کد خبر : 1682477 | 17 اردیبهشت 1399 ساعت 22:06 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

او باید مدیر فنی باشد؛

کارخانه: ولاسکو را سرمربی تیم ملی نکنید

سرمربی سابق شهرداری ارومیه و بانک سرمایه معتقد است نباید خولیو ولاسکو را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

کارخانه: ولاسکو را سرمربی تیم ملی نکنید

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با شبکه ورزش با بیان اینکه حس مربیگری خیلی قوی در ولاسکو وجود دارد، اظهار کرد: تجربه‌ی یک مربی یعنی اینکه او روزهای سخت را پشت سر گذاشته باشد؛ آقای ولاسکو المپیک، قهرمانی جهان، لیگ جهانی و ... را پشت سر گذاشته و مثل یک میوه رسیده است.

 

او با بیان اینکه ولاسکو یک مربی مطلع محسوب می‌شود، ابراز کرد: اگر بعد از ۳۷ سال مربیگریِ من بگویید مربیگری را در دو جمله خلاصه کن، می‌گویم که این مهم را در آقای ولاسکو دیدم. می‌گویم مربی‌ای موفق خواهد بود که اگر تیمش برنده یا بازنده می‌شود، دلیل‌اش را بداند. آقای ولاسکو به درجه‌ای از مربیگری رسیده بود که می‌دانست تیمش چرا فلان نتیجه را گرفته است.

مربی با تجربه والیبال ایران اضافه کرد: بنده اعتقاد دارم آقای ولاسکو باید به‌عنوان مدیر فنی به کمک تیم ملی والیبال بیایند، نه سرمربی. اگر به‌عنوان سرمربی انتخاب شود، در اینجا ماندگار و گرفتار خواهد شد.

 

کارخانه با بیان اینکه نباید مربی ایرانی را بسوزانیم، عنوان کرد: باید بسترهای لازم برای حضور مربی ایرانی در تیم ملی والیبال فراهم شود و کسی را انتخاب کنیم که کارنامه قابل دفاعی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در یک پیروزی ۶۰  درصد بازیکنان نقش دارند، گفت: رُکن اصلی یک مسابقه، بازیکنان هستند؛ هر مربی‌ای که انتخاب می‌شود، بازیکن باید او را قبول داشته باشد. فدراسیون نیز ۲۰ درصد نقش دارد و باید حمایت‌اش را از مربی و بازیکن داشته باشد. مربی هم ۲۰ درصد در بازی‌ها نقش دارد، پس نقش بازیکنان از همه پُررنگ‌تر است.

 

سرمربی سابق شهرداری ارومیه ادامه داد: مربی‌ای را در تیم ملی می‌خواهیم که پُرانرژی باشد و به تیم خود عشق بورزد. باید بازیکن وقتی می‌بیند مربی حس و انرژی قوی دارد، او هم با عطش بیشتر به عرصه مسابقه بیاید. مربی باید به خود ایمان و باور داشته باشد و از هیچ چیز نترسد.

دیدگاه‌ها