کد خبر : 1693898 | 15 تیر 1399 ساعت 13:05 | 7.8K بازدید | 1 دیدگاه

بازی برگزار می شود، نمی شود 

گزارش؛ 24 ساعت با نساجی - فولاد و سردرگمی‌هایش

مصاف امشب نساجی – فولاد برگزار نخواهد شد چون بر اساس اعلام باشگاه فولاد 16 نفر از اعضای این تیم به کرونا مبتلا شده اند و تیم خوزستانی به همین بهانه به اهواز برگشته است.

گزارش؛ 24 ساعت با نساجی - فولاد و سردرگمی‌هایش

به گزارش "ورزش سه"، این خبر روزی منتشر شد که تیم نساجی آخرین جلسه تمرین خود را در تهران در استادیوم درفشی فر انجام داد. البته نساجی بیشتر در زمین کارگران تمرین می کند اما چون باید از فولاد در قائمشهر پذیرایی می کرد و استادیوم شهید وطنی هم زمینش مصنوعی است نساجی آخرین جلسه تمرینش در تهران را در استادیوم شهید درفشی فر انجام داد. 

 

کرونایی های فولاد از سوی اعضای تیم نساجی هیچ گاه جدی گرفته نشد. به این خاطر که این سوال برای نساجی به وجود آمد؛ اگر فولادی ها دچار کرونا شده اند چطور برای بازی یک روز زودتر راهی قا ئمشهر شده اند و حتی در استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر هم تمرین کرده اند؟ قرار دادن استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر در اختیار تیم فولاد هم برای کادر فنی تیم نساجی جای سوال داشت. همان طور که نساجی زمانی برای برگزاری بازی ها به شهرستان ها سفر می کند هیچ وقت نمی تواند در استادیوم محل بازی تمرین کند. نمونه اش در بازی قبلی با تراکتور؛ نساجی با وجود اینکه یک روز قبل از برگزاری این بازی راهی تبریز شد اجازه نداشت در استادیوم یادگار امام تمرین کند. با این حال این اتفاق خیلی غیر طبیعی نبود. به این دلیل که سعید آذری پیشتر مدیر عامل باشگاه نساجی بوده و از سویی جواد نکونام هم تیم نساجی را بعد از 24 سال به سطح اول فوتبال کشور بازگردانده بود. 

 

خب انجام تمرین در استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر پیش از بازی با نساجی به خوبی شاگردان جواد نکونام را با شرایط بازی در برابر این تیم آشنا می کرد. فولادی ها در هتل میزبان بابلسر یکی از بهترین هتل های استان اسکان یافتند و همه این ها نشان می داد بازی با وجود همه اخبار کرونایی که وجود دارد برگزار می شود. به خصوص که دور از ذهن بود فولادی ها بازیکنان کرونایی را همراه خود به شمال آورده باشد و اگر قرار نبود که بازی کنند به شمال سفر نمی کردند.

 

نساجی یک روز بعد از سفر فولاد به قائمشهر یعنی روز شنبه با پرواز اختصاصی وارش راهی ساری شد. این برای دومین بار بود که نساجی با پرواز اختصاصی جابجا می شد. محمود فکری پیش از سفر به قا ئمشهر از شاگردان خود خواسته بودند درگیر اخبار کرونایی حریف نشوند و از هر حیث روی بازی تمرکز کنند. جلسه شب قبل از بازی هم برگزار شد و هم سرپرست نساجی در جلسه حاضر شد و هم سرپرست فولاد و همه این ها نشانه های برگزاری بازی بود. نساجی هم آخرین جلسه تمرین را پیش از بازی با فولاد شنبه شب در استادیوم شهید وطنی برگزار کرد. تمرینی که یک میهمان وِیژه هم داشت. محمد عباس زاده که به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در شمال مشغول انجام تمرینات اختصاصی است. نساجی پیش از برگزاری تمرین جلسه آنالیز را برگزار کرد و در این کش و قوس فولادی ها هم چنان به مصاحبه های خود ادامه می دادند. اینکه  16عضو از باشگاه کرونایی هستند و بازی با نساجی باید لغو شود. 

 

1508240

 

نساجی علم به برگزاری بازی داشت به این خاطر که سازمان لیگ هیچ نشانه ای از لغو این بازی برای باشگاه نفرستاده بود. رضا حدادیان – مالک هواپیمایی وارش هم در فرودگاه دشت ناز ساری و در صحبت های کوتاهی که با بازیکنان تیمش داشت خطاب به آنها گفت به هیچ کدام از اخبار حاشیه ای توجه نکنید و روی بازی زوم شوید... 

