کد خبر : 1698480 | 06 مرداد 1399 ساعت 02:18 | 49.8K بازدید | 8 دیدگاه

ساری، راه کونته و آلگری را ادامه داد

یووه 2-0 سمپدوریا: و سرانجام نهمین قهرمانی پیاپی

یوونتوس با پیروزی 2-0 مقابل سمپدوریا، برای نهمین فصل پیاپی فاتح رقابت های سری آ شد.

یووه 2-0 سمپدوریا: و سرانجام نهمین قهرمانی پیاپی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مائوریتزیو ساری که با شکست در دیدار قبلی برابر اودینزه، فرصت قهرمانی در فاصله سه هفته به پایان رقابت ها را از دست دادند، امشب دچار لغزش نشدند و علی رغم پنالتی ای که کریس رونالدو از دست داد، در نهایت با دو گل به برتری رسیدند. 

یوونتوس بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 2 بازی، روی پاس پائولو دیبالا، رونالدو دروازه حریف را باز کند اما حضور به موقع تونلی، دروازه میهمان را نجات داد.

برتری یوونتوس ادامه داشت و در دقیقه 11، روی یک ضدحمله سریع، رونالدو بار دیگر صاحب موقعیت شد ولی شابو با بلوکه کرده ضربه ستاره پرتغالی، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در ادامه باز هم این بازیکنان یوونتوس بودند که بازی را در اختیار داشتند اما در ایجاد موقعیت توفیقی نداشتند.

در دقیقه 36، این سمپدوریا بود که می توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد اما فابیو کوالیارلا نتوانست از موقعیتی که یانکتو برایش ایجاد کرده بود، استفاده کند و ضربه نه چندان محکمش دقیقا به جایی رفت که شزنی حضور داشت.

در دقایق پایانی نیمه اول، باز هم این یوونتوس بود که عملکرد بهتری داشت و در دقیقه 44، روی توپ ربایی پیانیچ و پاس رونالدو، این برناردسکی بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او هم نتوانست قفل دروازه سمپدوریا را باز کند.

در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان خواهید رسید، در هفتمین دقیقه از وقت های اضافه، رونالدو دروازه سمپدوریا را باز کرد. روی یک ضربه آزاد بود که پاس هوشمندانه و کار شده پیانیچ به رونالدو رسید و او هم با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه سمپدوریا فرستاد تا نیمه اول با برتری 1-0 یووه به پایان برسد.

 

1514721

 

1514717

رونالدو روی همکاری با پیانیچ، توانست گل اول یوونتوس را به ثمر برساند؛ یک حرکت تمرین شده که در بهترین زمان به کمک یوونتوسی ها آمد.

 

نیمه دوم را سمپدوریا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 52، چیزی نمانده بود که این تیم به گل تساوی برسد اما لِریس که روی پاس یانتکو صاحب موقعیت شده بود، ضربه ای زد که راهی به چهارچوب دروازه یووه نداشت.

سه دقیقه بعد، روی یک ضربه کرنر، تونلی صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او هم نتوانست دروازه میزبان را باز کند.

پس از آن نوبت یوونتوسی ها بود که حملات شان را آغاز کنند و در دقیقه 61، رونالدو در حالی که می توانست ایگواین را صاحب موقعیت کند، خودش ضربه نهایی را زد که توسط دروازه بان سمپدوریا دفع شد.

حملات یووه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 67، این تیم به گل دوم رسید. شوت محکم رونالدو از پشت محوطه جریمه را اودرو دفع کرد اما توپ برگشتی را برناردسکی به راحتی تبدیل به گل کرد تا اختلاف به دو گل افزایش پیدا کند.

 

1514713

برناردسکی با زدن گل دوم، عملا پیروزی یووه و قهرمانی این تیم را قطعی کرد.

 

تیم میهمان خیلی زود می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما واکنش عالی شزنی، مانع از گل شدن ضربه سر کوالیارلا شد.

در دقیقه 77 شرایط برای سمپدوریا دشوارتر شد. تورزبی که یک کارت زرد داشت، با خطا روی پیانیچ، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد. یوونتوسی ها از این برتری نفری استفاده کردند و در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه سمپدوریا وارد کردند و سرانجام در دقیقه 88 صاحب یک ضربه پنالتی شدند.

الکس ساندرو در تلاش برای ورود به محوطه جریمه حریف، توسط دی پائولی سرنگون شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت اما ضربه محکم او به تیر دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت.

 

1514720

 

1514719

رونالدو اگر این پنالتی را تبدیل به گل می‌کرد، می‌توانست فاصله‌اش با چیرو ایموبیله در صدر جدول گلزنان را به 2 گل کاهش بدهد.

 

در دقایق پایانی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت بازی با نتیجه 2-0 به پایان رسید تا یوونتوس در فاصله دو هفته تا پایان رقابت های این فصل سری آ، قهرمانی اش در این رقابت ها را قطعی کند.

دیدگاه‌ها