کد خبر : 1690511 | 30 خرداد 1399 ساعت 13:22 | 21K بازدید | 1 دیدگاه

پفک آبی دیدید تعجب نکنید 

سعادتمند: کمپ حجازی را با هواداران می‌سازیم

مدیر عامل استقلال از برنامه های حاضر خود در مورد بازگرداندن این باشگاه به شرایط ایده آل می گوید، از روش های درآمدزایی تا فروش بازیکنان که در این سال ها آبی‌ها را حسابی اذیت کرده است.

سعادتمند: کمپ حجازی را با هواداران می‌سازیم

به گزارش ''ورزش سه''، با گذشت ٣ ماه از حضور احمد سعادتمند در باشگاه استقلال حالا او بر اوضاع کمی مسلط تر شده است و راحت تر در مورد شرایط این باشگاه و البته عملکرد خودش صحبت می کنند.

 

سعادتمند امروز در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم حرف های جالبی را به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید: 

 

 

یک ساعت وقت برای پیشکسوتان زیاد نیست 


اگر در شبانه روز یک ساعت برای پیشکسوتان وقت بگذاریم، وقت زیادی نیست. خیلی از این عزیزان فراموش شده‌اند. صاحبان اصلی باشگاه استقلال 5 نسل پیشکسوتان باشگاه هستند. دفتر باشگاه، دفتر خودشان است. وقت کمی برای این عزیزان گذاشتم ولی از لابه‌لای صحبت‌های آنها بهره‌برداری کردم و خوشحال هستم که در خدمت آنها هستم. برنامه دیگری هم داریم که روزهای دوشنبه اجرا خواهیم کرد. اولین بار نزد آقای صلاحی رفتیم و وقتی خدمت او بودیم گفت که دوباره زنده شده است.من هم دوباره به اندازه یک ماه شارژ شدم و این موضوع با پیشکسوتان دیگر هم ادامه خواهد داشت.

 

کمپ حجازی به دارایی های استقلال اضافه می شود 


فکر می‌کنم تا امروز اینقدر حمیت برای واگذاری 2 باشگاه وجود نداشته است. ما یک تیم قوی حقوقی استخدام کردیم که برای ورود به بازار بورس افزایش سهمیه داشته باشیم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده هم تشکر کنم که زحمات زیادی برای کمپ حجازی کشید. خوشبختانه گواهی بند «د» هم در این هفته گرفتیم و این مجموعه به دارایی استقلال اضافه خواهد شد. در مورد معارض هم فردا نشستی خواهیم داشت و با گفت‌و‌گو و به شیوه مسالمت آمیز این مساله را حل خواهیم کرد. 14 هزار متر از طرف پارک ارم تصرف شده ولی می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

 

کمپ حجازی را با هواداران می سازیم 

می‌خواهیم دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌ها به هواداران واگذار می‌کنیم. هواداران روی این کاشی‌ها اسم و کد ملی‌اش را منتشر می‌کنند، البته از آنها پول می‌گیریم ولی این مبالغ برای زمین چمن، ساخت هتل و ... هزینه خواهد شد. حتی هوادار استقلال می‌تواند دیوار را به صورت خانوادگی در اختیار بگیرد و یادبود آنها در روی دیوار منقش خواهد شد. هفته آینده قرار است یک رونمایی را در اپلیکیشن باشگاه صورت بگیرد و تمامی درآمدها در آنجا صورت می‌گیرد. برآورد ما حدود 64 میلیارد تومان درآمدزایی است.

 

بدهی های استقلال در قبال سرمایه باشگاه ناچیز است 

اگر شما افزایش سرمایه داشته باشید می‌توانید وارد بورس شوید.به طور مثال یک هزار میلیارد تومان به دارایی باشگاه اضافه شده و در کنار این ورزشگاه‌های مرغوبکار و امام رضا هم هستند که جزو سرمایه استقلال محسوب می‌شوند. اگر این دارایی ها به صورت کامل واگذار شود و باشگاه دارای 3-4 هزار میلیارد تومان سرمایه شود 20-30 میلیارد بدهی روی دست باشگاه مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

 

پفک آبی دیدید تعجب نکنید!

