کد خبر : 1689642 | 25 خرداد 1399 ساعت 17:12 | 45.5K بازدید | 0 دیدگاه

اسب قهرمان را در ونزوئلا دزدیدند و خوردند!

اوضاع و احوال آشفته کشور ونزوئلا با رخ دادن حادثه‌ای تلخ و بیرحمانه بدتر از قبل شد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، «اوشن بِی» اسب مسابقه معروف این کشور که در روزهای اوجش به سرعت برق و باد پیست‌های مسابقه را درمی‌نوردید و گوشه‌ای از مهم‌ترین افتخارات ورزشی ونزوئلایی‌ها را رقم زد، هفته گذشته دزدیده و کشته شد و این اتفاق خشم بسیاری از مردم ونزوئلا را در پی داشت.


به گزارش آسوشیتدپرس، این اسب نر پس از ربوده شدن سلاخی شده است. به گفته اسب‌داران ونزوئلایی، سرقت اسب‌ها در این کشور پس از اوج گرفتن بحران اقتصادی به جرمی رایج تبدیل شده و کار به جایی رسیده که مردم برای نجات دادن خود از قحطی، به خوردن گوشت اسب رو آورده‌اند.

 

1503044


رامون گارسیا، تمرین‌دهنده باسابقه اوشن بی، درباره این اتفاق در صفحه خودش در توئیتر نوشت: «عجب ننگی. این دیگر ونزوئلایی نیست که من در آن بزرگ شدم.»


در سال‌های اخیر کشاورزان، دامپزشکان و گروهی دیگر از اصناف، ده‌ها مورد از ارتکاب جرائمی مشابه را گزارش کرده بودند اما سلاخی اوشن بی، شوک عصبی بزرگی به مردم وارد آورده است چراکه او در این کشور بسیار سرشناس بود. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در کشور داشته است. بعد از کشته شدن این اسب، فضای مجازی در ونزوئلا از پیام‌هایی درباره این اتفاق پر شده و در این میان برخی نیکلاس مادورو، نخست وزیر کشور را به‌عنوان مسئول غرق شدن ملت در چنین بحران عمیق اقتصادی دانسته‌اند که مردم برای سیر کردن شکم خود به کشتن اسب‌ها رو آورده‌اند.


سوزانا رافایی، یک کارشناس تغذیه که در مؤسسه رفاهی کاریتاس ونزوئلا کار می‌کند در شبکه‌‌های اجتماعی نوشت: «این اتفاق برای همه ما دردناک است.»


اوشن بی سال 2016 در کانون توجه قرار گرفت؛ زمانی که دو مسابقه از مسابقات قهرمانی سه‌گانه اسب‌دوانی ونزوئلا را فتح کرد. او آسیب دید اما سال بعد برگشت و 5 مسابقه دیگر را هم برد.


روز دوشنبه بود که یکی از کارکنان مزرعه آراس در شهر توکورون، منطقه‌ای در فاصله 82مایلی جنوب غربی کاراکاس، متوجه نبودن اوشن بی شد. او بلافاصله هشدار داد چون تنها سه ماه قبل از آن هم 7 اسب نژاد اصیل دیگر از جمله مادر اوشن بی به سرقت رفته و سلاخی شده بودند. چند ساعت بعد اسکلت اوشن بی هم در نزدیکی زندان شهر پیدا شد. پلیس و دادستان مرکزی ونزوئلا هم در حال رسیدگی به این جرم هستند و تا این لحظه هنوز هیچ سرنخی از عوامل ارتکاب آن پیدا نشده و فردی دستگیر نشده است.


اوضاع مردم ونزوئلا به‌خاطر شرایط اقتصادی آشفته این کشور به اندازه کافی بد بود و شیوع کرونا در این کشور آن را بدتر هم کرده بود. این در حالی است که طبق تحقیقی که سال گذشته توسط برنامه جهانی غذایی سازمان ملل صورت گرفت، در ونزوئلا از هر سه نفر یک نفر دچار سوء‌تغذیه است.


در این میان یکی از معدود دلخوشی‌های مردم ونزوئلا هم در حال نابودی است و وحشت روی سر مالکان اسب‌های مسابقه سایه انداخته است. تبهکارانی که اسب‌های مسابقه‌ای را به سرقت می‌برند و آنها را سلاخی می‌کنند، معمولاً گوشت آنها را می‌فروشند یا آنها را برای مصارف شخصی خودشان ذخیره می‌کنند. در ونزوئلا استفاده از غذاهای گوشی چندان رایج نیست به همین دلیل برخی گمان می‌کنند این دسته از تبهکاران گوشت‌های به دست آمده از سلاخی اسب‌های مسابقه‌ای را به‌عنوان گوشت گوساله به خریدارانی ناشناس می‌فروشند. انتشار تصاویری از اسب‌های سلاخی‌شده در فضای مجازی باعث شده مردم ونزوئلا علاوه بر مشکلات مادی که تا پیش از این گریبان‌شان را گرفته بود حالا گرفتار مشکلاتی روحی و روانی هم بشوند.

دیدگاه‌ها