کد خبر : 1686104 | 07 خرداد 1399 ساعت 10:32 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

روز ناکامی همه ستاره‌ها؛ یک چیپ و دیگر هیچ

درس کلاسیکر به پدیده‌ها: بی ‌تجربه نمی‌شود بزرگ بود

در بازی کلاسیکر دیروز بر خلاف همه انتظارها، جیدون سانچو و ارلینگ هالند نتوانستند خودی نشان بدهند و در نهایت ضربه چیپ تماشایی کیمیش بود که سه امتیاز مهم را به حساب بایرن واریز کرد.

درس کلاسیکر به پدیده‌ها: بی ‌تجربه نمی‌شود بزرگ بود

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند دیروز در مهمترین بازی فصل بوندس‌لیگا به مصاف هم رفتند و در نهایت ضربه چیپ استثنایی جاشوا کیمیش مدافع بایرن مونیخ بود که سه امتیاز مهم بازی را به حساب باواریایی‌ها واریز کرد. بایرن حالا با هفت امتیاز اختلاف نسبت به زردپوشان وستفالیا صدرنشین بوندس‌لیگا است.

 

جدال بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند بر خلاف انتظارها شاهد درخشش خارق‌العاده ستاره‌هایی مثل لواندوفسکی و ارلینگ هالند نبود و پدیده‌ای مثل جیدون سانچو هم نتوانست نتیجه این بازی را به شکل دیگری، به نفع تیمش رقم بزند. مهمترین نکات این بازی را در ادامه مرور می‌کنیم:

 

جیدون سانچو نتوانست انتظارها را برآورده کند

هواداران پدیده جوان انگلیسی از عملکرد او در نیمه دوم این بازی ناامید شدند. کاملا مشخص بود که سانچو از نظر آمادگی بدنی در شرایط ایده‌آل به سر نمی‌برد و به همین خاطر بود که لوسین فاوره سرمربی‌اش تصمیم گرفت در بزرگترین بازی فصل دورتموند او را تنها 45 دقیقه به میدان بفرستد.

 

1499164

 

سانچو در این نیمه بر خلاف انتظار نتوانست تاثیر قابل توجهی بر بازی بگذارد و جوانی و بی‌تجربگی او هم در مقابل بایرن مونیخ به چشم می‌آمد.

 

آلفونسو دیویس، پدیده واقعی بازی

درحالیکه همه انتظار درخشش جیدون سانچو را داشتند، یک جوان دیگر، آلفونسو دیویس کانادایی از بایرن مونیخ بود که در این دیدار درخشان ظاهر شد. دیویس که اولین بازی خود برای تیم بزرگسالان بایرن را در همین فصل انجام داده در دیدار بزرگ دیروز یک سر و گردن از بقیه ستاره‌های جوان دو تیم برتر بود.

 

1499159

 

ستاره 19ساله بایرن سرشار از انرژی بود و جناح چپ بایرن مونیخ را در سیطره خود داشت. دیویس در نیمه اول هم با یک حرکت عالی و به موقع مانع گلزنی ارلینگ هالند شد.

 

مدافعین کهنه‌کار ارزش خود را ثابت کردند

در روزی که همه نگاه‌ها به پدیده‌های جوان دو تیم دوخته شده بود نمی‌توان فراموش کرد که متس هوملس و ژروم بواتنگ، دو مدافع کهنه‌کار دو تیم چه نقش مهمی در کم بودن تعداد گلهای رد و بدل شده در این بازی ایفا کردند.

 

1499163

 

هوملس و بواتنگ نشان دادند تجربه بالا می‌تواند برای یک مدافع چقدر باارزش باشد. آنها در لحظات مهم بازی دفاعی بی‌نقص در مقابل مهاجمین حریف داشتند و روی تنها گل بازی هم بیشتر دروازه‌بان دورتموند رومن بورکی مقصر بود تا خط دفاعی این تیم و متس هوملس.

 

1499162

 

 

ارلینگ هالند، ستاره‌ای که در بازی گم شد

پیش از شروع کلاسیکر دیروز، بسیاری از نگاه‌ها متوجه رقابت دو مهاجم اصلی دو تیم، لواندوفسکی و ارلینگ هالند بود. درخشش پدیده نروژی در بازی‌های اخیر تیمش باعث شده بود همه انتظار داشته باشند خط دفاعی و دروازه‌بان بایرن روز سختی را تجربه کنند.

 

1499161

 

اما در عمل هیچ چیز مطابق انتظار هالند پیش نرفت. او در تمام دقایق بازی منزوی به نظر می‌رسید و به ندرت توانست موقعیتی حتی نزدیک به گلزنی پیدا کند. البته اگر بازی ارلینگ هالند در کلاسیکر دیروز را بسیار بد ارزیابی کنیم، در حق او بی‌انصافی کرده‌ایم. با اینحال نمایش هالند نشان داد او برای درخشش در نبردی با این ابعاد، فاقد تجربه و پختگی لازم است.

 

پدیده 19ساله دورتموند در نهایت درحالیکه مصدوم شده بود لنگ لنگان زمین را ترک کرد و این عملا نقطه پایان امیدهای زردپوشان دورتموند برای بازگشت و تغییر دادن نتیجه بود.

 

 

دیدگاه‌ها