اگر تا یک ماه دیگر شما پفک آبی دیدید تعجب نکنید. پک‌های این پفک‌ها آماده هم شده است. اقدامات لازم را انجام دادیم که برند استقلال را مجانی به کسی نخواهیم داد. ما ابتدا به دنبال بحث حقوقی رفته‌ایم، مثلا خیلی‌ها در این سالها از برند استقلال استفاده و سوء استفاده کردند ولی بعد از رفع گیرهای کار اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد.

 


ما از آریا برتر طلبکار هستیم 

قرار نیست باشگاه استقلال همه حقوقش را به شرکتی بدهد ولی در آمدی از آن نداشته باشد. زمانی که آمدم شرکت آریا برتر در قالب 9 تا 10 میلیارد به باشگاه استقلال در قالب قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. جالب است خیلی از دوستان می‌گویند که ما به آنها بدهکار هستیم در حالی که اینگونه نیست. اتفاقا ما طلبکار هم هستیم! ما رقمی حدود 10 میلیارد تومان قرض الحسنه دریافت کردیم و باید آن را پرداخت کنیم اما باشگاه یک سال از این موضوع ضرر دیده است. البته این شکایت به دادگاه رفته و قاضی هم دفاعیاتم را قبول کرد. یکی از بندهای قرارداد با این شرکت بیماری‌های واگیردار است که ما هم به همین بند بسنده کرده و اقدام کردیم. ان‌شاالله تا روزهای آتی مشکل ما با این شرکت حل شود و کارگزاری جدید بتواند با قدرت کارش را شروع کند.

 

باید سالی ٢٠٠ میلیارد درآمد داشته باشیم 

باید در یک سال 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم ولی اگر نتوانم یک ریال آورده داشته باشم و در قالب قرض پول بگیرم باز باشگاه بدهکار می‌شود.در واقع ما درآمدی در سال گذشته از این کارگزاری نداشتیم ولی شرکت جدید 10 میلیارد تومان به اندازه قرارداد یک سال قرارداد با شرکت قبلی به ما پرداخت کرده است. تا پایان سال هم قول داده اند 100 میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کنند. در قرارداد منعقد شده حتی اگر لیگ هم برگزار نشود اسپانسر هزینه‌های باشگاه را تقبل کرده است. ما همین فردا می‌توانیم بگوییم که برای مرداد ماه چه مبلغی نیاز داریم و به همین دلیل به کارگزار اعلام کردیم در چه تاریخی به ما پول بدهد.

 

‌آریا برتر نبود ١٠ میلیارد به تیم تزریق می کردیم 

فکر می‌کنم حدود 7 میلیارد تومان به باشگاه در قالب قرض پرداخت شده که آن مبلغ هم باید به او پرداخت شود. این رقم هزینه سفر بازیکنان و مجموعه تیم شده است. حرفم این است که باشگاه باید به درآمد پایدار داشته باشد و اگر بحث شکایت نبود شاید الان 10 میلیارد دوم را هم می‌گرفتیم و به بازیکنان پرداخت می‌کردیم.

 

حقوق کارمندان باشگاه به زودی پرداخت می‌شود

سعادتمند در مورد اینکه حقوق کارمندان باشگاه چند ماه است که پرداخت نشده گفت: خیر اینگونه نیست، آنها حقوق فروردین و اردیبهشت را گرفته اند ولی در ابتدای ماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد. ما حتی در ماه مبارک رمضان هم  بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار دادیم و فکر می‌کنم ابتدای تیرماه بقیه حقوق خود را دریافت کنند.

 

واگذاری استقلال در شهریور ماه درست نیست 

این به نفع باشگاه است، اتفاقا وضعیت مالی باشگاه خوب می‌شود. اینکه بگوییم در شهریور ماه کل باشگاه واگذار می‌شود درست نیست و قرار است فقط بخشی از باشگاه واگذار شود.

 

امیدوارم بتوانیم پول مان را از ایرانسل بگیریم

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: ما مذاکرات مثبتی با یک اپراتور تلفن همراه داشتیم، فکر می‌کنم این اپراتور خیلی به باشگاه کمک کند. از آذری جهرمی هم تشکر می‌کنم و تصور می‌کنم ما مبالغی را طی روزهای آینده از این اپراتور بگیریم. با همراه اول و موسسه مالی اعتباری کوثر نیز صحبت کردیم و امیدوارم مطالباتمان را از این شرکت‌ها نقد کنیم که در بخش ارزی و ریالی تسویه حساب کنیم.  ما برای این بخش نیازمند کمک هستیم که با بازیکنان تیم توسیه حساب کنیم.

