کد خبر : 1695434 | 23 تیر 1399 ساعت 13:07 | 101.9K بازدید | 7 دیدگاه

پنالتی‌ها را بزن و پیچیچی ببر

پشت پای زیدان برای بنزما به نفع مسی!

مارکا می‌گوید اگر کریم بنزما پنالتی‌زن اول رئال مادرید بود می‌توانست با سبقت گرفتن از لیونل مسی آقای گل شده و جایزه پیچیچی این فصل را به خود اختصاص دهد.

پشت پای زیدان برای بنزما به نفع مسی!

به گزارش "ورزش سه"، کریم بنزما از زمان پیوستنش به رئال مادرید تا امروز در لالیگا تنها ۱۰ بار پشت ضربات پنالتی قرار گرفته و اتفاقاً همه آنها را به گل تبدیل کرده. بنزما هرگز پنالتی‌زن اول رئال نبوده و زمانی پشت سر کریستیانو رونالدو و حالا پشت سر سرخیو راموس قرار دارد. اما روزنامه مارکا می‌گوید اگر بنزما امسال پنالتی‌زن اول رئال می‌بود می‌توانست با سبقت گرفتن از لئو مسی آقای گل شده و جایزه پیچیچی را به خود اختصاص دهد.

 

1510650

 

بنزما در این فصل ۱۸ گل به ثمر رسانده و با آمار مسی ۴ گل فاصله دارد. اگر زیدان در این فصل به کریم اجازه داده بود پنالتی‌زن اصلی تیمش باشد او می‌توانست ۶ گل یا بیشتر به ثمر برساند. یعنی همان تعداد گلهایی که سرخیو راموس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده. در این صورت تعداد گلهای او به عدد ۲۴ می رسید، درحالیکه مسی تا اینجا ۲۲ گل به ثمر رسانده.

 

1510217

 

از سوی دیگر مسی پنالتی‌زن اول بارسلونا و متخصص پنالتی این تیم است. او در این فصل برای بارسا در لالیگا پنج بار پشت ضربه پنالتی ایستاده و همه آنها را به گل تبدیل کرده. ابرستاره آرژانتینی رویهم‌رفته در لالیگا برای تیمش ۴۴۱ گل به ثمر رسانده که از میان آنها ۵۷ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده. مسی اولین پنالتی خود برای بارسا را در فصل 2007-2008 زده و ۱۲ بار پنالتی‌هایش برای این تیم را از دست داده است.

 

1510869

جدول تفصیلی بهترین گلزنان فصل 2019-2020 لالیگا

 

همینطور که در جدول بهترین گلزنان فصل جاری لالیگا دیده می‌شود لیونل مسی با 22 گل و کریم بنزما با 18 گل رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. تقریبا جای شکی باقی نمانده که این دو رقبای اصلی برای دریافت جایزه پیچیچی امسال هستند و اگر اتفاق خاصی در بازی‌های کم‌تعداد باقی مانده نیفتد این جایزه امسال سهم مسی خواهد بود. جایزه‌ای که با توجه به قهرمانی احتمالی رئال مادرید می‌تواند هم برای مسی و هم برای هواداران بارسا بهانه‌ای برای کم شدن میزان ناراحتی ناشی از واگذاری قهرمانی به رئال باشد.

 

نکته جالب توجه در جدول بهترین گلزنان فصل لالیگا این است که لوئیس سوارز هم با 15 گل زده بعد از مورنو مهاجم ویارئال در رتبه چهارم جدول ایستاده و این نشان می دهد که زوج خط حمله بارسا یعنی مسی- سوارز چه نقش مهمی در کسب امتیازهای این تیم بازی کرده‌‌اند.

 

1508775

 

در مقایسه مسی و بنزما البته توجه به این نکته هم ضروری است که مقایسه آمار پاس گلهای این دو در فصل جاری نشان می‌دهد وظیفه‌شان در تیمهای خود چقدر متفاوت بوده. مسی در این فصل 20 پاس گل و بنزما تنها 8 پاس گل داده. این نشان می دهد که بنزما بیشتر به عنوان تیرخلاص و برای به گل تبدیل کردن توپهای آخر مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی مسی علاوه بر گلزنی، گل‌ساز اصلی بارسا هم هست.

 

در مقایسه تعداد دقایقی که مسی و بنزما برای رسیدن به یک گل صرف کرده‌اند هم برتری با مسی است. ستاره آرژانتینی به طور متوسط بعد از هر 123 دقیقه به گل رسیده و این آمار برای کریم بنزما 162 دقیقه بوده.

 

 

دیدگاه‌ها