کد خبر : 1678802 | 28 فروردين 1399 ساعت 09:49 | 10.5K بازدید | 1 دیدگاه

او کیفیت دفع توپ بالایی دارد؛

قطبی: بیرانوند یک دروازه‌بان کامل در آسیا است

افشین قطبی می‌گوید که علیرضا بیرانوند یک دروازه کامل است که کیفیت دفع توپ بالایی دارد و به خوبی می‌تواند توپ را بین هم تیمی هایش پخش کند.

قطبی: بیرانوند یک دروازه‌بان کامل در آسیا است

به گزارش "ورزش سه"، پس از این که علیرضا بیرانوند به عنوان برترین بازیکن آسیایی جام های جهانی انتخاب شد، وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سراغ افشین قطبی رفت تا در این باره گفتگویی با سرمربی سابق تیم ملی ایران و تیم های پرسپولیس، LA گلکسی، بوریرام یونایتد و... انجام دهد. در معرفی قطبی آمده که وی سابقه حضور در جام جهانی 2002، جام ملت های 2011 و... را دارد.

 

سرمربی کنونی تیم شیجیاژوانگ درباره نظرسنجی AFC گفت: هر بازیکن نقش بسزایی در مسابقات ایفا می‌کنند و شاید انتخاب یکی از آن ها ناعادلانه باشد چرا که دارای خصوصیات و قدرت های مختلفی هستند. آن ها باتوجه به مشارکت در عملکرد تیم های ملی خود در داخل زمین و خارج از آن بهترین بازیکن فوتبال آسیا شده اند.

 

وی درباره پارک جی سونگ و تیم کیهیل عنوان کرد: پارک جی سونگ نقش پررنگی در صعود کره جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی 2002 داشت. او مقابل پرتغال گلزنی کرد تا تیمش به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود و در مجموع سبب شد تا کره فوتبال پرانرژِی ای را به نمایش بگذارد. پارک در جام جهانی 2006 به تیم فرانسه گلزنی کرد که تا فینال هم پیش رفت و عامل کسب امتیاز کره از فرانسه بود. دیرپایی و استقامت و موفقیت تیم کیهیل به تنهایی درباره او صحبت می‌کنند، کیهیل یکی از بهترین بازیکنان در محوطه جریمه بود و ضربات سر برق آسایش وی را در سطح جهانی از بسیاری مهاجمان جدا می‌کرد.

 

افشین قطبی در مورد علیرضا بیرانوند که بیشرترین رای را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: علیرضا بیرانوند بهترین دروازه بان آسیا است. حضور و شخصیت او در کنار کیفیت دفع توپ و انتقال آن به بازیکنان باعث می‌شود تا بهترین دروازه‌بان آسیا باشد. عملکرد وی در جام جهانی 2018 سبب شد تا ایران در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرد.

 

قطبی که سابقه کار در ژاپن را دارد، به تمجید از کیسوکه هوندا و ضربات پای چپ او پرداخت و در پایان با اشاره به ضربات پشت پای سامی الجابر، گلزنی های او را خاطره انگیز قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها