کد خبر : 1691433 | 03 تیر 1399 ساعت 22:10 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

استرس سقوط تا روز آخر با این ۵ مربی‌است؛

حساس‌تر از قهرمانی در پایین جدول

رقابت در پایین جدول به حساس‌ترین روزهایش رسیده و فاصله ۵ امتیازی تیم یازدهم با شانزدهم، پیش‌بینی تیم‌های سقوط کننده را ناممکن کرده است.

حساس‌تر از قهرمانی در پایین جدول

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر در حالی بعد از یک تعطیلی بلندمدت از سر گرفته می‌شود که از ۸ تیم پایین جدول فقط سایپا سرمربی‌اش را تغییر نداده است.

 

 

* ۴ مربی جایگزین و صادقی؛ رقابت ۱+۴

 

از جمع پنج تیمِ در معرض سقوط به لیگ یک، تنها یک تیم بدون تغییر مربی فصل را ادامه می‌دهد؛ ابراهیم صادقی.

 

میشو جایگزین ویسی در شاهین شده، جلالی نیمکت گل‌گهر را از بگوویچ گرفته، پیش از افاضلی، کمالوند سرمربی پارس بود و ویسی هم روی صندلی حسین فرکی می‌نشیند. جلالی و ویسی سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند و فرکی هم که از پیکان کنار رفت، پیش از این توانسته با دو تیم مختلف فولاد و سپاهان جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد.

 

موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیم ایران، همیشه به‌عنوان یک ویژگی مثبت برای فوتبال ایران به شمار آمده و در پرورش فوتبالیست‌هایی با سبک و تفاوت قابلیت‌های فیزیکی نقش موثری داشته است. این فصل اما تاثیر گذاری این تنوع جغرافیایی در سرنوشت و نتیجه بازی ها بیش از همیشه به چشم خواهد آمد. لیگ ایران سال‌ها بود در فصل بهار به پایان می‌رسید و امسال تحت تاثیر بحران جهانی کرونا، به تیر و مرداد کشیده شده است.

 

دمای هوای بعضی شهرهای جنوبی ایران در این زمان گاهی به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و از جمع ۵ تیم قعرنشین، سه تیم پارس، گل‌گهر و شاهین متعلق به جنوب ایران هستند و اگر برای این شرایط آب و هوایی آماده باشند، کار برای حریفانشان سخت خواهد شد.

 

نکته جالب درباره ۹ هفته پایانی لیگ این است که اکثر تیم‌های پایین جدول با هم بازی رودررو دارند و فاصله امتیازی تیم‌ها در نیمه پایین جدول سرنوشت این تیمها را غیرقابل پیش بینی کرده است. در این یادداشت بر اساس اینفوگرافی‌های سایت YAZDAH.NET موقعیت و بازی های پیش روی ۵ تیم پایین جدول را بررسی خواهیم کرد.

 

 


* ماموریت ویسی؛ فرار از سقوط

 

ویسی برای انجام ماموریت غیرممکن، دل به خط هجومی خوبش بسته، مثلث مغانلو، امامعلی و واسعی که روی هم ۱۸ گل زده‌اند و پیکان در حالی قعرنشین لیگ است که با ۲۸ گل زده چهارمین خط حمله لیگ را دارد و فقط سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان بیش از پیکان گل زده اند. بر اساس اینفوگرافی سایت یازده، پیکان در ۹ هفته پایانی باید با ۴ تیم صدرنشین لیگ بازی کند و سه بازی ۶ امتیازی هم با رقبای پایین جدولی‌‌اش دارد. ویسی این فرصت را دارد تا با گرفتن امتیاز از سایپا، گل‌گهر و پارس جم شانس‌اش را برای ماندن در لیگ افزایش دهد.

 

پیکان در نیم‌فصل اول از ۲۷ امتیاز این ۹ بازی، تنها ۸ امتیاز از ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا و استقلال گرفته و حالا با توجه به شرایط جدول، برای ماندن در لیگ باید برای تک تک امتیازات باقیمانده تلاش کند.

 

 

1505277

 


 

* میشو و رویای ادامه روند نیم فصل دوم

 

شاهین با میشو نیم فصل دوم را عالی آغاز کرد و از ۵ بازی اخیر، با ۳ برد و یک مساوی، ۱۰ امتیاز به دست آورد. این در حالی است که تیم بوشهری از ۱۶ بازی قبلی فقط ۶ امتیاز گرفته بود. اگر میشو بتواند روند تیم‌اش را با وجود این تعطیلی بلندمدت حفظ کند، پیش‌بینیِ نجات شاهین از سقوط کار سختی نیست. نکته جالب درباره برنامه بازی‌های شاهین این است که شاهین هر هفته با تیمی بازی می‌کند که هفته گذشته روبه‌روی پیکان ایستاده و این یعنی ۸ بازی از ۹ هفته باقی‌مانده‌ی شاهین و پیکان یکسان است و هفته آخر پیکان باید رودرروی سپاهان قرار بگیرد. بر اساس اینفوگرافی سایت یازده، شاهین باید در آزادی مقابل پرسپولیس و در بوشهر برابر تراکتور و استقلال قرار بگیرد و بازی مستقیم با ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا و پارس بازیهای تعیین کننده سرنوشت نماینده بوشهر در لیگ برتر است. شاهین گرچه از این ۹ بازی در دور رفت فقط ۵ امتیاز گرفت، اما با تساوی برابر گل‌گهر، سایپا و پارس ۳ امتیاز را از بازی با رقبای مستقیم‌اش به دست آورده است.

