کد خبر : 1681921 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 22:04 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

​​​​​​​زیرساخت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس فراهم نیست؛

​​​​​​​زنوزی: ما را راحت بگذارند و مشکل ایجاد نکنند

​​​​​​​مالک باشگاه تراکتور توضیحاتی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و مشکلاتی که برای‌شان وجود دارد، مطرح کرد.

​​​​​​​زنوزی: ما را راحت بگذارند و مشکل ایجاد نکنند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا زنوزی در مصاحبه با برنامه «فوتبال تعطیل نیست»، درباره توجه دولت به باشگاه‌های خصوصی و اهمیت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس ابراز کرد: فکر نمی‌کنم الان زیرساخت‌هایی وجود داشته باشد که بخش خصوصی بیاید و این تیم‌ها را مدیریت و اقتصادی کند و بچرخاند؛ انجام این کار خیلی سخت است. مگر اینکه یک سری راه‌ها را باز کنند و کارهایی انجام دهند تا بخش خصوصی بتواند برنامه‌اش را اجرا کند.

 

او تصریح کرد: من اگر تراکتور را گرفتم، به عشق تراکتوری‌ها و مردم شهرم آمدم. هر شهری هم یک تماشاگر تراکتور داشته باشد، آنجا شهر من است.

 

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خدماتی از دولت بخاطر خصوصی بودن باشگاه‌اش دریافت کرده است یا خیر، گفت: ما که چنین چیزی ندیدیم! اگر شما دیدید، بگویید تا ما استفاده کنیم.

 

زنوزی در خصوص اینکه چه امکاناتی باید از سوی دولت به آنها داده شود، عنوان کرد: ما را راحت بگذراند و یک سری کارهایی که نباید انجام بدهند را نکنند تا مشکلات‌مان حل شود. باید از بالا به پایین بیاییم. باید بگوییم پول فوتبال از کجا تأمین می‌شود؟ اگر ۱۶ باشگاه در لیگ برتر یا ۱۸ باشگاه در لیگ یک نباشند، اصلا فوتبالی وجود دارد؟ چرا وقتی باشگاه‌ها هزینه فوتبال ایران را پرداخت و تأمین می‌کنند، رئیس فدراسیون توسط جایی غیر از خارج باشگاه‌ها انتخاب شود؟

 

او یادآور شد: چند روز قبل به آقای نبی گفتم که شما باید ۵۱ درصد آرای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را به باشگاه‌ها بدهید چون هزینه‌های فوتبال ایران را باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند. متاسفانه هزینه فوتبال را باشگاه‌ها می‌دهند ولی رئیس فدراسیون توسط شخص دیگری انتخاب می‌شود. ما باید از آن بالا شروع کنیم و به پایین بیاییم. نمی‌شود از پایین به بالا اصلاح کرد. بعضی مسائل باید از بالا به پایین اصلاح شود.

 

مالک باشگاه تراکتور اضافه کرد: الان که می‌خواهند اساسنامه فدراسیون را اصلاح کنند، ۷۰ رای را به ۹۱ رای تبدیل کردند ولی فقط ۲۰ درصد رای باشگاه‌ها را اضافه کردند؛ از یک طرف، ۳۷ درصد تعداد آرا را بالا بردند ولی از این سمت، فقط ۲۰ درصد را به باشگاه‌ها اختصاص دادند. یعنی از ۲۰ رای، تنها ۵ رای را به باشگاه‌ها دادند، در حالی که هزینه فوتبال را همین باشگاه‌ها می‌دهند. انتخاب رئیس فدراسیون نیز باید با ۵۱ درصد آرای باشگاه‌ها انجام شود.

دیدگاه‌ها