کد خبر : 1685571 | 04 خرداد 1399 ساعت 17:12 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

سایه کرونا بر سر رقابت های لیگ برتر

گل گهر؛ دینامودرسدنِ فوتبال ایران

مثبت اعلام شدن تست کرونای 10 تن ازاعضای تیم گل گهر اعم از بازیکن و اعضای کادرفنی و اجرایی شوک بزرگ اولین روزهای برداشته شدن تعلیق تمرینات تیم ها بود.

گل گهر؛ دینامودرسدنِ فوتبال ایران

به گزارش" ورزش سه"، بعد از اعلام سازمان لیگ برتر برای شروع تمرینات ، تیم ها موظف به انجام تست های کوید-19 شدند و در حالی که زمزمه هایی از ابتلای بازیکنان و عوامل برخی از تیم ها در برخی از آزمایش ها به گوش می رسید مهمترین خبر مثبت اعلام شدن تست 10 نفر از اعضای تیم گل گهر بود.


خبری که شب گذشته به صورت غیررسمی منتشر شده و امروز صبح تقریبا رسمی شد. گل گهری ها که اول این هفته تست PCR که تست الزامی پروتکل سازمان لیگ بود را دادند ، حالا در شرایط خاصی قرار گرفته اند. با وجود آنکه هنوز سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی اسامی را اعلام نکرده اند اما گفته می شود تست 6 بازیکن ، 2 عضو کادرفنی ، سرپرست و آشپز تیم مثبت بوده است.


مجید جلالی صبح امروز در کمپ تمرینی این تیم حضور پیدا کرد و کادرپزشکی خیلی سریع بازیکنان و کادرفنی که نتیجه تستشان مثبت بود را قرنطینه کردند.


با این وجود و در شرایطی که دغدغه اصلی باشگاه گل گهر در حال حاضر سلامت اعضای این تیم است باید منتظر اظهارنظر رسمی سازمان لیگ درباره باشد چرا که در پروتکل بهداشتی که سازمان لیگ پیش از شروع مسابقات در اختیار باشگاه ها قرار داده بود یک بندجنجال برانگیز وجود داشت و آن اینکه درصورت وجود بیش از پنج نفر با علائم مثبت یا مثبت شدن تست های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد، فعالیت تیم مربوطه تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد موضوعی که می تواند پایه های تعطیلی مسابقات لیگ برتر امسال را بریزد چرا که در حال حاضر نتیجه تست بسیاری از تیم ها هنوز اعلام نشده است و این احتمال وجود دارد که چنین مشکلی برای دیگر تیم ها نیز وجود داشت باشد.


نکته اینجا است که در فوتبال آلمان تیم دینامودرسدن با وجود شروع مسابقات وقتی تست 5 بازیکن و کادرفنی این تیم مثبت اعلام شد کاملا به قرنطینه رفت و  حاضر نشد مقابل هانوفر بازی کند. موضوعی که منجر به تعلیق حضور این تیم در بوندسلیگا نشده است.


با این وجود گل گهری ها که از تست های گرانقیمت ایتالیایی برای تشخیص کوید-19 استفاده کرده بودند در حال حاضر بازیکنان مبتلا را در کمپ تمرینی تیم تحت تدابیر بهداشتی قرنطینه کرده اند هرچند این بازیکنان در روزهای تست علائم و مشکل خاصی نداشته اند. دیگر بازیکنان این تیم نیز در جایی دیگر اسکان داده شده اند.

 

1498566

 


موضوع قابل ذکر دیگر اینجا است که براساس راهنمای گام دوم مقابله با کوید-19 در فوتبال که بازیکنان یا عواملی که به کرونا مبتلا باشند تنها بعد از طی دوران درمان و دریافت تاییدیه سلامت می توانند در تیم حضور داشته باشند.


با این تفاسیر و در حالی که به نظر می رسد این تنها نمونه های مثبت در میان تیم های لیگ برتری نباشد آیا کرونا می تواند آینده رقابت های لیگ برتر نوزدهم و همچنین لیگ دسته یک فوتبال ایران را تحت تاثیرقرار داده و مسابقات تعطیل شود؟

دیدگاه‌ها