کد خبر : 1692833 | 10 تیر 1399 ساعت 10:50 | 107.9K بازدید | 3 دیدگاه

امیر قهرمانی را از بنفیکا گرفت؟

عابدزاده بلوند و بهترین کلین شیت در قاره سبز

امیر عابدزاده ستاره بی بدیل ماریتیمو در جریان پیروزی پرگل مقابل بنفیکا بود.

عابدزاده بلوند و بهترین کلین شیت در قاره سبز

به گزارش ورزش سه، وقتی حواس فوتبال‌دوستان ایرانی به پیروزی فولاد و سپاهان و ناکامی شاگردان فرهاد مجیدی بود، یک لژیونر از ایران در لیگ پرتغال عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و به ستاره تیمش در شب برد بزرگ تبدیل شد؛ او امیر عابدزاده بود که با مقاومت استثنایی مقابل ستاره های بنفیکا، راه پیروزی را به آن‌ها نشان داد.

 

امیر در حالی دروازه‌بان ماریتیمو در برابر بنفیکا بود که تیم معروف لیگ پرتغال بهترین گلزنان لیگ این کشور را در ترکیب خود دارد. کارلوس وینیسیپس و پیتزی روی هم شش گل بیشتر از تمام تیم ماریتیمو زده بودند و امید داشتند که در برابر گلر ناشناخته ایرانی هم بدرخشند اما از همان دقیقه نخست عابدزاده نشان داد که قرار نیست تیم مدعی بنفیکا به این سادگی ها پیروز مسابقه شود.

 

عابدزاده در ۱۰ دقیقه نخست مسابقه چهار سیو داشت که دو تا به شکلی استثنایی و با پا رقم خورد و باعث شد تا ماریتیمو در بازی باقی بماند. چند دقیقه بعد او با پاس دقیق و تماشایی‌اش زمینه ساز گلی شد که البته آفساید بود.

 

درخشش امیر در ادامه دقایق مسابقه نیز ادامه داشت و او توانست در مجموع ۷ مهار را به ثبت برساند که در کمال تعجب شش تا از درون محوطه جریمه بود. ناکامی بهترین گلزنان لیگ پرتغال در حالی مقابل او رقم خورد که تیم ماریتیمو خط دفاعی ضعیفی دارد و در این بازی نیز آن ها عملکرد نامطلوبی را از خود به جای گذاشتند.

 

1507397

واکنش با پای مخالف البته بهترین سیو امیر در این بازی نبود اما او دوبار با پاهای بیدارش دروازه ماریتیمو را نجات داد

 

بعد از سیوهای متوالی امیر بود که بازیکنان ماریتیمو جرات حمله را هم پیدا کردند و توانستند گلزنی کنند. در ادامه بنفیکایی ها پیش آمدند اما دوباره عابدزاده ضربات را مهار کرد و در ضد حمله ماریتیمو به گل دوم نیز رسید.

 

این احتمالا مهم ترین و بهترین کلین شیت دروازه‌بان های ایرانی در قاره اروپاست. پیش تر علیرضا حقیقی و همین امیر عابدزاده درخشش هایی در قاره سبز داشتند اما این یکی با سیوهای فوق العاده و برابر حریف مهمی به ثبت رسید و شاید عامل از دست رفتن قهرمانی بنفیکا نیز شود. پیش تر البته دانیال داوری هم در سال ۲۰۱۳ یک عملکرد درخشان مقابل دورتموند را از خود به جای گذاشته بود.

 

عابدزاده شب گذشته تمجید کارشناسان را نیز به خود جلب کرد و با نمره بسیار خوب ۸.۷ بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت؛ هرچند که یک روزنامه نیز با نمره ۸.۳ این عنوان را به او داد.

 

امیر حالا با این نمایش و عملکرد قابل قبول در طول فصل، این امید را دارد که در تابستان با پیشنهادات بهتری هم مواجه شود و ماریتیمو را به مقصد تیمی بزرگ‌تر ترک کند. نکته مهم البته این است که در شب کلین شیت نیازمند و یک روز پس از اشتباه بیرانوند، این نمایش فوق العاده می‌تواند جایگاه او در تیم ملی را هم بهتر کند.

 

1507407

امیر عابدزاده بهترین بازیکن ماریتیمو در دیدار مقابل بنفیکا

دیدگاه‌ها