 

شب قبل از بازی سید محمد علوی مصاحبه کرد و گفت تا دقایقی دیگر به اهواز برخواهم گشت و اینجا بود که آلارم لغو بازی به صدا در آمد. و بعد ازاین هم سعید آذری در صفحه شخصی اش از بی عدالتی در فوتبال فغان سر داد چرا که استقلالی ها به جم سفر نکردند و بازی اشان در برابر پارس جنوبی لغو شد اما فولاد هم چنان در شمال مانده بود و نامه نگاری های این باشگاه با سازمان لیگ بی پاسخ مانده بود.

 

و اما صبح روز یکشنبه؛ ابتدا اعلام شد که فولادی ها مانده اند اما در نهایت آنها با هواپیمایی وارش که مالک آن مالک باشگاه نساجی است از ساری به اهواز برگشته اند. مدیر عامل باشگاه نساجی مصاحبه کرده و گفته باید بازی 3-0 به سود نساجی اعلام شود. به این خاطر که سازمان لیگ دستوری مبنی بر لغو این بازی نداده است. فولاد به طور حتم برای عدم حضور در این بازی و بازگشت به اهواز دلایل منطقی داشته اما جای سوال است چرا سازمان لیگ در این خصوص موضعش را به طور رسمی اعلام نمی کند؟ البته ناظر بازی دو تیم یعنی داودزاده می گوید سازمان لیگ ابلاغیه ای برای لغو بازی به او نداده و او طبق وظیفه امشب راهی استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر می شود تا تشریفات ابتدای بازی را بعمل بیاورد. داوران هم به زمین خواهند آمد و در صورتی که در ساعات آینده سازمان لیگ اطلاعیه ای در خصوص این بازی صادر نکند و مراسم ابتدای بازی هم توسط تیم داوری برگزار شود کمیته انضباطی در خصوص این دیدار تصمیم گیری خواهد کرد. 

 

عدم برگزاری این بازی و دست یابی به سه امتیاز بازی برای تیم نساجی خوشحال کننده نیست، نساجی دوست داشت که بازی کند و در زمین بازی تلاش خود را برای کسب سومین پیروزی آزمایش کند. روز قبل از بازی و در حالی که نساجی آماده می شد از هتل محل اقامت خود راهی استادیوم شهید وطنی قائمشهر برای برگزار تمرین شود تماشاگران نساجی کارناوال شادی براه انداختند و تیم را تا استادیوم همراهی کردند. این تشویق ها انگیزه شاگردان محمود فکری برای برد در بازی امشب را دو چندان کرده بود. هر چند رضا حدادیان و به دنبال آن محمود فکری در صحبت هایی که با بازیکنان داشتند به صراحت گفتند ابتدا تلاش شما در زمین برایمان مهم است و بعد نتیجه و تیمی که در زمین با همه توان بازی کند حتی اگر نتیجه نگیرد تیم ارزشمندی است. 

 

و در نهایت این سردرگمی برای همه آزار دهنده است. بازی برگزار می شود بازی برگزار نمی شود. هیچ کس از چنین فوتبالی لذت نمی برد حتی اگر قرار باشد درصدها به بازیکنان پرداخت شود و تیمی که در زمین حاضر می شود و براحتی و با یک سوت داور به سه امتیاز بازی دست یابد. سازگاری با کرونا و در کنار سازمان لیگ بودن بهترین تصمیم است به این خاطر که بازی های لیگ قهرمانان در وقت خود برگزار می شود و تیم ملی هم باید مهر ماه به میدان برود. در روسیه بازیکنان متعددی از روستوف به کرونا مبتلا شده بودند اما مجبور شدند با بازیکنان امید به دیدار سوچی بروند و 10 – یک هم باختند؛ چرا که دست کشیدن از زندگی به بهانه کرونا لطماتی به روحیات آدم ها وارد می کند که ضربه اش بدتر از کرونا است. البته که جان آدم ها مهمتر از جام هاست اما این نباید بهانه ای شود که زندگی – فوتبال – اقتصاد – درس و ... متوقف شد. 

 

حالا هم در انتظار یک تصمیم صادقانه از سوی سازمان لیگ هستند. به راحتی آزمایشات قابل راستی آزمایی است. این نکته ای است که ایزد سیف الله پور – مدیر تیم نساجی هم روی آن تاکید دارد. تیم ها در آزمایشگاهی تست دهند که مورد اعتماد سازمان لیگ باشند. در این صورت هیچ بهانه ای برای لغو بازی ها به وجود نمی آید و اگر تیمی هم واقعا به کرونا مبتلا باشد برای سازمان لیگ محرز خواهد شد و می تواند بر اساس قانون تصمیم گیری کند. 

 

بازیکنان تیم نساجی تمرین عرق گیری را هم دقایقی پیش انجام دادند و طبق روال برای برگزاری بازی آماده می شوند. در حالی که بازیکنان فولاد در خانه های خود در اهواز مشغول استراحت هستند و آنهایی که به کرونا مبتلا شده اند باید 14 روز در قرنطینه باشند.

دیدگاه‌ها