 

 

1505280

 

 

* سایپا؛ روزهای سخت در راه است

 

صادقی در اولین فصل مربیگری ۹ هفته فرصت دارد تا تیمی که تمام جوانی‌اش را در آن گذرانده، در لیگ حفظ کند. عدد ۷ متوسط رتبه حریفان را نشان می‌دهد؛ چه بازی‌های سختی انتظار ابراهیم را می کشند. بر اساس اینفوگرافی زیر، سایپا در سه هفته پیش رو باید برابر استقلال، سپاهان و شهرخودرو قرار بگیرد که برای قهرمانی و کسب سهمیه فرصتِ از دست دادن هیچ امتیازی را ندارند. پس از آن در هفته‌های بیست و پنجم و بیست و ششم دو بازی ۶ امتیازی با رقبای مستقیم‌اش پیکان و شاهین دارد و بعد از آن به مصاف ماشین‌سازی، فولاد، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس خواهد رفت. سایپا بر خلاف شاهین و گل‌گهر و پارس جنوبی، در بازی‌های خانگی از امتیازویژه‌ای برخوردار نیست و در بازی با شاهین و فولاد هم باید در بوشهر و اهواز به میدان برود.

 

 

1505281

 

 

* آقا مجید قهرمان کرمان می‌شود؟


گل‌گهر در اولین فصل حضور در لیگ برتر روزهای پُرنوسانی را پشت سر گذاشته و با ورود مجید جلالی با تجربه امید به احیا دارد. جلالی در نیم فصل با خرید چند ستاره تیم‌اش را تقویت کرد و زوج هجومی شاکری- منشا در این مدت بازدهی هجومی تیم‌اش را بالا برده اند. جلالی در نیم فصل دوم شکست ناپذیر بوده و با سه تساوی برابر سایپا، پارس و تراکتور و ۳ برد برابر ماشین سازی، صنعت نفت و استقلال ۷ گل زده و توانسته ۱۲ امتیاز از ۶ بازی به دست آورد. این در حالی است که گل گهر در نیم فصل اول بدون برد بوده و فقط ۷ امتیاز از ۱۵ بازی گرفته بود. بر اساس اینفوگرافی سایت یازده، گل گهر جلالی در ۹ بازی باقی مانده باید به مصاف سه تیم مقتدر سپاهان، شهرخودرو و پرسپولیس برود و سه بازی حساس هم با تیم‌های پایین جدولی پیکان، شاهین و ذوب‌آهن دارد و امیدوار است با حفظ روند نیم‌فصل دوم جایگاه تیم‌اش در جدول رده بندی را بهبود ببخشد. تیم کرمانی در نیم‌فصل اول از این ۹ بازی فقط ۷ امتیاز گرفته است.

 

 

1505279

 


 

* افاضلی و تعیین سرنوشت در بازی با بزرگان

 

هومن افاضلی در حالی پارس جم را تحویل گرفت که این تیم دو هفته بدون سرمربی را گذرانده بود. او که با شکست برابر ذوب‌آهن کارش را آغاز کرد، در چهار بازیِ بعدی با سه تساوی و یک برد برابر تراکتور به تیم‌اش سر و سامان داده و ۶ امتیاز از ۴ بازی گرفته است. حالا افاضلی در حالی باید پارس جنوبی را آماده ۹ بازی آینده کند که تیمش از این ۹ بازی در نیم‌فصل اول فقط ۸ امتیاز گرفته است.

 

بر اساس اینفوگرافی زیر، پارس در ۶ هفته پیش رو روزهای حساسی را پشت سر خواهد گذاشت و پس از بازی این هفته در آبادان، باید به مصاف استقلال، سپاهان و شهرخودرو برود و بعد از آن دو بازی ۶ امتیازی برابر پیکان و شاهین دارد. تیم او در نیم‌فصل اول فقط موفق به شکست پیکان شده و پس از نفت مسجد سلیمان با ۱۱ تساوی بیشترین مساوی را در جدول لیگ ثبت کرده است. پارس و افاضلی برای ماندن در لیگ نیاز به پیروزی‌های بیشتری دارند.

 

 

1505278

دیدگاه‌ها