با وجود اینکه قهرمان ایران شدم و اسپانسر دارم اما از دوچرخه سال ۲۰۱۵ استفاده می کنم. البته در تیم چینی ام دوچرخه ها به روز هستند اما داخل ایران دوچرخه ام مربوط به سال ۲۰۱۵ است. اکثر رکابزنان دیگر ایران هم از جیب خودشان تجهیزات و لوازمی که احتیاج دارند را تهیه می کنند.

دیدگاه‌ها