کد خبر : 1690658 | 31 خرداد 1399 ساعت 13:42 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

پرسپولیس با لایحه ۱۳۰۰ صفحه ای به دنبال محکومیت برانکو

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که آن ها با لایحه ۱۳۰۰ صفحه ای به دنبال این هستند که از حقوق این باشگاه محافظت کنند.

پرسپولیس با لایحه ۱۳۰۰ صفحه ای به دنبال محکومیت برانکو

به گزارش ورزش سه، بیش از یک سال پیش برانکو ایوانکوویچ با کوله باری از افتخارات و به عنوان موفق ترین مربی خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس، تهران را ترک کرد و به تیم الاهلی عربستان پیوست. او باوجود این که قرارداد داشت، به خاطر بدعهدی مدیران باشگاه با دلخوری از نیمکت پرسپولیس رفت و تا همین حالا نیز نتوانسته دستمزد خود را دریافت کند.

 

ایرج عرب که ادعا می‌کرد حقوق برانکو آماده است، سه ماه بعد از جدایی وی جای خود را به محمدحسن انصاری فرد داد و این مدیرعامل وعده داد که حتما با برانکو به توافق خواهد رسید اما در مدت ۶ ماه نتوانست این وعده را عملی کند و در شرایطی که تصمیم داشت پرونده برانکو را به دادگاه عالی ورزش ببرد، این وظیفه برگردن رسول پناه مدیر بعدی باشگاه افتاد.

 

حالا رسول پناه با علم به این که پرسپولیس در این پرونده محکوم خواهد شد، با صرف بخشی از درآمدهای پرسپولیس در فیفا، این پرونده را به دادگاه CAS برده و در واکنش به این که چرا این هزینه ۱۰۰ هزار دلاری را در این جا صرف کرده، می‌گوید: «مبلغ در حدود ۶۵ هزار دلار است و حتما می‌ارزد و باشگاه تصمیم گرفته و نسبت به این موضوع واقف است.»

 

رسول پناه البته ادعا می‌کند که پرسپولیس مذاکره با برانکو را آغاز کرده و پیشنهاد خود را نیز داده و منتظر پاسخ ایوانکوویچ است. اما سرمربی کروات بارها در گفتگوهایش اعلام کرده که زمان مذاکره گذشته و حالا تنها دادگاه های بین المللی نتیجه شکایت را مشخص خواهند کرد. 

 

1331206

 

نکته جالب، لایحه قطوری است که باشگاه پرسپولیس به دادگاه عالی ورزش ارسال کرده و رسول پناه درباره آن اینطور توضیح می‌دهد: در بحث آقای برانکو ایشان مطالباتی دارد و حق و حقوقی هم پرسپولیس دارد. ما لایحه ای که برای CAS ارسال کردیم ۱۳۰۰ صفحه است و ما این را تنظیم و دفاعیات خود را بیان کردیم.


نکته جالب این است که اگر پرسپولیس در دوره ایرج عرب مطالبات برانکو را پرداخت می‌کرد، با دلار حدود ۱۰ هزار تومان باید دست به چنین کاری می‌زد، در دوره انصاری فرد با دلار ۱۲-۱۳ هزار تومانی این موضوع حل و فصل می‌شد اما حالا نرخ این ارز به بیش از ۱۹ هزار تومان رسیده و در واقع نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

با این حال عدم پرداخت مطالبات برانکو در دوره گرشاسبی باعث شد تا حتی پرداختی 500هزار یورویی در زمان ایرج عرب نیز باعث نشود تا آنها موفق به تسویه حساب با برانکو شوند و در نهایت او به واسطع این موضوع توانست فسخ قرارداد خود را دریافت کرده و راهی الاهلی عربستان شود.

دیدگاه‌ها