کد خبر : 1684664 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 15:45 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

اعتقاد سرمربی سابق تیم ملی به تعطیلی بازی های لیک

کرونا باعث شد درباره بانوان هم حرف زده شود

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است قطع بازی های لیگ برتر بانوان بهترین اتفاقی است که این روزها می تواند بیفتد.

 کرونا باعث شد درباره بانوان هم حرف زده شود

به گزارش "ورزش سه"، مریم ایراندوست که در ماه های پایانی سال 98 او را برخلاف همیشه روی نیمکت تیمی غیر از ملوان بندرانزلی می دیدیم این روزها در زادگاه مادری خود به برگزاری بازی های خانوادگی و همیشگی مشغول است. او یکی از کسانی است که معتقد است بهترین اتفاق این روزها اعلام پایان بازی های لیگ برتر بانوان است.

 

سرمربی تیم هیات فوتبال البرز درباره شرایط فعلی فوتبال بانوان گفت: فکر می‌کنم برای اولین بار است که می بینم چالشی در رابطه با فوتبال بانوان به وجود آمده که این بازی ها قطع شود یا نه ادامه پیدا کند. واقعا نمی دانم بگویم که خوشحالم یا ناراحت، هرچه که هست این روزها کرونا باعث شده در کنار بازی آقایان، در حد یک چالش خیلی سطحی به فوتبال بانوان نیز دقت می شود و درباره آن حرف زده می شود که باید قطع شود یا ادامه پیدا کند.

 

او دراین‌باره ادامه داد: به‌هرحال پیش‌ازاین و در سال‌های قبل ما دیده بودیم که اتفاقات زیادی در فوتبال بانوان می‌افتاد اما اصولاً کک کسی نمی‌گزید تا بخواهد درباره آن صحبت کند. درست است که امسال موضوع شیوع ویروس کرونا باعث قطع این بازی‌ها شده و طبیعی است وقتی حرف‌وحدیث درباره برگزاری بازی آقایان بالا می‌گیرد در این کنار به بازی خانم‌ها نیز در حد یک سؤال پرداخته شود. چرا کسی سال گذشته حرفی به میان نیاورد که موضوع بازی‌های تیم ملی باعث تعطیلی دو ماه و نیمه رقابت‌ها شده بود و برگزاری لیگ را تا سر حد ممکن به درازا کشاند و به همین دلیل بدترین اتفاقات برای تیم‌هایی که بضاعت زیادی نداشتند افتاد.

 

سرمربی سابق تیم ملی درباره ادامه و یا لغو بازی‌های لیگ برتر بانوان گفت: با توجه به طولانی شدن تعطیلات من فکر می‌کنم عاقلانه‌ترین و بهترین تصمیم لغو قطعی بازی‌هاست. به‌هرحال تیم‌ها تمریناتی در ماه‌های اخیر نداشتند و طبیعتاً حالا آمادگی برای بازی ندارند. همین موضوع موجبات مصدومیت فراوان بازیکنان را فراهم می‌کند. در سوی دیگر تیم شهرداری بم به‌عنوان تیمی که در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد امتیازات خوبی جمع کرده و توانسته اختلاف خود را با رقبا را زیاد کند. با این حساب تکلیف در بالا و پایین جدول مشخص است. شاید بشود گفت رقابت در لیگ برتر بانوان تنها در میانه جدول رده‌بندی بود که تیم‌ها بتوانند با برتری برابر یکدیگر یکی دو پله وضعیت خود را ارتقا دهند.

 

 ایراندوست در ادامه صحبت‌های خود درباره لزوم پایان بازی‌های لیگ گفت: نکته دیگری که باید در نظر داشته باشیم بی‌انگیزگی مفرط در میان تیم‌هایی که قرار است به‌عنوانی دست پیدا کنند. تیمی مانند ملوان بندر انزلی چهار، پنج سال به‌عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان کار خود را تمام می‌کرد اما کدام‌یک از آن عناوین موجب شد این تیم بتواند استفاده کند؟ به قهرمانی و نایب‌قهرمانی بانوان بهاداده می‌شود، نه سهمیه‌ای برای لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و بدتر از همه اینکه تیم ملی هم وجود خارجی ندارد تا بازیکنان بتوانند به انگیزه آن بازی کنند.

 

دیدگاه‌ها