کد خبر : 1680901 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 11:10 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

آلمان‌ها بی‌صبرانه در انتظار شروع فوتبال

پروتکل کرونایی بوندس‌لیگا؛ هم سخت، هم آسان

مارکا صفحه اول خود را به پروتکل ضدکرونای بوندس‌لیگا اختصاص داده و می‌گوید در صورت مثبت بودن تست هر بازیکن، او به تنهایی قرنطینه شده و لیگ به کار خود ادامه خواهد داد.

پروتکل کرونایی بوندس‌لیگا؛ هم سخت، هم آسان

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا امروز صفحه اول خود را به پروتکل طراحی شده بوندس‌لیگا برای شروع دوباره فصل جاری اختصاص داده و می‌گوید بوندس‌لیگا از بسیار جهات همیشه جزء اولین‌ها بوده و حالا هم احتمالا اولین لیگ اروپایی خواهد بود که بعد از بحران کرونا، رقابتهایش را از سر خواهد گرفت. بوندس‌لیگا با استفاده از آمار خوب تلفات و مبتلایان در آلمان، یعنی رقم 6هزار درگذشته در کشوری 83 میلیون نفری، قصد دارد زودتر از سایر لیگهای بزرگ اروپایی، برگزاری مسابقات را آغاز کند.

 

1493350

 

مارکا می‌گوید همانطور که از آلمانی‌ها انتظار می‌رفت بوندس‌لیگا از چند هفته قبل و بسیار جلوتر از دیگر کشورها، پروتکلی طراحی کرده تا در زمان شروع مجدد رقابتهایش در تاریخ 26 اردیبهشت یا 2 خرداد، ادامه لیگ بر اساس آن اجرایی شود. پروتکلی بسیار دقیق و جزئی که سعی کرده همه چیز را در نظر بگیرد.

 

این پروتکل که توسط نشریه اشپیگل منتشر شده ولی هنوز تایید رسمی ندارد شامل 41 صفحه است. اما جالب‌ترین بخش این پروتکل پاسخ به این سوال مطرح روزهای اخیر است که اگر در جریان مسابقات تست کرونای یک بازیکن مثبت شود، چه خواهد شد؟

 

بوندس‌لیگا به صراحت می‌گوید در صورتی که تست کرونای یک بازیکن مثبت باشد، بازیکن مورد نظر قرنطینه شده و سپس با رعایت تمهیدات ایمنی لازم برای دیگران، مسابقات طبق روند عادی خود ادامه پیدا خواهد کرد. البته در این پروتکل دستورالعمل‌های متعددی برای مواجهه با این شرایط گنجانده شده که مارکا می‌گوید به بحث و جدل بین باشگاه‌ها منجر شده است. از جمله این دستورالعمل‌ها مارکا به اینها اشاره کرده: فاش نکردن نام بازیکن، قرنطینه کردن فوری او، بررسی مجدد ایمنی محیط، گزارش فوری علائم بیماری از طرف سایر بازیکنان.

 

1493349

 

مارکا می‌گوید بوندس‌لیگا می‌داند که چاره‌ای جز پذیرش زندگی با ویروس نیست و با توجه به اینکه کرونا دست کم تا ماه‌ها در کنار ما زندگی خواهد کرد، باید راهی برای زندگی با آن پیدا کنیم. بر اساس این پروتکل، در صورت گرفتار شدن یک بازیکن، مربی، دستیار یا داور به کرونا، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه دیگری درباره نحوه رسیدگی به بیماری او در پروتکل پیشنهادی بوندس‌لیگا آمده است.

 

در صورتیکه شخص مبتلا به ویروس، علائمی نداشته باشد دو هفته قرنطینه خواهد شد و در این مدت در خانه تمرین خواهد کرد. اما در صورتیکه شخص مبتلا دارای علائم بیماری باشد، تا زمان رفع این علائم در قرنطینه کامل به سر می‌برد و بعد از رفع کامل این علائم هم چهار روز دیگر در قرنطینه باقی خواهد ماند.

 

تستهای متعدد

تعداد تستهای کرونا در آلمان به زودی به مرز 8 میلیون خواهد رسید و گفته می‌شود بوندس‌لیگا قصد دارد 20هزار کیت تست کرونا در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد. البته این موضوع باعث شده بوندس‌لیگا و دولت آلمان هم مثل انگلیس و اسپانیا به رفتار تبعیض‌آمیز به نفع فوتبالیست‌ها متهم شوند و بسیاری از مردم این تبعیض را در شرایطی که بسیاری از افراد عادی دسترسی به تست ندارند، اقدامی غیراخلاقی توصیف کنند.

 

1493351

 

98 نفر مجاز به حضور در ورزشگاه

در پروتکل بوندس‌لیگا درباره افرادی که در هر بازی مجاز به حضور در ورزشگاه هستند به دقت توضیح داده شده است. بر این اساس حداکثر کسانی که اجازه حضور در استادیومها را خواهند داشت 98 نفر خواهد بود که همه آنها وظیفه‌ای در قبال برگزاری بازی دارند.

 

از دیگر موارد پروتکل می‌توان به کنترل کردن ناحیه دوش‌ها در رختکن، انجام تمرینات بدنسازی با دستکش، ممنوعیت سونا و نوشتن نام هر بازیکن روی بطری آب مختص به او و عدم استفاده از بطری‌های آب یک بار مصرف اشاره کرد.

 

 

دیدگاه‌ها