 

بدهی 328 هزار دلاری به بویان 

وی با اشاره به مطالبات بویان از استقلال گفت: این بازیکن در شهریور سال 97 از استقلال شکیات کرد و در مهر ماه سال 98 نامه شکایت او رسید.او کمتر از 200 دقیقه برای استقلال بازی کرد اما 237 هزار دلار خواستار شده که با توجه به عدم پرداخت مطالبات وی و جرائمی که در نظر گرفته شده به این بازیکن باید 328 هزار دلار پرداخت شود. در تلاش هستیم بخشی از طلب وی را از طریق مطالباتمان از فیفا پرداخت کنیم و بخش دیگر را هم خودمان بپردازیم.ما ضرر و زیان بدی در سال گذشته داشتیم، مثلا می شد پروپیچ مشکلش با 120 میلیون حل شود ولی 4.5 میلیارد به او پرداخت شده است.

 

پول بویان را به موقع ندهیم هم محروم نمی شویم

هواداران بدانند حتی اگر رایی در مورد بویان صادر شود تهدید نمی‌شویم چون قبلا اگر پول را نمی‌دادیم پنجره‌ بسته می‌شد ولی الان هر زمان پول پرداخت شود محرومیت لغو خواهد شد. ما همه کارها را انجام داده ایم، مرتب با وکیل این بازیکن در ارتباط هستیم و رایزنی‌ها را با روابط بین‌الملل فدراسیون هم انجام داده‌ایم و مطمئنا مطالبات وی پرداخت می‌شود.

 

درخواست استقلال برای فرصت 120 روزه از فیفا 


در 10 روز گذشته فیفا بیماری کرونا را در ضرورت‌ها قرار داده است بنابراین ما ایمیلی تهیه و تقاضا کردیم 120 روز به ما فرصت بدهند تا طلب وی پرداخت شود. ساشا شفر هم شکایت کرده ولی هنوز نامه‌ای نیامده است.کولی و ساشا از شکایت کرده‌اند، البته نزدیک بود در مورد میگوئل محکوم شویم ولی بلافاصله که به باشگاه آمدم مبلغی را برای اعتراض پرداخت کردیم که جرایم به باشگاه تعلق نگیرد.

 

خواهشا اسناد  باشگاه را منتشر نکنید

 

3 سال در فدراسیون اسکی و تنیس روی میز به عنوان سرپرست حضور داشتم ولی با وجود گذشت چند سال هنوز ایمیل‌های فدراسیون جهانی برای من ارسال می‌شود.  خواهش می‌کنم دوستان دیگر این کارها را انجام ندهند. من نام از کسی نمی‌برم ولی امیدوارم دیگر این کار را نکنند. دلم می‌خواهد همه در یک فضای صمیمی کنار هم باشیم،امیدوارم دوستان آرامش را برای ما برقرار کنند و برای انتشار نامه‌ها وقتمان را در دادگاه و پاسگاه نگذرانیم.

 

ماجرای طلب استراماچونی؟ 

رقم درخواستی این مربی سنگین است. ما به دنبال این هستیم که مذاکره کنیم تا مطالبات او  را رفع و رجوع کنیم. اگرچه در یک فضای غیرحرفه‌ای اعلام کردیم بخشی از بدهی را قبول کردیم اما وقتی این کار را تائید می‌کنید دیگر نمی‌شود از آن دفاع کرد. ما به دنبال این هستیم با وکیل اول او که خیلی هم قوی است مذاکراتی انجام دهیم.

 

درخواست غرامت 9 میلیون دلاری پادوانی؟


به نظرم باید خیلی زودتر به این موضوع رسیدگی می‌شد هر چند امیدوارم دوستان از من گله نکنند. زمانی که آمدیم بلافاصله با او تماس گرفتیم که 100 هزار دلار طلبش را پرداخت کنیم ولی او برگه توافق را امضا نکرده و متوجه شدیم که به دادگاه CAS شکایت کرده و به خاطر نقص عضو خواستار غرامت شده است. این را بگویم در یک ماه و نیمی که آمدیم وظیفه خودمان را انجام دادیم. حتی او را به ایران دعوت کردیم ولی به نظرم می‌شد این مساله را بهتر جمع کرد. مثلا می‌خواستیم با او قرارداد ببندیم تا به عنوان یک عضو باشگاه با ما همکاری کند. این را هم بگویم نباید به هوادار نگرانی داد و تصور می‌کنم در نهایت دادگاه CAS رای فیفا را با همان 100 هزار دلار تائید کند.

