کد خبر : 1687658 | 15 خرداد 1399 ساعت 11:30 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

تهدید دولت فرانسه توسط لیون؛ اقدام قانونی می‌کنیم

رئیس باشگاه لیون تهدید کرد در صورت پا برجا ماندن تصمیم فرانسه برای تعطیلی کامل لیگ1 علیه حکومت این کشور دست به اقدام قانونی خواهد زد.

تهدید دولت فرانسه توسط  لیون؛ اقدام قانونی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون اعلام کرد همچنان مصمم است با فشار آوردن به دولت فرانسه و نهادهای فوتبالی این کشور باعث از سر گیری لیگ1 شود. اولاس همچنین تهدید کرد در صورت پافشاری مقامات بر تصمیم‌شان مبنی بر تعطیلی کامل این لیگ، ممکن است علیه حکومت این کشور دست به اقدام قانونی بزند.

 

فرانسه در میانه بحران اپیدمی کووید19 لیگ فوتبال این کشور، لیگ1 را کاملا تعطیل کرده و پاری سن ژرمن را به عنوان قهرمان اعلام کرد. باشگاه لیون و اولاس در این مدت از مهمترین منتقدین این تصمیم بوده و بیشترین اعتراض را کرده‌اند.

 

1500863

 

علت اصلی این انتقادها این است که بعد از PSG قهرمان، مارسی و رن به عنوان تیمهای دوم و سوم سهمیه چمپیونزلیگ را بدست آوردند ولی لیون که در رتبه هفتم جدول قرار داشت نتوانست هیچ سهمیه اروپایی کسب کند. لیون معتقد است در 10 هفته باقی‌مانده می‌تواند وضعیت به مراتب بهتری در جدول پیدا کند.

 

رئیس لیون در گفتگو با RMC گفت:" شروع مجدد لیگ چیزی است که ما برایش به دادگاه می‌رویم. دادگاه ملی فرانسه باید درباره شروع مجدد لیگ و نحوه تعطیل کردن آن توسط دولت حکم بدهد".

 

اولاس در ادامه گفت:" من با ناصر الخلیفی و اتحادیه باشگاه‌های اروپایی جلسه‌ای داشتم. ما می‌گوییم در فرانسه از همین امروز می‌توانیم پروتکل پیشنهادی یوفا را اجرایی کنیم. یعنی می‌توانیم از همین امروز به تمرین برگردیم و سه تا چهار هفته دیگر بازی‌ها را شروع کنیم".

 

 

دیدگاه‌ها