کد خبر : 1691299 | 03 تیر 1399 ساعت 12:10 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

این دوره قرار نیست آرای مجمع مهندسی شود

شفاف‌سازی کفاشیان درباره پول و بازنشستگی و انتخابات!

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: من اگر بخواهم سرپرست فدراسیون شوم، به خاطر بازنشستگی ام نمی توانم حق امضا داشته باشم.

شفاف‌سازی کفاشیان درباره پول و بازنشستگی و انتخابات!

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان که چند روزی است بعد از پایان دوران محرومیت خود به فدراسیون بازگشته و به عنوان نایب رییس اول فعالیت می کند، امروز مقابل ساختمان فدراسیون به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

 

* به صورت شفاف بگویید که وضعیت همکاری شما با فدراسیون در حال حاضر چگونه است؟


بنده از انتخابات قبلی که سال 95 برگزار شد، عضو هیات رییسه و نایب رییس فدراسیون هستم. یک وقفه ای به خاطر محرومیتی که برای من اعمال شد، به وجود آمد و من به فدراسیون نیامدم. حالا بعد از اینکه این محرومیت پایان یافته، دوباره تصمیم گرفتم به فدراسیون بیایم و با هیات رییسه همکاری کنم. این همکاری در قالب هیات رییسه هست. من با اکثر دوستان در هیات رییسه صحبت کردم و آن ها هم اعلام کردند با توجه به تجاربی که دارید و همچنین مسائلی از جمله اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات از این اتفاق استقبال می کنیم. باید زودتر فدراسیون از این بلاتکلیفی خارج شود و فدراسیون به دست مدیریت جدید سپرده شود. 


* برخی می گویند کفاشیان برای مهندسی کردن انتخابات از سوی وزارت ورزش به فدراسیون بازگشته و حتی خودش هم تمایلی ندارد؟


اگر همیشه افراد خاصی بخواهند مهندسی کنند، مجمع فدراسیون فوتبال مجمعی نیست که همیشه بخواهد به افراد مهندسی شده، رای بدهد. نظر خود من روی هیچ فرد و شخصی نیست. من به اعضای هیات رییسه هم گفتم که فقط باید انتخابات درست و بی طرفانه انجام شود. با اساسنامه جدید تعداد اعضای مجمع هم بیشتر شده و قطعا به نظر من انتخابات باید دقیق تر و بهتر انجام شود.


* قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس گفته که با بازگشت شما اعلام جرم خواهد کرد؟


من به قانون احترام می گذارم. همان زمان که قانون بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، دیگر هیچ امضای تعهدآوری از طرف خودم نکردم و از فوتسال هم بیرون آمدم. گویا برای اعضای هیات رییسه که شغل نیست، این مشکلی ندارد. تا زمان انتخابات هستم و این یک دوره کوتاه است. من 65 ساله هستم و دیگر طبق اساسنامه هم نمی توانم در دور بعد کاندیدا شوم. در هیات رییسه که بودم و الان هم در هیات رییسه برخی شرایطی مثل من دارند. 


* گفته می شود به جز فریدون اصفهانیان هیچ کدام از اعضای هیات رییسه خواستار بازگشت شما نیستند؟


من با اعضای هیات رییسه صحبت کردم و آن ها مشکلی ندارند. من نیامدم که جای کسی را بگیرم. اگر بخواهد تصمیمی در هیات رییسه گرفته شود، من هم یک رای دارم. 


* شما به عنوان نایب رییس اول می توانید سرپرست فدراسیون شوید؟ 


الان بحث بازنشستگی من مطرح است. سرپرست فدراسیون اگر بخواهد امضاهای قانونی را انجام دهد، به خاطر بازنشستگی مشکل خواهد داشت. بهاروند هم بازنشسته است، اما ظاهرا مشکل او حل شده و ادامه به کار گرفته اند.


* برخی مثل آقایان مصطفوی، دادکان و درودگر می گویند تکلیف پولی که شما به خاطر آن محروم شدید، چه می شود؟


پول هست و ماندیم آن را به چه کسی بدهیم! بیایند بگیرند و ما به آن ها پول را بدهیم. من بارها توضیح دادم و بازهم می گویم پولی رد و بدل نشده. با این حال بگویند که پول را به چه کسی بدهیم. 

 

1354652


*هدف شما از بازگشت به فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه چیست؟


من عرض کردم که الان در میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون هستم. سعی داریم تا زمان برگزاری انتخابات و تایید اساسنامه به فدراسیون کمک کنم. هدفم فقط همین است.


*یعنی در دوره جدید شما حضور نخواهید داشت؟ 


در دوره جدید بنده بازنشسته هستم. سن من 65 سال به بالا است و طبق اساسنامه نمی توانم کاندیدا شوم. حتی اگر اساسنامه هم تغییر کند، باز قانون می گوید که بازنشسته نمی تواند.


*درهمین هیئت رئیسه 5 نفر بازنشسته هستند ولی از قانون تمکین نمی کنند.


با توجه به صحبت هایی که شده و آقای بهاروند هم در جریان هستند، اعضایی هیئت رئیسه ای که غیر شاغل هستند، بودنشان در هیئت رئیسه تا زمان انتخابات بعدی مانعی ندارد. و فقط رئیس، دبیرکل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند.


*ایرادات اساسنامه را می دانید؟


هنوز وقت نشده که پیگیری کنم. از هواداران در این رابطه عذرخواهی می کنم. باید مطالعه کنم. در مجموع اساسنامه خوبی است و استقلال فدراسیون هم حفظ شده است. به نظرم مشکی ندارم و موارد جزئی مدنظر فیفا قابل حل است.


*اگر شما جای آقای تاج بودید، با اقای ویلموتس قرارداد امضا می کردید؟


نمی دانم. در شرایط او نبوده ام. در هر صورت وقتی قراردادی را امضا می کنید، باید ادامه دهید. اگر خوب می شد، هیچ کس انتقاد نمی کرد. خراب شد هم نباید گردن فدراسیون بیندازند.


*چه کسانی باعث شدند کار به اینجا برسد که شاید مجبور به پرداخت غرامت 7 میلیون یورویی شویم؟

 

قراردادی که بسته را گرفته و دیگر نباید هر چیز اضافه بدهیم و غیرعادلانه است. فدراسیون باید از حقش دفاع کند تا پول زور به کسی ندهد.


*به نظر شما رای نهایی این پرونده چه می شود؟


نمی دانم و نمی توانم نظری بدهم.


*آقای نمازی صحبتی با یکی از رسانه های خارج از کشور داشته اند. گفته اند که شخصی به نام بهروز زنجانی زیر آب من را پیش آقای کفاشیان و کی روش زده است. آیا آقای کی روش آدم اینطوری بودند؟


اصلا در جریان رفتن آقای نمازی نبوده ام. آقای کی روش در این موارد مستقل تصمیم می گرفت. اصلا چنین چیزی نبوده است. بعید می دانم آقای کی روش زیر بار نظر شخصی رفته باشد. من تکذیب می کنم. خاطرم هستم وقتی آقای نمازی رفته بودند، با پدر ایشان جلسه ای داشتیم. آقای کی روش دلایلی آورد و قبول نکرد که ایشان برگردد. به هر حال ایشان هم رفت و مربیگری تیم های دیگری را در امریکا برعهده گرفت.

دیدگاه‌ها