 

بدهی های سنگین استقلال؟


اگر بخواهیم در استقلال روی بدهی ها زوم کنیم کاری پیش نمی‌رود. من یک ماه پیش به آقای نبی گفتم که می‌خواهیم تیمی خوب را برای فوتسال تشکیل بدهیم و او هم نامه‌اش را به هیات رئیسه زد. فکر می‌کنم روز گذشته هم جلسه هیات رئیسه فوتسال برگزار شده و امیدوارم با درخواست ما موافقت شود. اگر استقلال به لیگ فوتسال برود از بخش دیگری اعتبارش را تامین می‌کنیم. وقتی می‌توانیم 10-12 هزار جوان را به فوتسال کشور بیاوریم چرا نکنیم؟ اگر من هندوانه‌های دیگری بر می‌دارم با حساب و کتاب است. اگر اپلیکیشن ما راه بیفتد به هواداران اعلام می‌کنم که چرخ باشگاه چگونه می چرخد. ما روی فست فودها و کافی شاپ‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم. به دنبال این هستم که پاتوقی را برای پیشکسوتان تهیه کنم تا آنها عصرها دور هم جمع شوند. چند روز پیش جباری و قراب، نوری و روشن نزد من آمدند و مرور خاطرات برادرم با آقای روشن را انجام دادیم. ما باید به بدهی‌ها حمله کنیم و این مشکلات را فراموش کنیم. در همین مدت که دیاباته خواستار مطالباتش شده بود رقم ارز بالا رفت و من فکر می‌کنم مبلغ خیلی زیادی به رقم قرارداد این بازیکن اضافه شد.

 

ماجرای تیک آبی برای اینستاگرام باشگاه

در این مورد پیج قبلی باشگاه از دسترس ما خارج شده بود  که نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم. در یک ماه گذشته مذاکراتی را انجام دادیم اما شبهه برای اینستاگرام به وجود آمده که صفحه استقلال واقعی کدام است اما این مساله حل می‌شود.

 

ساختمان باشگاه استقلال عوض می شود

در صدد هستم که ساختمان باشگاه را به مکان دیگری منتقل کنیم.در این زمینه با آقای نظری عضو هیئت مدیره  صحبت کردم و قرار شده یک ساختمان 5 طبقه در اختیار ما باشد. این ساختمانی که در آن هستیم 400 متر بیشتر زیر بنا ندارد ولی با این همه کمیته به دنبال یک ساختمان با زیر بنای 1800 متر هستیم.

 

انتخاب مدیرهای غیر فوتبالی در استقلال 

همه افرادی که آمده‌اند با بالاترین مدرک تحصیلی جذب شده‌اند. عزیزی گفته بود که ساختار باشگاه شمالی شده است ولی ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال! قومی و قبیله گری نداریم ولی از دوستان خواهش می‌کنم که به ما فرصت بدهند بعد انتقاد کنند.ما تازه 2 ماه و 10 روز است که به باشگاه آمده‌ایم.


اختلاف با امیرحسین فتحی؟ 

در یک خانواده ممکن است 2 برادر با هم بحث کنند. مشکلی وجود ندارد.

 

درخواست امین نوروزی برای بیمه ورزشکاران؟

هر برنامه‌ ای که او داشته باشد با کمال میل می پذیریم. او در این روزها در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و حتی خود من را هم به محل تمرین راه نداد.

 

حمایت از مجیدی؟

مجیدی سرمربی استقلال و مورد حمایت من است.

 

مطالبات وریا غفوری و علی کریمی؟
او از بازیکنان خوب و کاپیتان استقلال است.هم او و هم کریمی از استقلال طلب دارد و سعی می‌کنیم مطالبات این دو نفر را پرداخت کنیم.

 

شانس استقلال برای موفقیت در ادامه لیگ؟

بارها گفته‌ام ما 10 بازی در پیش داریم، بازی با فولاد 6 امتیازی است و اگر این تیم را ببریم به رده دوم می رویم. به تک تک بازیکنان استقلال اعتقاد دارم و معتقدم می‌توانیم بهترین نتیجه را در ادامه مسابقات کسب کنیم.

دیدگاه‌ها