کد خبر : 1688589 | 20 خرداد 1399 ساعت 10:17 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

با اعلام بهروان؛ رییس هیات فوتبال مازندران 

نماینده رسانه عضو مجمع عمومی فدراسیون می شود

اساسنامه فدراسیون فوتبال به تازگی دستخوش تغییر شده و به منظور بررسی و تایید نهایی برای دبیر کل فیفا فرستاده شده است.

نماینده رسانه عضو مجمع عمومی فدراسیون می شود 

به گزارش "ورزش سه"، از مهمترین تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال حذف مقامات دولتی است. از جمله وزیر ورزش و جوانان و وزیر آموزش و پرورش. تاکید فیفا بر عدم دخالت دولتی ها در سرنوشت فدراسیون فوتبال است و اینبار اگر در اساسنامه این تغییرات جدی صورت نمی گرفت فوتبال ایران با تعلیق مواجه می شد. 

 

غلامرضا بهروان – رییس هیات فوتبال استان مازندران درخصوص دیگر تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال به خبرنگار ما گفت: « فدراسیون فوتبال برای تدوین اساسنامه از روسای هیات فوتبال استان ها نظر خواهی کرده است. واقعیت این است که من پیشنهاد دادم بازیکنانی که دارای 100 بازی ملی هستند این اجازه به آنها داده شود که نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شوند. پیش از این اگر یک چهره فوتبالی می خواست نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شود باید 10 سال سابقه مدیریت در فوتبال در کارنامه او دیده می شد و این عملا راه حضور فوتبالی ها را در انتخابات می بست. به این خاطر که چهره های فوتبالی بیشتر به دنبال مربیگری هستند تا مدیریت در فوتبال و کمتر ستاره ای است که در کارنامه او 10 سال سابقه مدیریت در فوتبال دیده شود. هم چنین من پیشنهاد دادم یک یا چند نفر از خانواده رسانه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند و در انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال نقش آفرینی کنند. این یک واقعیت است رسانه در نقد فوتبال و هم چنین ارتقای سطح کیفی آن نقش دارد و رسانه به خوبی فوتبال و توانمندی مدیریت در فوتبال را می شناسد و به طور حتم می تواند انتخاب درستی برای فوتبال داشته باشد.»

 

عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کمیته حقوقی این پیشنهاد را پذیرفته است و این تغییر را در اساسنامه ایجاد کرده است یا نه؟ گفت:« اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به صورت رسمی منتشر نشده است. چون ابتدا باید از سوی فیفا و در ادامه از سوی هیات دولت مصوب شود و بعد از این اقدامات به طور رسمی منتشر می شود. بحث افزایش تعداد اعضای مجمع عمومی مطرح بود که پیشنهاد من این بود که تعداد اعضای مجمع عمومی با یک شیب ملایم افزایش یابد. برخی پیشنهاد داده بود به یکباره اعضای مجمع عمومی 150 نفر شوند که من گفتم در ابتدای کار افزایش تعداد اعضای مجمع عمومی به 90 نفر منطقی تر است. در خصوص بازیکنان تیم ملی هم گفتم اگر امکان حضور آنها در جمع نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال وجود ندارد دست کم عضو مجمع عمومی شوند. امیدوارم حضور نماینده رسانه در جمع اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم نهایی شود چون افراد حاضر در رسانه خبره و تاثیر گذار هستند و به طور حتم می توانند مشورت های خوبی به اعضای مجمع عمومی برای انتخاب رییس بدهند. به هر صورت من فکر می کنم این بار اتفاقات مثبتی رخ دهد. اساسنامه رفته رفته حرفه ای تر خواهد شد. اشکالات هم یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد. »

 

گفتنی است در صورت تایید پیشنهاد غلامرضا بهروان از سوی کمیته حقوقی برای اولین بار یک عضو رسانه ای در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حق رای پیدا می کند و در انتخاب رییس فدراسیون فوتبال نقش آفرینی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها